بیوگرافی جورج ابوت

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی جورج ابوت به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جورج آبوت(۱۸۸۷-۱۹۹۵) نمایشنامه نویس،تهیه کننده و کارگردان تئاتر آمریکایی در شهر فارستویل در ایالت نیوجرسی متولد شد.

زندگینامه جورج ابوت

بیوگرافی جورج ابوت

فعالیت هنری

او در سال ۱۹۱۳ بازی در تئاتر را آغاز کرد و در طول دوره ای که هشت دهه بطول انجامید، به عنوان کمک نویسنده، کارگردان یا تهیه کننده در بیش از صد نمایش در برادوی حضور داشته است؛ از جمله پسر پاییز(۱۹۲۵)، برادوی(۱۹۲۶،اولین اثر نویسندگی جورج آبوت) و اولین شاهکاراو،نمایش طنزگونه “سه مرد بر روی یک اسب “(۱۹۳۵،بازنگری ۱۹۶۹). او تهیه کنندگی بسیاری از کارهای موزیکال توسط ریچارد راجرز و لورنز هارت، بویژه “بر روی انگشتان شما”(۱۹۲۶،بازنگری شده در ۱۹۵۴ و ۱۹۸۳) و “پسرانی از سیراکوس”(۱۹۳۸) را بر عهده داشت.

آخرین موفقیت های او عبارتند از: بانو مرا صدا بزن(۱۹۵۰)، شهر شگفت انگیز(۱۹۵۳)، بازی پیژامه(۱۹۵۴، فیلمبرداری شده در ۱۹۵۷ و بازنگری شده در ۱۹۷۳)، یانکی های لعنتی(۱۹۵۵، فیلمبرداری شده در ۱۹۵۸ و بازنگری شده در ۱۹۹۴) و در راه انجمن اتفاق خنده داری افتاد(۱۹۶۲،فیلمبرداری شده در ۱۹۶۶). از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۲، آبوت ۴۰ جایزه “تونی” را از آن خود کرد.در سال ۱۹۶۰، موزیکال “فیورلو!”(۱۹۵۹) که ابوت به همراه جروم ویدمن نویسندگی کرده بود، برنده جایزه “پولیتزر” گردید. او همچنین جایزه یک عمر دستاورد کندی در سال ۱۹۸۲ را دریافت کرد.

زندگی شخصی

ابوت در فارستویل نیویورک به دنیا آمد. او بعداً به شهر سالامانکا نقل مکان کرد که در آن دوران دو بار پدرش به عنوان شهردار انتخاب شد. در سال ۱۸۹۸ ، خانواده وی به وایومینگ نقل مکان کردند ، جایی که در آکادمی نظامی کرنی شرکت کرد. در طی چند سال ، خانواده وی به نیویورک بازگشت و وی در سال ۱۹۰۷ از دبیرستان هامبورگ فارغ التحصیل شد. چهار سال بعد ، وی لیسانس هنر را از دانشگاه روچستر بدست آورد ، جایی که اولین نمایشنامه خود را با نام کامل “کاملاً بی ضرر” نوشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ژوان بند

ابوت سپس در دانشگاه هاروارد شرکت کرد تا دوره بازیگری را از جورج پیرس بیکر یاد بگیرد. وی تحت عنوان مربیگری بیکر ، رئیس خانواده را نوشت ، که در سال ۱۹۱۲ در کلوپ دراماتیک هاروارد اجرا شد. وی سپس به مدت یک سال به عنوان “نویسنده ، گوفر و بازیگر” در تئاتر بیوجو در بوستون کار کرد ، جایی که نمایشنامه او در منهول برنده جایزه مسابقه شد.

تاریخ تولد: ۲۵ ژوئن ۱۸۸۷، Forestville، ایالت نیویورک، آمریکا
تاریخ مرگ: ۳۱ ژانویهٔ ۱۹۹۵، میامی بیچ، فلوریدا، آمریکا
همسر: جوی والدراما (ازدواج ۱۹۸۳–۱۹۹۵)، ماری سینکلیر (ازدواج ۱۹۴۶–۱۹۵۱)، ادنا لویس (ازدواج ۱۹۱۴–۱۹۳۰)
جوایز: جایزهٔ تونی برای بهترین موزیکال، جایزهٔ مرکز کندی
کودکان: جودی اَبوت

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جورج ابوت
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه