بیوگرافی جان کاساوتیس

4 سال پیش
بیوگرافی جان کاساوتیس
Rate this post

بیوگرافی جان کاساوتیس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جان کاساوتیس (۱۹۲۹-۱۹۸۹) بازیگر و کارگردان آمریکایی پیشگام در فیلمسازی مستقل در خانواده ای از مهاجران یونانی در نیویورک به دنیا آمد.

زندگینامه جان کاساوتیس

بیوگرافی جان کاساوتیس

فعالیت هنری

او در آکادمی هنرهای دراماتیک آمریکا حضور داشت وحرفه بازیگری را در دهه ۱۹۵۰ در تلویزیون آغاز کرد. او در تعداد بیشماری از فیلم های هالیوودی حضور یافت.بهترین بازی او در فیلم های “دوازده مرد خبیث”(۱۹۶۷) و “بچه رزماری”(۱۹۶۸) بوده است. اولین سرآغاز کارگردانی “سایه ها” بدعت و بداهه ای بزرگ بود که بر پایه بودجه “شو استرینگ” بر روی فیلم ۱۶ میلی متری ساخته شد. کاساوتیس گروهی از هنرمندان و بازیگران با استعداد از جمله جنا رولندز (همسرش)، پیتر فالک و بن گازارا، کسی که در فرایند فیلمسازی هم همکاری داشت، را به دور خود جمع کرده بود.

فیلم های او درام های خانگی بودند که رئالیسمی مرزی و سبک فیلم های واقع گرایانه داشتند و اغلب با سوالاتی در ارتباط با هویت، عشق و ازدواج سر و کار داشتند. این فیلم ها عبارتند از: چهره ها(۱۹۶۸)،شوهرها(۱۹۷۰)، قتل شرط بند چینی(۱۹۷۶)، زن مدهوش(۱۹۷۴) و گلوریا(۱۹۸۰). او اغلب فیلم هایش را خودش می نوشت و در بسیاری از آنها بازی می کرد. او هیچ گاه از لحاظ تجاری به موفقیت نرسید و مدعی این مطلب بود که فروتنانه اما مشتاقانه پیرو و تحت تاثیر فیلمسازانی چون الیور استون و مارتین اسکورسیزی قرار داشته است.

جان کاساوتیس در سال ۱۹۲۹ در خانواده‌ای مرفه در نیویورک به دنیا آمد. در ۱۹۵۳ از آکادمی هنرهای دراماتیک نیویورک فارغ‌التحصیل شد. مدتی در نمایش‌های دوره بازی کرد. ولی کار سینما را با بازی در مجموعه‌های تلویزیونی شروع کرده و خیلی زود به عنوان استعدادی جوان و پرقدرت شناحته شد. در ۱۹۵۶ کلاس هنرپیشگی بر اساس روش استانیسلاوسکی دایر کرد. اولین فیلمش را در ۱۹۵۳ بازی نمود و هشت سال بعد کارگردانی اولین فیلم خود “سایه‌ها” (۱۹۶۱) را به انجام رسانید. عده‌ای او را بنیانگذار موج نو سینمای آمریکا به‌شمار می‌آوردند. بی تردید او تحولی مهم در هالیوود ایجاد کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ایرج مهدیان
فیلم‌شناسی

در مقام بازیگر

شب پناهگاه وحشت است (۱۹۵۵)
جنایت در خیابان‌ها (۱۹۵۶)
لبهٔ شهر (۱۹۵۶)
ماجرا در هاوانا (۱۹۵۷)
بادرازیم کن (۱۹۵۸)
قاتلین (۱۹۶۴)
دوازده مرد خبیث (۱۹۶۷)
بچه رزماری (۱۹۶۷)
خشم (۱۹۷۸)

در مقام کارگردان

سایه‌ها (فیلم ۱۹۵۹)
بلوز دیروقت (۱۹۶۱)
کودکی منتظر است (۱۹۶۳)
چهره‌ها (۱۹۶۸)
شوهرها (۱۹۷۰)
مینی و موسکویتز (۱۹۷۱)
زنی تحت تاثیر (۱۹۷۴)
قتل شرط‌بند چینی (۱۹۷۶)
شب افتتاح (۱۹۷۷)
گلوریا (۱۹۸۰)
چشمه‌های عشق (۱۹۸۴)
دردسر بزرگ (۱۹۸۶)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جان کاساوتیس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه