بیوگرافی جیدا پینکت

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی جیدا پینکت به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جادا پینکت در ۱۸ دسامبر ۱۹۷۱ در مریلند بدنیا آمد. جادا در مدرسه ی هنر بالتیمور در دوران نوجوانی بود. دقیقن جایی که یکی از هم کلاسی های او یک خواننده شد. جادا اولین فیلم خود را در سال ۱۹۹۱ بازی کرد ، او به تیم بازیگری برنامه ی ” Cosby” در سیتکام ” A Different World” پیوست.

زندگینامه جیدا پینکت

بیوگرافی جیدا پینکت

فعالیت هنری

جادا با بازی در ” Menace II Society” (1993) توانست به اوج برسد و بتواند در فیلم های ” Jason’s Lyric ” (1994) ، ” Set it Off ” (1996) ، ” The Nutty Professor” (1996) ، ” Scream 2 ” (1997) و همینطور ” Return to Paradise” نیز بازی کند. در کنار این حرفه جادا به ساخت موزیک ویدو هم مشغول است و به طراحی لباس زنانه هم میپردازد.

به علاوه جادا در ” Bamboozled ” (2000) نیز حضور داشته است. سال ۲۰۰۱ ، او در کنار همسرش ویل اسمیت در ” Ali” حضور یافت ، در این فیلم او در نقش همسر اول محمد علی ( سونجی ) بود. دو سال بعد جادا بخاطر بازی ” The Matrix Reloaded ” (2003) و ” The Matrix Revolutions ” (2003) بار دیگر به شهرت رسید. جادا در کنار آدام سندلر در درام ” Reign Over Me ” (2007) نیز حضور داشته است و همینطور در فیلم دیگری به نام “The Women” (2008).

جادا اولین کارگردانی و نویسندگی خود را در فیلم مستقل ” The Human Contract” انجام داده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمدمهدی گورنگی
ازدواج و زندگی شخصی

جادا و ولی اسمیت در سال ۱۹۹۷ با یکدیگر ازدواج کردند. سال ۱۹۹۸ این زوج صاحب یک پسر ( کریستوفر سیری) و در سال ۲۰۰۰ نیز صاحب یک دختر ( ویلو) شدند.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی جادا پینکت اسمیت بازی در فیلم ماداگاسکار بوده است. جادا پینکت اسمیت سال ۱۳۸۴ در ۳۴ سالگی در فیلم ماداگاسکار نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با Tom McGrath همکاری داشته است. جادا پینکت اسمیت توانست با بازی در فیلم ماداگاسکار تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر Chris Rock، Ben Stiller، David Schwimmer و ساشا بارون کوهن بر تجارب او افزود.

جادا پینکت اسمیت علاوه‌بر فیلم ماداگاسکار، سال ۱۳۹۱ در ۴۱ سالگی در فیلم ماداگاسکار ۳: تحت تعقیب ترین های اروپا نیز بازی کرده است. جادا پینکت اسمیت این‌بار با Tom McGrath و Eric Darnell یعنی کارگردان فیلم ماداگاسکار ۳: تحت تعقیب ترین های اروپا و هنرمندانی چون Ben Stiller، Chris Rock، David Schwimmer و ساشا بارون کوهن همکاری داشت.

بیوگرافی جیدا پینکت

با اینکه جادا پینکت اسمیت را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. جادا پینکت اسمیت علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان کارگردان و نویسنده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر جادا پینکت اسمیت در حرفه‌ی کارگردان، فیلم The Human Contract است. مهم‌ترین اثر جادا پینکت اسمیت در حرفه‌ی نویسنده، فیلم The Human Contract است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرهاد مشکات

در این سال‌ها جادا پینکت اسمیت با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران Cedric the Entertainer با ۴ مرتبه، Ben Stiller با ۳ مرتبه، Chris Rock با ۳ مرتبه، Tom McGrath با ۳ مرتبه و Chris Miller با ۳ مرتبه بیشترین همکاری را با جادا پینکت اسمیت داشته‌اند.

تاریخ تولد: ۱۸ سپتامبر ۱۹۷۱ (سن ۴۸ سال)، بالتیمور، مریلند، آمریکا
قد: ۱٫۵۲ متر
همسر: ویل اسمیت (ازدواج ۱۹۹۷)
کودکان: جیدن اسمیت، ویلو اسمیت
گروه‌های موسیقی: Wicked Wisdom، Wicked Wisdom (از ۲۰۰۲)

گزیده فیلم‌شناسی

تهدیدی برای جامعه (۱۹۹۳)
مرکب (۱۹۹۴)
ترانه جیسون (۱۹۹۴)
پروفسور نخاله (۱۹۹۶)
اگر این دیوارها می‌توانستند صحبت کنند (۱۹۹۶)
جیغ ۲ (۱۹۹۷)
شاهزاده مونونوکه (۱۹۹۷، صداپیشه)
علی (۲۰۰۱)
انقلاب‌های ماتریکس (۲۰۰۳)
ماتریکس ۲ (۲۰۰۳)
وثیقه (۲۰۰۴)
ماداگاسکار (۲۰۰۵، صداپیشه)
ماداگاسکار: فرار به آفریقا (۲۰۰۸، صداپیشه)
مادرهای بد (۲۰۱۶)
گاتهام (۲۰۱۶)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جیدا پینکت
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه