بیوگرافی ایلیا کازان

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی ایلیا کازان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ایلیا کازان، کارگردان صحنه و فیلم، تهیه کننده، نویسنده و بازیگر آمریکایی در سال ۱۹۰۹ در ترکیه به دنیا آمد و در سال ۱۹۱۳ به همراه خانواده یونانی خود به آمریکا مهاجرت نمود.

زندگینامه ایلیا کازان

بیوگرافی ایلیا کازان

فعالیت هنری

او پس از اتمام تحصیلات متوسطه به کالج ویلیامز در دانشگاه ییل رفت و به تحصیل رشته درام نویسی پرداخت و حرفه بازیگری اش را در دهه ۱۹۳۰ میلادی با گروه تئاتر نیویورک آغاز کرد. اودر سال ۱۹۴۷ آموزشگاه معروف “اکتورز استودیو” را تاسیس و در آنجا مشغول حرفه کارگردانی شد. در سال ۱۹۵۲ کازان در کمیته فعالیت‌های ضد آمریکایی مک کارتی حاضر و به عضویت سابق خود در حزب کمونیست آمریکا اقرار کرد و در این کمیته هشت چهره هالیوودی دیگر را که از اعضای سابق این حزب بودند، لو داد که به عقیده بسیاری این عمل کازان، به لکه سیاهی در کارنامه و زندگی او تبدیل شد.

او به عنوان یکی از مستعدترین کارگردانان برادوی،نمایشنامه های برجسته ای از جمله “پوست دندان‌های ما (۱۹۴۲)”، “تمام پسران من (۱۹۴۷)”، “اتوبوسی به نام هوس(۱۹۴۷، نسخه فیلم آن ۱۹۵۱)”، “مرگ یک فروشنده(۱۹۴۹)” و “چای و سمپاتی (۱۹۵۳)” را تولید و کارگردانی نمود.

از او به عنوان مهمترین کارگردان در وارد کردن رویکرد واقع بینانه – احساسی و همچنین سبک تئاتر نیویورک در اواسط قرن بیستم به صنعت فیلمسازی آمریکا یاد می شود. کازان جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای فیلم های “قرارداد شرافتمندانه(۱۹۴۷)” و ” در بارانداز(۱۹۵۴)” را کسب کرد و در سال ۱۹۹۹ جایزه افتخاری یک عمر دستاورد هنری به او اعطا گردید. از دیگر فیلم های بزرگ او می توان به “نهالی در بروکلین می‌رویَد (۱۹۴۵)”، “زنده باد زاپاتا (۱۹۵۲)”، “شرق بهشت (۱۹۵۵)”، “چهره‌ای در جمعیت (۱۹۵۷)” و “شکوه علفزار (۱۹۶۱)” اشاره کرد. او همچنین فیلم های “آمریکا، آمریکا (۱۹۶۳) ” و “آرایش(۱۹۶۹)”، برگرفته از بخش های تخیلی رمان هایش را کارگردانی کرده است. الیا کازان در ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۳ در ۹۴ سالگی درگذشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هیلی میلز
فیلم‌شناسی

نهالی در بروکلین می‌روید (۱۹۴۵)
دریای علف (۱۹۴۶)
بومرنگ! (۱۹۴۷)
قرارداد شرافتمندانه (۱۹۴۷)
پینکی (۱۹۴۹)
وحشت در خیابان‌ها (۱۹۵۰)
اتوبوسی به نام هوس (۱۹۵۱)
زنده باد زاپاتا (۱۹۵۲)
فرار به‌سوی آزادی (مردی روی بند، ۱۹۵۳)
در بارانداز (۱۹۵۴)
شرق بهشت (۱۹۵۵)
عروسک بچه (۱۶۵۹)
چهره‌ای در جمعیت (۱۹۵۷)
رود وحشی (۱۹۶۰)
شکوه علفزار (۱۹۶۱)
آمریکا، آمریکا (۱۹۶۳)
سازش (۱۹۶۹)
ملاقاتی‌ها (ملاقات‌کننده‌ها، ۱۹۷۲)
آخرین نواب (۱۹۷۶)

جوایز

گلدن گلوب

برنده بهترین کارگردانی -۱۹۴۷

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ایلیا کازان
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه