بیوگرافی سام پکینپا

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی سام پکینپا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 دیوید ساموئل “سام” پکینپا ، کارگردان و فیلمنامه نویس آمریکایی، پس از انتشار فیلم وسترن “این گروه خشن ” (۱۹۶۹، با هنرنمایی ویلیام هولدن و ارنست بورگناین) شهرت بدست آورد.

زندگینامه سام پکینپا

بیوگرافی سام پکینپا

فعالیت هنری

او بدلیل ترسیم های بصری نوآورانه و صریح از اکشن و خشونت وهمچنین رویکرد تجدید نظرطلبانه درباره فیلم های وسترن مشهور است. در فیلم های پکینپا بطور کلی به تقابل بین آرمان ها و فساد ناشی از خشونت در جامعه انسانی پرداخته می شود. آثار مشهور او عبارتند از:سگ های پوشالی(۱۹۷۱)، گریز(۱۹۷۳)، پت گارت و بیلی دکید(۱۹۷۳)، صلیب آهنین(۱۹۷۷).در فیلم “سگ‌های پوشالی” او ماجرای انتقام مردی ریاضیدان را از متجاوزین به همسرش به جسارت و خشونت تمام روایت می‌کند.در فیلم”سر آلفردو گارسیا را برای من بیاورید” او تصویری هولناک از خشونت، عشق، مرگ، ترس و پول را بر پرده سینما مجسم می‌کند. در فیلم” پت گارت و بیلی دکید” او همچنان درخشان کار می‌کند.

در پی سال ها سوء استفاده از الکل و مواد مخدر، شخصیت مبارز پکنیا خدشه دار شد و اعتبار حرفه ای او تحت تاثیر قرار گرفت. پکینپا سرانجام در دسامبر ۱۹۸۴ به طرزی غریب و در تنهایی از دنیا رفت.

زندگینامه

فیلمساز نامی آمریکا در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ که با فیلم‌های خشن و مردانه خود نامش را در تاریخ سینمای جهان ماندگار کرد. حضور پکینپا در آثار دان سیگل مشهور و خصوصاً نقش آفرینی اش در فیلم حمله جسددزدها تأثیر بسزایی در ترسیم خشونت توسط او در سال‌های آتی داشت. دان سیگل، سرجیو لئونه و راجر کورمن به همراه پکینپا در دههٔ ۶۰ موجی از فیلم‌های خشن را عرضه کردند که فرانسیس فورد کاپولا، اسکورسیزی و دی پالما در دهه‌های بعد دنبال رو این شیوه سینمایی شدند. پکینپا در سال ۱۹۶۱ با فیلم شریک مرگ آور وارد عرصه کارگردانی شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بندیک وانگ

او در دههٔ ۶۰ در نقش کارگردان به ساخت آثار مهمی چون در سرزمین بلند بتاز، سرگرد داندی و این گروه خشن دست زد. این گروه خشن فیلمی سرشار از صحنه‌های بدیع در خشونت است و ویلیام هولدن در این فیلم با ایفای شخصیت پایک بیشاپ به یکی از شمایل‌های محبوب سینما بدل شد.

در فیلم سگ‌های پوشالی او ماجرای انتقام مردی ریاضیدان را از متجاوزین به همسرش به جسارت و خشونت تمام روایت می‌کند در سر آلفردو گارسیا را برای من بیاورید او تصویری هولناک از خشونت، عشق، مرگ، ترس و پول را بر پرده سینما مجسم می‌کند. در فیلم پت گارت و بیلی دکید او همچنان درخشان کار می‌کند. پالین کیل منتقد مشهور و بنام سینمای جهان سم پکینپا را از عوامل عشق خود به سینمای دههٔ ۷۰ می‌داند. پکینپا سرانجام در دسامبر ۱۹۸۴ به طرزی غریب و در تنهایی از دنیا رفت.

فیلم‌ها

تیر شکسته
همراهان مرگ
در دشت مرتفع بتاز
سرگرد داندی
این گروه خشن
حماسه کیبل هوگ
سگ‌های پوشالی
جونیور بانر
گریز
پت گرت و بیلی د کید
سر آلفردو گارسیا را برایم بیاور
صلیب آهنین
تعطیل آخر هفته اوسترمن

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سام پکینپا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه