بیوگرافی سیروان خسروی

6 سال پیش
عکس اینستاگرام سیروان خسروی در اجرای کنسرتش
5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی سیروان خسروی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

سیروان خسروی (زادهٔ ۴ مرداد ۱۳۶۱ در تهران) آهنگساز، مدل تبلیغاتی، تنظیم‌کننده، خواننده پاپ، راک، صدابردار و ناظر ضبط موسیقی اهل ایران است.

زندگینامه سیروان خسروی

بیوگرافی سیروان خسروی

دانشجوی انصرافی سال سوم دانشگاه در رشته اقتصاد نظری است، او دیپلم ریاضی دارد، بجز خوانندگی مشهور ترین تنظیم کننده و آهنگساز ایرانی می باشد که برادر بزرگ‌تر زانیار خسروی (خواننده پاپ)است. سیروان خسروی متولد ۱۳۶۱ در تهران و مادرش سنندجی و پدرش کرمانشاهی است. او از سن ۱۱ سالگی به مدت چهار سال نزد اوی جونیو به آموزش موسیقی و کیبورد پرداخت. او از همان دوران نوجوانی با دیدن کارتون شیر شاه به موسیقی التون جان علاقه‌مند شد.

آغاز کار هنری

وی در ۱۶ سالگی زیر نظر کاوه یغمایی با اصول نوازندگی کیبورد و سبک راک آشنا شد. او مدتی بعد به همراه ۴ نفر از دوستان خود یک گروه راک زیر زمینی را تشکیل داد که در آن به اجرای قطعات گروه‌های مطرح راک نظیر بیتلز، پینک فلوید، دایر استریتس و Police و… می‌پرداختند. او پس از یک سال همکاری در گروه از آنها جدا شد. سیروان همراه گروه کاوه یغمایی در دو کنسرت سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ به عنوان نوازنده کیبورد در آن حضور داشت که این تنها اجراهای سیروان به عنوان نوازنده بر روی صحنه بوده‌است. مهمترین عامل در وارد شدن سیروان به عرصه موسیقی حضور و آشنا شدن وی با مراحل ضبط آلبوم (مترسک) کاوه یغمایی بوده‌است. آلبوم مترسک محرک اصلی سیروان برای شروع آهنگسازی و بیان ایده‌ها و افکار موسیقی اش بود. سیروان از سال ۱۳۷۹ در آلبوم‌های بسیاری از خوانندگان به عنوان صدابردار، ناظر ضبط، تنظیم کننده و آهنگساز حضور داشت تا اینکه پس از آشنایی با امید اطهری نژاد در سال ۱۳۸۰، مراحل تهیه اولین آلبوم شخصی خود با نام تو خیال کردی بری را شروع کرد و پس از اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۸۴ موفق به انتشار آن شد. با اینکه آلبوم تو خیال کردی بری فروش چشمگیری نداشت اما سیروان از اینکه توانسته بود سبک مورد علاقه‌اش را که تحولی در آهنگسازی، تنظیم، اجرا، میکس و مسترینگ بود به گوش مردم برساند راضی و خوشحال بود. با وجود عقیدهٔ اکثریت موزیسین‌ها که در موسیقی ایران برای سبک وی شانسی قائل نبودند، با انگیزهٔ بیشتر توانست به جایگاهی برسد که کارهایش معمولاً با استقبال عمومی روبرو می‌شود.گفته شده وی از محبوبیت فراوانی در سطح کشور و جهان برخوردار است. سیروان جزو معدود خواننده های ایرانی‌ست که در سطح بین المللی شهرت دارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کوین جیمز

حاشیه ها

بازیگری سیروان خسروی
سیروان در تابستان ۱۳۸۹ در فیلم سوت پایان نیکی کریمی در حضوری کوتاه در نقش خود ظاهر شد.

ماجرای تحریم توسط کرد زبان ها
مدتی پیش سیروان عکسی از برج میلاد تهران رو در شخصی اش به اشتراک گذاشت و زیرش نوشته بود : شهر من ! این مساله باعث واکنش برخی کاربران و طرفداران وی در شبکه های اجتماعی شد و در کنسرتی که قرار بود در سنندج برگزار شود با سیل پیغامهای غیر دوستانه و کمپِین های تحریم سیروان خسروی مواجه شدم به همین دلیل سیروان تصمیم گرفت دیگر در سنندج شهر مادری اش کنسرت برگزار نکند

استودیوی شخصی سیروان خسروی
سیروان خسروی استودیوی شخصی خودش را دارد. استودیویی که بیش از آن که تجهیزات و وسایل مدرن و عتجیب و غریب داشته باشد، نوازنده و آهنگسازی دارد که کارش را خوب می داند و بلد است. سیروان خودش بر این اعتقاد است که امکانات عجیب و غریب به درد نمی خورد بیشتر مهارت و تجربه است که حرف اول را می زند.

اتهام کپی کاری سیروان خسروی
در طول سال های فعالیت سیروان در نقش آهنگساز و تنظیم کننده همیشه این اتهام به او وارد شده است که بسیاری از کارهایش کاور هستند و فقط با تغییرات کوچکی ایرانیزه شده اند. البته سیروان جایی هم تا به حال این قضیه را تایید یا تکذیب نکرده است.

ازدواج سیروان خسروی
سیروان خسروی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است ولی برادرش زانیار خسروی متاهل می باشد.

فعالیت‌های هنری سیروان خسروی

سیروان خسروی در شهریورماه ۱۳۹۴ با اجرای کنسرت «آنپلاگد» خود در سالن برج آزادی تهران توانست اولین اجرای کنسرت آنپلاگدِ ایران را در کارنامهٔ خود ثبت کند.
تاکنون دو قطعه از وی با نام‌های «نه نرو» و «ساعت ۹» موفق شده‌اند در جدول موسیقی رادیوی هلندی Funx رتبهٔ ۱ را به دست آورند. سیروان در قطعهٔ «Stay Here Tonight» از آهنگ‌های انریکه ایگلسیاس، خوانندهٔ اسپانیایی با انریکه همکاری کرد، اما به دلیل محدودیت های وزارت ارشاد موفق به انتشار آن نشد. همچنین موسیقی متن، تیتراژ آغازین و تیتراژ پایانی مجموعه تلویزیونی ساختمان پزشکان بر عهدهٔ وی بوده‌است. او در ۲۱امین دورهٔ جشنوارهٔ موسیقی فجر حضور داشته‌ است و به عنوان بهترین تنظیم کننده انتخاب شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی راجر دونالدسون

آلبوم‌ها

۱۳۸۴ تو خیال کردی بری
۱۳۸۸ ساعت ۹
۱۳۹۱ جاده رؤیاها
۱۳۹۵ آنپلاگد
۱۳۹۶ بی مرز

موفقترین همکاری‌های او با خوانندگان دیگر:

نمی‌دونم (احسان خواجه امیری)
احساس آرامش (احسان خواجه امیری)
عشق من باش(بهنام صفوی)
وایسا دنیا (رضا صادقی)
خاطره‌ها (معین)
یالا (مهدی اسدی به همراه زانیار خسروی)
طفره نرو (زانیار خسروی)
هیپنوتیزم (زانیار خسروی)
ریسک (زانیار خسروی)
همینه که هست (زانیار خسروی با همکاری قاف)
دلتنگتم (بهنام صفوی)
لحظه‌ها (شهاب رمضان)
دو هفته (علیرضا قمیشی)
شکوه جاودان (میثم ابراهیمی)

تک‌آهنگ‌ها

۱۳۸۴ با من میمونی‌ (ریمیکس)
۱۳۹۰ ساختمان پزشکان
۱۳۹۰ توخیال کردی بری (new version)
۱۳۹۰ تو مریضی (به همراه یاس و زانیار خسروی)
۱۳۹۰ بهار نزدیکه
۱۳۹۱ عاشقتم (به همراه امید حاجیلی)
۱۳۹۱ بی قرار (ریمیکس)
۱۳۹۲ دوست دارم زندگی رو
۱۳۹۲ آره (به همراه زانیار خسروی)
۱۳۹۲ به همین زودی
۱۳۹۲ بارون پاییزی (اجرای زنده)
۱۳۹۲ بازم بتاب
۱۳۹۳ هفتاد میلیون ستاره (به همراه زانیار خسروی)
۱۳۹۳ خاطرات تو
۱۳۹۳ کجایی تو
۱۳۹۴ یه روزی میای
۱۳۹۵ نه نرو (unplugged)
۱۳۹۵ سوژه هات تکراریه
۱۳۹۵ قاب عکس خالی
۱۳۹۵ تعجب نکن
۱۳۹۵ برگرد
۱۳۹۶ زیباترین اتفاق
۱۳۹۶ کجایی تو (اجرای زنده)
۱۳۹۶ خیلی روزا گذشت
۱۳۹۶ یه روزی میای (اجرای زنده)
۱۳۹۶ خوشحالم
۱۳۹۶ این‌جا جای موندن نیست
موسیقی فیلم
ساختمان پزشکان
آذر (فیلم)

موزیک‌ویدئوها

تو خیال کردی بری
رسم دنیا
حرف آخر
اون روزا
زندگی همین امروزه
نه نرو
خاطرات تو
کجایی تو
دوست دارم زندگی رو (اجرای زنده)
نه نرو (unplugged)
سوژه هات تکراریه
کجایی تو (اجرای زنده)
یه روزی میای (اجرای زنده)
خوشحالم
قاب عکس خالی
این‌جا جای موندن نیست
خیلی روزا گذشت

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ناصر مسعودی
عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی سیروان خسروی
5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه