بیوگرافی جیسن ریتمن

4 سال پیش
بیوگرافی جیسن ریتمن
Rate this post

بیوگرافی جیسن ریتمن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جیسن رایتمن فرزند کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کنندهٔ برنده جایزه گلدن گلوپ و بفتای بهترین فیلم نامه می باشد. او همچنین برای فیلم های جونو و بالا در آسمان نامزد دریافت جایزه اسکار شد. او در ابتدا کارش را به عنوان بازیگر در فیلم هایی که پدرش، ایوان، کارگردان آنها بود آغاز کرد. پس از ساخت چند فیلم کوتاه در سال ۲۰۰۵ اولین فیلم بلند خود را ساخت و بدین ترتیب وارد عرصه کارگردانی حرفه ای شد.

زندگینامه جیسن ریتمن

بیوگرافی جیسن ریتمن

فعالیت هنری

او در اکتبر سال ۱۹۷۷ در شهر کبک ایالت مونترال کانادا به دنیا آمد. او در کنار پدرش ایوان رایتمن که کارگردانی مطرحی بود ( فیلم هایی همچون رعشه ها و شکارچیان روح) با بازیگران مطرحی همچون بیل موری، هارولد رامیس و دن آیکورد بزرگ شد.اگرچه استعداد سینمایی او از همان دوران نوجوانی شکوفا شد اما پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه هاروارد-وستلیک در هالیوود برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به نیویورک رفت.پس تلاش ناموفقش در ورود به رشته پزشکی در کالج اسکیدمور در شمال ایالت نیویورک، او به لس آنجلس بازگشت و در رشته سینما و تلویزیون دانشگاه مدرسه کالیفرنیای جنوبی ثبت نام کرد.

او به جای پذیرش پیشنهادات فیلم هایی با بودجه های زیاد، به کارگردانی تبلیغات تلویزیونی پرداخت و اولین فیلم کوتاه خود را به نام عملیات در سال ۱۹۹۸ ساخت.سپس در سال ۲۰۰۰ فیلم خدا، ما، حقیقت وبعد از آن فیلم رضایترا در سال ۲۰۰۴ کارگردانی نمود، که با تحسین منتقدان همراه شد. رایتمن اولین کار سینمایی خود را در سال ۲۰۰۵ با یک کمدی درام به نام از سیگار کشیدنتان متشکریم با بازی هنرپیشه معروف آیرون آکهارت شروع کرد. داستان این فیلم که نویسندگی آنرا نیز خودش برعهده داشت، با اقتباس از رمان کریستوفر باکلی، در مورد یک دکتر حیله گر است که برای تجارت دخانیات لابی می کند.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی شهره سلطانی
طنز واقعی

این فیلم به خاطر دارا بودن طنز واقعی با قهرمانان باورپذیر توانست دیدگاههای خوبی را دریافت کند و از جسیون به خاطر سبک کمدی متفاوتش تجلیل شد.
فیلم بعدی او جونو (۲۰۰۷)،با بازی ستاره نوجوان الن پیج درباره نوجوانی است که با مشکل حاملگی ناخواسته مواجه‌است. این فیلم طنز و دلگرم کننده توانست جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را در سال ۲۰۰۸ کسب کند. این فیلم با فروش کل ۲۳۱ میلیون دلار در سراسر جهان توانست موفقیت مالی خوبی نیز کسب کند.

دو سال بعد، او به عنوان کارگردان و نویسنده فیلم کمدی-درام عاطفی بالا در آسمان (۲۰۰۹) را با بازی جرج کلونی ساخت. این فیلم که از رمانی به همین نام نوشته والتر کرین اقتباس گرفته شده داستان مردی است که به خاطر نوع شغلی که دارد(اخراج کارکنان) به طور پیوسته در حال مسافرت با هواپیما است. او در یکی از سفرهایش با زنی به نام آلکس (ویرا فارمیگا) آشنا می شود. اما یک روز به او خبر میدهند که شرکت با دستگاهی که دختری به نام ناتالی کینر(آنا کندریک) ساخته دیگر نیازی به او ندارند و در آخرین ماموریت های خودش احساس تغییر در زندگی می کند.

نامزدی های اسکار بیوگرافی جیسن ریتمن

این فیلم نامزد شش جایزهٔ اسکار از جمله بهترین فیلمنامه اقتباسی و کارگردانی برای رایتمن شد و توانست جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را در بفتای ۲۰۱۰ از آن خود کند .
چهارمین و آخرین فیلم بلند رایتمن فیلم کمدی درام بزرگسال جوان (۲۰۱۱)، با بازی شارلیز ترون، پاتریک ویلسون و پاتون اوسوالت می باشد. این فیلم داستان یک رمان نویس است که بعد از طلاق به شهر زادگاه خودش، مرکوری، برمیگردد و پس از آنکه میفهمد بادی دوست پسر سابقش ازدواج کرده است تلاش می‌کند تا ازدواج بادی را برهم زند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جین اسمارت

فیلم‌ها

فیلم کوتاه: عملکرد (۱۹۹۸)
فیلم کوتاه: H@ ‎(۱۹۹۹)‎
فیلم کوتاه: خدا، ما، حقیقت (۲۰۰۰)
فیلم کوتاه: قورت (۲۰۰۱)
فیلم کوتاه: عمو سام(۲۰۰۲)
فیلم کوتاه: رضایت(۲۰۰۴)
از سیگار کشیدنتان متشکریم (۲۰۰۵)
جونو (۲۰۰۷)
بالا در آسمان (۲۰۰۹)
بزرگسالان جوان (۲۰۱۱)
روز کارگر:(۲۰۱۳)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جیسن ریتمن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه