بیوگرافی جین کمپیون

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی جین کمپیون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جین کامپیون کارگردان نیوزیلندی، متولد ولینگتون و فارغ التحصیل دانشگاه ویکتوریا،ولینگتون(۱۹۷۵)، کالج هنرهای سیدنی، استرالیا (۱۹۷۹)، مدرسه ی استرالیایی فیلم وتلویزیون، سیدنی (۱۹۸۴) می باشد.

زندگینامه جین کمپیون

بیوگرافی جین کمپیون

فعالیت هنری

کامپیون که اکثر فیلم های اولیه ی خودش را هم کارگردانی و هم نویسندگی کرده است به طور خاصی در نمایش گرفتاری زنانی که با هنجارهای جامعه ی بیگانه دست و پنجه نرم می کنند، مهارت دارد. او قبل از شروع به ساخت فیلم سینمایی کمدی سوییتی(۱۹۸۹)، فیلم های کوتاهی مانند پیل (۱۹۸۲) ساخت. کامپیون برای فیلم سینمایی بعدی اش با عنوان فرشته ای سر میز من(۱۹۹۰)، به طور قابل توجهی تحسین شد. این اثر یک تصویر حساس به شمار می رفت که از نوشته های زندگینامه ی شخص جانت فرنت نیوزیلندی استخراج شده بود.

فیلم بعدی او به نام پیانو(۱۹۹۳) باعث تحسین گسترده ی بین المللی او شد؛ یک رمان رمانتیک غمگین، پر شهوت و با عکس های مجلل از عشق و وسواس در اواسط قرن نوزدهم نیوزیلند که جوایز بسیاری از جمله جایزه اکادمی بهترین نمایشنامه را دریافت کرد. از جمله آثار او می توان به فیلم های تصویر یک بانو (۱۹۹۶)، دود مقدس (۱۹۹۹)، و در برش (۲۰۰۲) اشاره کرد. او نخستین و تنها زن فیلمساز برنده جایزه اصلی جشنواره فیلم کن است و یکی از چهار زنی است که همراه با سوفیا کوپولا، لینا ورتمولر و کاترین بیگلو نامزد اسکار بهترین کارگردانی شده است.

حرفه

کمپیون سال ۱۹۹۰ نیز با فیلم «فرشته‌ای سر میز من» جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره ونیز را برد. «تصویری از یک بانو» ۱۹۹۶ و «دود مقدس» ۱۹۹۹ و از دیگر ساخته‌های اوست.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هانی صالحی

او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۳، رئیس هیئت داوران بخش سینه فونداسیون بود.

جوایز

جین کمپیون سال ۱۹۹۳ با فیلم پیانو نخل طلای کن را برد و برای این فیلم نامزد اسکار بهترین کارگردان شد و اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را از آن خود کرد.

فیلم‌شناسی
لحظات بی‌احساس (۱۹۸۳)
داستان دخترم (۱۹۸۴)
پس از ساعت‌ها (۱۹۸۴)
دو دوست (۱۹۸۶)
مامانی (۱۹۸۹)
فرشته‌ای سر میز من (۱۹۹۰)
پیانو (۱۹۹۳)
تصویر یک بانو (۱۹۹۶)
دود مقدس! (۱۹۹۹)
در برش (۲۰۰۳)
هر کس سینمای خودش (۲۰۰۷)
۸ (۲۰۰۸)
ستاره فروزان (۲۰۰۹)

تاریخ تولد: ۳۰ آوریل ۱۹۵۴ (سن ۶۵ سال)، ولینگتون، نیوزیلند
همسر: کولین انگلرت (ازدواج ۱۹۹۲–۲۰۰۱)
کتاب‌ها: Jane Campion: Interviews، Jane Campion’s The Piano
کودکان: آلیس انگلرت، جسپر انگلرت
جوایز: نخل طلا، جایزهٔ اسکار بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جین کمپیون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه