بیوگرافی راجر کورمن

4 سال پیش
بیوگرافی راجر کورمن
Rate this post

بیوگرافی راجر کورمن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 راجر کورمن ،متولد ۵ آوریل ۱۹۲۶، که اغلب به عنوان سلطان فیلم های بی(B-Movies B-Movies، فیلم های با بودجه کم و کیفیت نه چندان مطلوب) شناخته می شود، از دهه ۱۹۵۰ تاکنون به ساخت فیلم های کم هزینه مشغول بوده است.

زندگینامه راجر کورمن

بیوگرافی راجر کورمن

فعالیت هنری

کورمن که یک کارگردان فیلم، هنرپیشه، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده می باشد، به پدر ساخت فیلم های مستقل معروف بوده و بدلیل بودجه کم، تولید خط مونتاژ (برخی از فیلم های او در دو یا سه روز گرفته شد) و استفاده از شهرتش برای کسب منفعت شناخته شده است. او فیلم هایش را با استفاده از خشونت وسکس کم و انواع ترفندها: از گانگسترها، دوچرخه سواران و هیپی ها گرفته تا زنان در زندان، غول های فضایی و موجودات پس از مرگ، می ساخت.

آثار او که اغلب به سبک کلاسیک می باشند عبارتند از: فروشگاه وحشت کوچک(۱۹۶۰)، حرارت در قفس(۱۹۷۴)، مسابقه مرگ ۲۰۰۰(۱۹۷۵، با بازی با دیوید کارادین و سیلوستر استالونه) و اندروید(۱۹۸۲). درمیان بسیار کسانی که کار خود را با کورمن آغاز کرده اند می توان از بازیگران سرشناسی چون “جک نیکلسون” و “پیتر فوندا ” و کارگردانان مشهوری از جمله “مارتین اسکورسیزی” و “فرانسیس کوپولا” نام برد. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به “فیلادلفیا” ، “قصر ارواح” و “حمله سری” اشاره کرد. دیگر آثار او در مقام کارگردانی عبارتند از: ا”طلس”، “بالماسکه مرگ سرخ”، “برج لندن”، “ترور”، “دو ساد”، “کلاغ سیاه”، “مغاک و آونگ” و “هفت‌تیرکش”.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رضا یزدانی

تاریخ تولد: ۵ آوریل ۱۹۲۶ (سن ۹۳ سال)، دیترویت، میشیگان، آمریکا
همسر: جولی کورمن (ازدواج ۱۹۷۰)
کودکان: کترین کورمن، مری تسا کورمن
آلبوم‌ها: Trailer Trash
شرکت تهیه‌کننده: آمریکن اینترنشنال پیکچرز، نیو وورد پیکچرز، New Concorde، The Filmgroup

کارگردانی

اطلس
بالماسکه مرگ سرخ
برج لندن
ترور
حمله سری
دو ساد
قصر ارواح
کلاغ سیاه
مغاک و آونگ
هفت‌تیرکش

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی راجر کورمن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه