بیوگرافی الیزابت مک‌گاورن

4 سال پیش
3/5 - (3 امتیاز)

بیوگرافی الیزابت مک‌گاورن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 الیزابت مکگاورن در ۱۸ جولای ، ۱۹۶۱ در ایلینویز بدنیا آمد. مادرش معلم مدرسه بود و پدرش نیز پروفسور بود. اعضای خانواده ی مکگاورن از جمله افراد مهم در کشورشان به شمار میروند.

زندگینامه الیزابت مک‌گاورن

بیوگرافی الیزابت مک‌گاورن

فعالیت هنری

آنها بعدا به خاطر موقعیت شغلی پدرش به لس آنجلس سفر کردند. بعد الیزابت در تئاتر سانفرانسیسکو مشغول به کار و مطالعه شد.

تئاتر و سینما

در سال ۱۹۸۰ ، زمانی که او هنوز یک دانش آموز بود. برای اولین بار در نقش دوست دختر تیموتی هاتن در ” Ordinary People” بازی کرد. در همان سال ، الیزابت در کارهای تئاتری زیادی در نیویورک و لندن بازی کرد. البته به کارش در سینما نیز ادامه داد.
در سال ۱۹۸۱ الیزابت توانست نامزدی آکادمی اوارد را بخاطر فیلم ” Ragtime” بدست آورد.

در سال ۱۹۸۴ ، با دنیرو در فیلم ” Once Upon a Time in America” بازی کرد. بعد از در فیلم اقتباس شده ساخته ی مارگارت آتوود در ” The Handmaid’s Tale” بازی کرد.
مک گاورن چندین بار در تلویزیون نیز حضور یافت ، البته بیشتر در انگلیس. در سال ۱۹۹۹ ، الیزابت در سریال شبکه ی BBC به نام ” The Scarlet Pimpernel” بازی کرد. در سال ۲۰۰۷ ، در برنامه ی دیگری (زندگی نامه) بازی کرد. در سریال کمدی ” Freezing” نیز حضور داشت.

در سال ۲۰۱۰ ، مکگاورن در سریال معروف “Downton Abbey” نقش کورا را عهده دار بود. این سریال خیلی زود شهرت یافت و بعد از مدت ها باعث معروف شدن الیزابت شد. در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ این بازیگر بخاطر سریال انگلیسی توانست چندین جایزه را بدست آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی استیون فریرز
زندگی شخصی

به علاوه ی بازیگری الیزابت به نویسندگی آهنگ و خوانندگی نیز مشغول است. او با کارگردان انگلیسی سیمون کارتیس از سال ۱۹۹۲ ازدواج کرد و از او دو دختر دارد. آنها در آن زمان ساکن لندن بودند ولی به تازگی الیزابت با شن پن (بازیگر) که یکدیگر را در ” Racing with the Moon” ملاقات کردند نامزد کرده است.

تاریخ تولد: ۱۸ ژوئیهٔ ۱۹۶۱ (سن ۵۸ سال)، اوانستون، ایلینوی، آمریکا
قد: ۱٫۷۵ متر
همسر: سایمن کورتیس (ازدواج ۱۹۹۲)
کودکان: ماتیلدا کورتیس، گریس کورتیس
جوایز: جایزهٔ انجمن بازیگران فیلم برای بهترین گروه بازیگری در سریال درام، جایزهٔ اوبی برای اجرای گروهی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی الیزابت مک‌گاورن
3/5 - (3 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه