بیوگرافی لویس مال

4 سال پیش
بیوگرافی لویس مال
Rate this post

بیوگرافی لویس مال به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 لویس مال( ۹۵- ۱۹۳۲)، کارگردان فیلم فرانسوی است. فیلم های سینمایی مال بدلیل رویکرد بدون پیش‌داوری و اغلب موارد تابو شهرت دارند؛زیرا او به دنبال اینست که مخاطب را وادار کند تا دوباره رفتار خود راارزیابی کند. برای مثال آتش درون (۱۹۶۳) در مورد ساعت های پایانی یک مرد است که در شرف خودکشی است، نجوای دل(۱۹۷۱) درمورد زنای محارم، و لاکومب،لوسین (۱۹۷۴) در مورد مقاومت و همکاری فرانسوی ها در طی جنگ جهانی دوم است.

زندگینامه لویس مال

بیوگرافی لویس مال

فعالیت هنری

او به طور مکرر بر بیگانگان خارجی تمرکز می کرد و و فیلم های خصوصی، نوین ومتنوعش ارتباطات بشری را در حالت رومانتیک و روشن بینانه نشان می دهد. مال ساخت فیلم سینمایی را در طی دهه ی ۱۹۵۰ شروع کرد و برخی ازکارهای فراموش نشدنی اش را در طی دهه ی ۶۰ و ۷۰ تولید کرد از جمله دزد پاریس(۱۹۶۶)، نجوای دل و لاکومب، لوسین. او چندین سال در امریکا کار کرد، و در آنجا فیلم های انگلیسی زبانش را از جمله کودک زیبا(۱۹۸۱)، فیلم غم انگیز آتلانتیک سیتی(۱۹۸۰) و فیلم خنده دار ناهار با اندره(۱۹۸۱) ساخت. مال در سال ۱۹۸۶ به فرانسه برگشت جایی که فیلم هایی از قبیل خداحافظ بچه ها (۱۹۸۷) و خسارت (۱۹۹۲) را کارگردانی کرده بود. همچنین او چندین مستند فراموش نشدنی ساخت.

لویی مال (به فرانسوی: Louis Malle) ‏(۳۰ اکتبر ۱۹۳۲–۲۳ نوامبر ۱۹۹۵) کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده فیلم فرانسوی برنده جایزه اسکار بود. فیلم دنیای سکوتش برنده نخل طلا و جایزه اسکار برای بهترین فیلم مستند در سال ۱۹۵۶ شد. همچنین او چندین بار نامزد جایزه اسکار در اواخر دوران کاریش بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمود فرشچیان

مال هم در سینمای فرانسه و هم در هالیوود کارکرد و هم فیلم‌های انگلیسی زبان و هم فرانسوی زبان تهیه کرد. او بیشتر به خاطر فیلم‌هایی مانند آسانسوری برای چوبه دار (۱۹۵۸)، لاکومب، لوسین (۱۹۷۴)، شهر آتلانتیک (۱۹۸۱)، شام من با آندره (۱۹۸۱) و خداحافظ بچه‌ها (۱۹۸۷) شناخته شده است.

تاریخ تولد: ۳۰ اکتبر ۱۹۳۲، Thumeries، فرانسه
تاریخ مرگ: ۲۳ نوامبر ۱۹۹۵، بورلی هیلز، کالیفرنیا، آمریکا
همسر: کندیس برگن (ازدواج ۱۹۸۰–۱۹۹۵)، Anne-Marie Deschodt (ازدواج ۱۹۶۵–۱۹۶۷)
کودکان: کلوی ماله، Manuel Cuotemoc Malle، جاستین ماله
کتاب‌ها: Malle on Malle، Au revoir, les enfants، Louis Malle par Louis Malle، Milou in May، Le souffle au coeur

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لویس مال
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه