بیوگرافی سم مندس

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی سم مندس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 سم مندس کارگردان صحنه بریتانیایی که با ساخت اولین فیلم خود با نام “زیبای آمریکایی”(۱۹۹۹)، کمدی ای که هر گونه وهمی را در مورد حومه نشینی از بین برد، هالیوود را با طوفان و شگفتی همراه کرد.

زندگینامه سم مندس

بیوگرافی سم مندس

فعالیت هنری

این فیلم موفق به دریافت پنج جایزه اسکار از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلمبرداری، بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی و اسکار بهترین کارگردانی شد.

موفقیت مندس او را در لیست اول تینسل تون قرارداد، درحالیکه او گفته بود صحنه رسانه ای است که او ترجیح می دهد و او هیچ علاقه ای برای بازگشت به فیلمسازی سینمایی ندارد. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه کمبریج، مندس بلافاصله به عضویت تئاتر ممتاز لندن درآمد. او تئاترهای موفق زیادی را در وست اند لندن به صحنه برد و در سال ۱۹۹۲ با شرکت رویال شکسپیر قراردادی امضا کرد که کارگردانی افرادی چون رالف فینس و جودی دنچ را بر عهده داشت.

او به سرعت به کارگردان هنری خانه تئاتر دونمار تبدیل شد، جایی که او با نیکول کیدمن در فیلم انتقادی و پرسود “اتاق آبی” همکاری کرد(این فیلم همچنین از سود بالایی در برادوی برخوردار شد). او در سال ۱۹۹۸ برای اقتباس دلربایش از “کاباره” برنده جایزه “تونی” شد. از جمله فیلم های مطرح تحت کارگردانی مندس می‌توان به “زیبای آمریکایی، جاده‌ای به‌سوی تباهی، جاده انقلابی و اسکای‌فال اشاره کرد.

گزیده فیلم‌شناسی بیوگرافی سم مندس

زیبایی آمریکایی (۱۹۹۹)
جاده‌ای به‌سوی تباهی (۲۰۰۲)
جارهد (۲۰۰۵)
جاده انقلابی (۲۰۰۸)
جایی که می‌رویم (۲۰۰۹)
اسکای‌فال (۲۰۱۲)
اسپکتر (۲۰۱۵)
۱۹۱۷ (۲۰۱۹)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جاناتان هنزلی

بخشی از جوایز

کاندیدای بفتای بهترین کارگردانی برای فیلم زیبایی آمریکایی در سال ۱۹۹۹
دبیر هیئت داوران جشنواره ونیز در سال ۲۰۱۶
برنده ی جایزه ی بهترین کارگردانی گلدن گلوب برای فیلم ۱٩۱٧ در سال ۲۰۱۹
نامزد احتمالی اسکار ۲۰۲۰
نامزد بفتا ۲۰۲۰
نامزد گلدن گلوب ۲۰۲۰

نشان شوالیه

«سم مندس» که ساخت دو فیلم «شبح» و «سقوط آسمانی» از مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» را در کارنامه سینمایی دارد یکی از چهره‌هایی است که امسال با دریافت نشان شوالیه از ملکه الیزابت دوم مورد تقدیر قرار خواهد گرفت و از این پس با عنوان «سِر سم مندس» خطاب می‌شود.

«مندس» در واکنش به دریافت این نشان گفت: “بسیار شگفت‌زده و بی‌اندازه مفتخرم. در طول سی سال اخیر بر شانه بسیاری از دوستان و همکاران شامل بازیگران، نویسندگان، طراحان، تهیه‌کنندگان و مسئولام فنی رشد کرده‌ام و تشکر و قدردانی بسیار بزرگی به آنها مدیون هستم.

این کارگردان بریتانیایی که ساخت فیلم برنده اسکار «زیبای آمریکایی» و همچنین «جاده انقلابی» را در کارنامه دارد، در چند سال گذشته دو فیلم از مجموعه «جیمز باند» را نیز کارگردانی کرد؛ «سقوط آسمانی» در سال ۲۰۱۲ با ثبت فروش ۱/۱ میلیارد دلاری در گیشه جهانی به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ این مجموعه فیلم تبدیل شد و همچنین اولین فیلم انگلیسی نام گرفت که در این کشور به فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون پوند دست یافت و فیلم «شبح» نیز در سال ۲۰۱۵ به فروش جهانی ۸۸۰ میلیون دلاری رسید.

جدیدترین ساخته «مندس» درامی جنگی به نام «۱۹۱۷» است که از اوایل سال جدید میلادی اکران می‌شود و از فیلم‌های مهم حاضر در فصل جوایز سینمایی است. این فیلم پس از ماه‌ها تمرین و کسب آمادگی کامل تقریبا در یک برداشت و بدون وقفه مقابل دوربین رفته است، تصمیمی هنری که برای ایجاد حس بیشتری از اضطرار، فوریت و واقعیت از سوی «سم مندس» گرفت شده است و از این جهت یک دستاورد چشمگیر در ساخت فیلم‌های جنگی محسوب می‌شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جان لی هنکاک

نام کامل
Samuel Alexander Mendes
تاریخ تولد
August 01, 1965
سن
۵۴ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
Won 1 Oscar
Another 38 wins & 25 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سم مندس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه