بیوگرافی جان سینگلتون

4 سال پیش
بیوگرافی جان سینگلتون
4.5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی جان سینگلتون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جان سینگلتون فیلمنامه نویس، تهیه کننده و کارگردان اهل کالیفرنیا است که اولین فیلم وی با نام “پسرا و محله”(۱۹۹۱) او را نامزد دریافت اسکار بهترین کارگردانی در سن ۲۴ سالگی کرد.

زندگینامه جان سینگلتون

بیوگرافی جان سینگلتون

فعالیت هنری

سینگلتون هنوز یک دانشجوی فیلمسازی در دانشگاه کالیفرنیا بود که تصمیم گرفت فیلمی را با بازی بازیگران هالیوودی چون کوبا گودینگ جونیور، لورنس فیش برن و آیس کوب بسازد. موفقیت این فیلم باعث شد سینگلتون به اولین سیاه پوست و جوان ترین نامزد اسکار برای بهترین کارگردانی تبدیل شود، او همچنین برای بهترین فیلمنامه نیز نامزد شده بود.

فیلم های او که تا آن زمان نقدهای متفاوتی را در بر می گرفت عبارتند از: عدالت شاعرانه(۱۹۹۷، با بازی جنت جکسون و توپاک شکور)، جنگل رز(۱۹۹۷، با هنرمندی وینگ رامس)، محور(با نقش افرینی ساموئل جکسون)،سریع و خشن۲(۲۰۰۱) و چهار برادر(۲۰۰۵، با بازی مارک ولبرگ). سینگلتون همچنین تهیه کنندگی فیلم‌های مستقلی که مورد توجه زیادی قرار گرفتند مانند “شتاب و طغیان”(۲۰۰۵، با بازی ترانس هاروارد) و “ناله مار سیاه”(۲۰۰۶،با بازی کریستینا ریکی) را نیز بر عهده داشته است.

درگذشت

جان سینگلتون کارگردان و فیلمنامه‌نویسی که برای فیلم «پسرا و محله» نامزدی جایزه اسکار را کسب کرده بود و نامش را به عنوان نخستین فیلمساز سیاه‌پوست نامزد جایزه اسکار در بخش بهترین کارگردانی در تاریخ ثبت کرد، شب پیش در ۵۱ سالگی درگذشت.

وی که سکته مغزی کرده بود، در تمام این مدت در بیمارستان بستری بود.

این کارگردان در مدرسه فیلم USC تحصیل کرده بود و پایان‌نامه وی همان فیلمنامه فیلم «پسرا و محله» بود که موجب شد تا وی در ۲۴ سالگی نامزد اسکار بهترین کارگردانی شود. وی با کسب این موفقیت رکورد جوان‌ترین کارگردان نامزد جایزه اسکار را از آن خود کرد. این رکورد تا پیش از آن به اورسن ولز برای فیلم «همشهری کین» تعلق داشت. با ساخت این فیلم او عنوان اولین کارگردان سیاه‌پوست تاریخ سینما برای نامزدی اسکار بهترین کارگردانی را هم به نام خود ثبت کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مارتیک قره‌خانیان

وی بیش از ۱۰ فیلم و سریال از جمله «بارش برف» را کارگردانی کرده است. «سریع و خشمگین ۲» در سال ۲۰۰۳ از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین» از دیگر فیلم‌هایی است که وی ساخته بود. از دیگر فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به «۸ مایل» اشاره کرد.

تاریخ تولد: ۶ ژانویهٔ ۱۹۶۸، لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا
تاریخ مرگ: ۲۸ آوریل ۲۰۱۹، مرکز پزشکی سیدرز-ساینای، لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا
مکان استراحت: آرامگاه فارست لان مموریال پارک
همسر: Akosua Busia (ازدواج ۱۹۹۶–۱۹۹۷)
کودکان: Hadar Busia-Singleton، کلیوپاترا سینگلتون، جاستیس مایا سینگلتون، Maasai Mohandas Singleton

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جان سینگلتون
4.5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه