بیوگرافی فارست ویتاکر

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی فارست ویتاکر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 بازیگر تهیه کننده و کارگردان فورست استیون ویتاکر در ۱۵ جولای ، ۱۹۶۱ در تگزاس بدنیا آمد. بعدن خانواده اش به جنوب کالیفرنیا رفتند. او توانست این افتخار را بدست آورد که در دانشگاه پولی تکنیک کالیفرنیا بازی کند. اما این برای مدت طولانی دوام نداشت و او آسیب دید و مجبور شد بازی را رها کند ، بعد از مدتی او تصمیم گرفت که به مطالعه ی درام و اوپرا بپردازد.

زندگینامه فارست ویتاکر

بیوگرافی فارست ویتاکر

فعالیت هنری

استیو در کمدی نوجوانانه ی ” Fast Times at Ridgemont High” در کنار نیکلاس کیج به بازی پرداخت در سال ۱۹۸۲٫ این بازیگر در فیلم های تحسین برانگیز زیادی در دهه ۸۰ مانند: “Platoon” (1986) ، Good Morning, Vietnam (1987) و The Color of Money(1986) به بازی پرداخت. در سال ۱۹۸۸ ، او به کار موسیقی پرداخت و توانست جایزه ی بهترین بازیگر را نیز ببرد. با گذشت زمان کارهای بیشتری به او پیشنهاد شد . در دهه ی ۹۰ او در اثر رابرت آلتمن به نام ” Ready to Wear (1994), ” بعد از آن نیز در ” Ghost Dog: The Way of the Samurai (2000) ” به بازی پرداخت هم چنین در سال ۲۰۰۲ استیو در ” Panic Room ” اثر دیوید فینچر به بازی پرداخت.

کارگردانی

استیو بخاطر پروژه ی خود در سال ۱۹۹۳ فیلم “Strapped” محصول شبکه HBO و هم چنین برنده ی جایزه ی امی به نام” Door to Door ” (2002) توانسته در کارگردانی نیز به موفقیت های زیادی دست یابد. در سال ۱۹۹۵ ، استیو به ساخت ” Waiting to Exhale” پرداخته است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جنیفر لوپز
جایزه ی اسکار

در سال ۲۰۰۶ ، استیو در تلویزیون کارهای زیادی داشته و به بازی در برنامه ی قابل قبول زیادی پرداخته است. مانند ” The Shield ” و ” ER” (در نقش بیمار). در همان سال ، او توانست بیشترین تحسین را بخاطر ” The Last King of Scotland (2006)” بدست آورد. بخاطر بازی در این فیلم او توانست آکادمی اوارد را بخاطر بهترین نقش مرد بدست آورد.

او تقربین چند دهه است که در هالیوود مشغول به کار میباشد. در سال ۲۰۰۷ ، استیو در ” The Great Debaters” ، فیلمی ساخته شده توسط دنزل واشنگتن بازی کرد و در تیم مدرسه ای آمریکایی – آفریقایی بود. بعد از این کارها او هم چنین در ” Vantage Point (2008)” و ” Fragments (2009)” و فیلم برگرفته شده از کتاب کودکان ” Where the Wild Things Are (2009)” ، ” Repo Men (2010) و کمدی ” Our Family Wedding (2010).” به بازی پرداخت.

‘The Butler’

استیو هم چنین در فیلم های جنایی درام زیادی به بازی پرداخته است ، مانند ” A Dark Truth (2012)” و ” Last Stand (2013),” ، که در آن آرنولد نیز به بازی پرداخته است. در سال ۲۰۱۳ ، استیو برای بازی در ” The Butler” انتخاب شد. این فیلم را لی دنیلز کارگردانی کرده است.
او در سال ۱۹۹۶ با کیشا نش ازدواج کرد و از او دو دختر دارد.

فیلم‌شناسی

فهرست برخی از فیلم‌هایی که فارست ویتاکر در آنها به ایفای نقش پرداخته‌است:

گوست داگ: سلوک سامورایی
رینگ خونین
گونه
آماده پوشیدن
آخرین پادشاه اسکاتلند
اتاق پناهگاه
آخرین مقاومت
باجه تلفن
میدان نبرد زمین
حقیقت نهان
نقطه برتری
جایی که موجودات وحشی هستند (۲۰۰۹)
پیشخدمت
خارج از کوره
سلاطین خیابان
ربوده شده ۳
بازی گریه
مناظره‌کنندگان بزرگ
پدیده
پرنده
دود
چپ‌دست
سرقت بانک
کارمزدها
ماری
مرکز شهر
آزمایش
سفری کوتاه به بهشت
زولو
گرفتن .۴۴
زولو
شکارچیان اژدها
ورود
جانی خوش‌قیافه
بزرگسالان راضی
اژدهای سبز
پلنگ سیاه
ریشه‌ها (مینی‌سری ۲۰۱۶)
دختر اول
ببخشید مزاحم شما شدم
تفنگ آمریکایی

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بهروز رضوی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فارست ویتاکر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه