بیوگرافی آنجلا بازت

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی آنجلا بازت به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 در ۱۶ آگوست ، ۱۹۵۸ در همسایگی نیویورک بدنیا آمد. آنجلا بازت بخاطر نقش های دراماتیکش در تلویزیون ، سینما و صحنه تئاتر شهرت دارد. بازت با خواهرش بزرگ شده است. او بعد از دیدن مرکز تولیدات داستان های کلاسیک موش ها و آدم ها به بازیگری علاقه مند شده است.

زندگینامه آنجلا بازت

بیوگرافی آنجلا بازت

فعالیت هنری

تشویق معلم ، باعث شد بازت به مطالعه دانش در یل ، در مطالعات آمریکایی – آفریقایی و ” M.F.A” در درام بپردازد. زمانی که آنجا بود ، در دو محصول از کارهای برودوی آگوست ویلسون : ” Ma Rainey’s Black Bottom” و ” Joe Turner’s Come and Gone” به بازی پرداخت.

حرفه ی بازیگری

بخاطر حرفه اش در صحنه ی تئاتر ، بازت باید سخت کار میکرد تا نقش ها کلیشه ای را بدست آورد. اولین نقش او یک قسمت از ” F/X ” (1986) بود. در سال ۱۹۹۱ ، او نقشی کلیدی در فیلمی گنگستری ” Boyz ‘N the Hood” برعهده داشت. یک سال بعد ، نقش کاترین جکسون ، مادرم ۵ خواننده جکسون را در ” Jacksons: An American Dream” (1992) عهده دار بود.بازات با ایفای نقشی پرقدرت در ” Malcolm X ” (1992) در کنار دنزل واشنگتن خودی نشان داد. با نشان دادن عملکر خارف العاده اش در نقش تینا تورنر در ” What’s Love Got To Do With It?” (1993) توانست نامزد جایزه ی آکادمی اوارد به عنوان بهترین بازیگر زن شود.

در سال ۱۹۹۵ ، بازت در کنار ویتنی هوستون در “Waiting To Exhale” ( فیلمی اقتباسی) به بازی پرداخت.
سال ۱۹۹۸ ، بار دیگر در فیلمی اقتباسی به نام ” How Stella Got Her Groove Back” بازی کرد. در مرکز فیلم های ” Jodie Foster’s extraterrestrial-encounter” در ” Contact ” (1997) بازی کرد ، بازت با بازگشتش به صحنه ، بیشترین سطح مخاطبین را بدست آورد ، او در نقش دوشیزه میثباس در ” Hamlet,” حضور یافت. این برنامه در تئاتر عمومی جوزف پاپ در شهر نیویرک در سال ۱۹۹۸ بروی صحنه رفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اروین گالستیان
پروژه های اخیر

بازت کارش را ادامه داد تا پروژه های متفاوتی برآید. او کارش در صحنه تئاتر را با همسرش به اشتراک میگذاشت. ” His Girl Friday “(2005) یکی از محصولات منطقه ای بشمار میرفت. هردو با یکدیگر در فصل آخر ” ER” (2009) نیز حضور یافتند.
در سینما ، بازت در ” Akeelah” و ” the Bee ” بهمراه کیکی پالمر و لارنس فیبورن حضور یافت. او همچنین در این سال در “Notorious” (2009) نیز به بازی پرداخت. در سال ۲۰۱۱ ، در فیلم های زیادی بود ، مانند : “Jump” و ” Green Lantern”.

بازت با ساموئل جکسون در برودوی ” The Mountaintop” به بازی پرداخت. در سال ۲۰۱۳ ، او در ” Betty & Coretta” بازی میکند. بجز این او در سریال های تلویزیونی زیادی مانند ” American Horror Story ” به بازی پرداخته است.

نام کامل
Angela Evelyn Bassett
تاریخ تولد
August 16, 1958
سن
۶۱ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Nominated for 1 Oscar
Another 29 wins & 49 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آنجلا بازت
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه