بیوگرافی دنی بویل

4 سال پیش
بیوگرافی دنی بویل
Rate this post

بیوگرافی دنی بویل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 دنی بویل کارگردان و تهیه کننده بریتانیایی متولد ۲۰ اکتبر ۱۹۵۶ است که برای کارگردانی فیلم “میلیونر زاغه‌نشین(۲۰۰۸)” برنده جایزه اسکار شد. بویل که یک ایرلندی کاتولیک بود، در منچستر، انگلستان بزرگ شد و کار خود را در تلویزیون بریتانیا و تئاتر در اوایل دهه ۸۰ میلادی آغاز کرد. اولین فیلم های بلند او، کمدی های سیاه “قبر کم عمق(۱۹۹۴)” و “رگیابی(۱۹۹۶)”، تحسین منتقدان و موفقیت مالی را برای او به ارمغان آورد و ایوان مک گریگور را به عنوان یک ستاره مطرح کرد.

زندگینامه دنی بویل

بیوگرافی دنی بویل

فعالیت هنری

دنی بویل در سال ۱۳۷۵ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم دنی بویل در این سال، فعالیت در فیلم رگ یابی به عنوان کارگردان محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی دنی بویل فعالیت در فیلم رگ یابی بوده است. دنی بویل سال ۱۳۷۵ در ۴۰ سالگی فیلم رگ یابی را کارگردانی کرد که توانست خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. از دنی بویل نقل قول شده است که برای کارگردانی در فیلم رگ یابی و همکاریش با عوامل و بازیگران اعلام رضایت کرده است. دنی بویل توانست با فعالیت در فیلم رگ یابی تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر ایوان مک گرگور، اون برمنر، جانی لی میلر و کوین مک کید توانست سطح کاری او را متحول کند.

دنی بویل علاوه‌بر فیلم رگ یابی، سال ۱۳۸۶ در ۵۱ سالگی فیلم آفتاب را کارگردانی کرده است. دنی بویل این‌بار با هنرمندانی چون کیلین مورفی، رز بیرن، کریس ایوانز و میشل یئو همکاری داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جیمی فاکس

با اینکه دنی بویل را بیشتر بعنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. دنی بویل علاوه‌بر کارگردان به‌عنوان نویسنده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر دنی بویل در حرفه‌ی نویسنده، فیلم ۱۲۷ ساعت است.

تاریخ تولد: ۲۰ اکتبر ۱۹۵۶ (سن ۶۳ سال)، ردکلیف، گریتر منچستر، بریتانیا
جوایز: جایزهٔ اسکار بهترین کارگردانی
کودکان: گبریل بویل، گریس بویل، کیتلین بویل
کتاب‌ها: The Filmmakers Filmlovers Survival Triva Cookbook
نمایش‌های تلویزیونی: Babylon

جایزه‌ها
جایزه اسکار (۲۰۰۸): بهترین کارگردان برای فیلم میلیونر زاغه‌نشین.
جایزه گلدن گلوب (۲۰۰۹): بهترین کارگردان فیلم درام

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی دنی بویل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه