بیوگرافی پیتر باگدانوویچ

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی پیتر باگدانوویچ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 “پیتر بوگدانوویچ” هنرپیشه، کارگردان، و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی در ۳۰ ژوئن ۱۹۳۹ متولد شد. معروفترین فیلم وی درام “آخرین نمایش فیلم”، هشت بار نامزد جایزه اسکار شد و پیتر بوگدانوویچ را جوان ترین کارگردان فیلم سال ۱۹۷۱ ساخت.

زندگینامه پیتر باگدانوویچ

بیوگرافی پیتر باگدانوویچ

فعالیت هنری

بوگدانوویچ کارش را به عنوان یک منتقد، تاریخدان و مشتاق فیلم آغاز کرد؛ او قبل از رفتن به پشت دوربین درباره کارگردانان به نامی از جمله “هاوارد هاوکز”، “اورسون ولز” و دیگر کارگردان ها نوشت ( و با آنها ارتباط دوستانه برقرار کرد). کمدی عجیب “چه خبر دکتر؟ (۱۹۷۲، با بازی باربارا استریزند)” و بعد از آن “ماه کاغذی (۱۹۷۳ با بازی پدر و دختر رایان و تاتم اونیل) ” به فیلم های پربیننده ای تبدیل شد اما یک سری شکست ها و مشکلات مالی باعث تغییر حرفه او شد. در طی دو دهه بعد که او تنها به طور پراکنده کارگردانی می کرد، موفق ترین فیلمش “ماسک (۱۹۸۵ با بازی چر)” بود.

زندگی رومانتیک بوگدانوویچ پر از آشوب بود: او همسر اولش را به خاطر “سایبیل شفرد”، هنرمند ستاره اش در “آخرین نمایش فیلم”، رها کرد و بعد از ترک کردن او، درگیر عشق بازیگر و مدل عیاش، به نام “دوروتی استراتن” شد. استراتن توسط شوهر دلسردش پل اسنیدر به ضرب گلوله در سال ۱۹۸۰ به قتل رسید( این واقعه اساس ساخت فیلم باب فوزه بنام “ستاره ۸۰” را در سال ۱۹۸۳ تشکیل داد). در سال ۱۹۸۸ بوگدانوویچ با خواهر ۲۰ ساله ی استراتن به نام لویس هوگ استراتن ازدواج کرد اما در سال ۲۰۰۱ از او جدا شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سیه‌نا تیگی گیلری
فیلم های دیگر

از جمله فیلم های دیگر او در مقام کارگردانی می توان به فیلم های “آنها همگی خندیدند”،” اونجوری با مزه است”، “صورتک” و “نیکلودئون” اشاره کرد.از دیگر فعالیت های بوگدانوویچ انتشار کتاب های زیاد درباره ی فیلم شامل مواردی از قبیل” سینمای آلفرد هیچکاک (۱۹۶۳)”، “بخش های زمان (۱۹۷۳)” و تحقیقاتی درباره ی کاراکترهای هالیوود با عنوان “چه کسی آن را ساخته؟(۱۹۹۷)” و “چه کسی در آن است؟ (۲۰۰۴)” می باشد. از فیلم‌های معروف او به عنوان بازیگر می‌توان به بازی در فیلم “در بلا مافیا” اشاره کرد.

در مقام کارگردانی
آخرین نمایش فیلم
آن‌ها همگی خندیدند
اونجوری بامزه است
ماسک
ماه کاغذی
نیکلودئون
شما اینجایید

تاریخ تولد: ۳۰ ژوئیهٔ ۱۹۳۹ (سن ۸۰ سال)، کینگستون، ایالت نیویورک، آمریکا
همسر: لوئیز استارتن (ازدواج ۱۹۸۸–۲۰۰۱)، پالی پلات (ازدواج ۱۹۶۲–۱۹۷۱)
کودکان: آنتونیا بوگدانوویچ، Sashy Bogdanovich
کتاب‌ها: Who the devil made it، This is Orson Welles
آموزش: Stella Adler Studio of Acting، Collegiate School

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پیتر باگدانوویچ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه