بیوگرافی مایک لی

4 سال پیش
بیوگرافی مایک لی
Rate this post

بیوگرافی مایک لی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 شهرت مایک لی فیلم ساز نامزد اسکار و نمایش نامه نویس بدلیل داستان های تلخ و شیرینش از کلاس کار زبان انگلیسی است.

زندگینامه مایک لی

بیوگرافی مایک لی

فعالیت هنری

اما مشهورترین فیلم های او در سالیان اخیر شامل “بی غم” (۲۰۰۸، با بازی سالی هاوکینز) و داستان گیلبرت و سالیوان به نام”وارونه” (۱۹۹۹) است. لی در آکادمی سلطنتی هنر و خانه¬ فیلم لندن تحصیل کرد و در دهه ی ۱۹۶۰ کار در تئاتر تجربی را شروع کرد. اولین فیلمش “لحظات دلگیر” (۱۹۷۱)بود ، فیلم سینمایی که علی رغم اینکه پخش گسترده ای نداشت اما تحسین منتقدان را برانگیخت. سپس لی روی نمایش ها و تولیدات تلویزیونی بریتانیا کار کرد و تا “امیدهای بلند” در سال ۱۹۸۸ فیلم سینمایی دیگری نساخت.

به فیلم های او “واقعیت اجتماعی” یا” اوج واقع گرایی” می گویند و با کاراکترها و داستان هایی شروع می شود که حاصل مدت های مدید تحقیق و تمرین هستند. اگرچه گاهی اوقات به روش او “بداهه” می گویند اما او هفت بار نامزد اسکار شده است. فیلم های نامزد شده او عبارت اند از: رازها و دروغ¬ها(۱۹۹۶، نویسنده و کارگردان)؛ وارونه (۱۹۹۹، نویسنده)؛ ورا دریک (۲۰۰۴، نویسنده و کارگردان)؛ بی غم(۲۰۰۸، نویسنده) و سالی دیگر (۲۰۱۰، نوسنده). کارهایش برای تلویزیون بریتانیا شامل فیلم های کوتاه “آجیل مه “(۱۹۷۶)، “مهمانی ابیگیل” (۱۹۷۷) و آدم بزرگ ها (۱۹۸۰) می شود.

مایک لی (به انگلیسی: Mike Leigh) (زاده ۲۰ فوریه ۱۹۴۳) نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر بریتانیایی است. او تاکنون با فیلم‌هایش جایزه‌های معتبری همچون نخل طلای جشنواره فیلم کن و شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز را به‌دست آورده است.وی همچنین برای فیلم رازها و دروغ‌ها کاندیدای بفتای بهترین کارگردانی شد . وی در سال ۲۰۰۴ برای کارگردانی فیلم ورا دریک برنده بفتا شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هایده

بخشی از فیلم‌شناسی

لحظات دلگیر (۱۹۷۱)
برهنه (۱۹۹۳)
رازها و دروغ‌ها (۱۹۹۶)
وارونه (۱۹۹۹)
همه یا هیچ (۲۰۰۲)
ورا دریک (۲۰۰۴)
بی غم (۲۰۰۸)
سالی دیگر (۲۰۱۰)
آقای ترنر (۲۰۱۴)
پیترلو (۲۰۱۸)

تاریخ تولد: ۲۰ فوریهٔ ۱۹۴۳ (سن ۷۶ سال)، Brocket Hall، هاتفیلد، بریتانیا
شریک: مارین بایلی
همسر: آلیسون استدمن (ازدواج ۱۹۷۳–۲۰۰۱)
کتاب‌ها: Naked and other screenplays، Mike Leigh on Mike Leigh، بیشتر
کودکان: توبی لی، لئو لی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مایک لی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه