بیوگرافی بهداد سلیمی

6 سال پیش
بیوگرافی بهداد سلیمی
Rate this post

بیوگرافی بهداد سلیمی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
بهداد سلیمی کردآسیابی متولد ۱۷ آذر ۱۳۶۸ در قائم‌شهر؛ وزنه‌بردار دسته فوق سنگین.همسرش آلما نصرتی و دخترش سلین نام دارد.

زندگینامه بهداد سلیمی

بیوگرافی بهداد سلیمی

شروع فعالیت ورزشی

بهداد سلیمی کرد آسیابی متولد ۱۷ آذر ۱۳۶۸ در قائم‌شهر؛ وزنه‌بردار ایرانی دسته فوق سنگین و دارنده رکورد یک ضرب جهان در این وزن با ۲۱۴ کیلوگرم و دارنده ی مدال طلای المپیک لندن در مجموع با ۴۵۵ کیلوگرم است.

بیوگرافی بهداد سلیمی در رقابت‌های وزنه‌ برداری آسیا
سلیمی رکورد یک‌ضرب جوانان ایران و آسیا را با ۱۸۸ کیلوگرم در سال ۱۳۸۷ در اختیار دارد. بهداد سلیمی در رقابت‌های وزنه‌برداری آسیا در تانگ لینگ چین در وزن فوق سنگین با مجموع ۴۵۸ کیلو گرم (۲۰۸ کیلوگرم در یکضرب و ۲۵۰ کیلوگرم در دو ضرب) قوی‌ترین مرد آسیا شد.

بهداد سلیمی در رقابت‌های وزنه برداری جهانی
سلیمی در سال ۲۰۱۰ قهرمان وزنه‌برداری دستهٔ ۱۰۵+ کیلو جهان شد و دومین وزنه‌بردار ایرانی، پس از حسین رضازاده، شد که مدال طلای فوق سنگین را به دست می‌آورد. او در این مسابقات با ۲۰۸ کیلوگرم در یک‌ضرب پس از یوگنی چیگیشف روس دوم شد و در دوضرب در پی مصدومیت چیگیشف با ۲۴۵ کیلوگرم پس از ماتیاس اشتاینر آلمانی دوم شد و به دو مدال نقره در یک‌ضرب و دوضرب و مدال طلای مجموع با ۴۵۳ کیلوگرم رسید. وی موفق شد در حرکت یک ضرب دسته فوق سنگین رقابت‌های جهانی وزنه برداری در فرانسه، با بالا بردن وزنه ۲۱۴ کیلوگرمی رکورد جهانی این رشته را به نام خود ثبت کند و رکورد حسین رضازاده را بشکند.وی در سال ۱۳۸۹ نشان ملی جوان ایرانی را نیز دریافت کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امیر عابدزاده

حواشی و زندگی شخصی

پیام تبریک رهبر به بهداد سلیمی
سیدعلی خامنه‌ای در پیام کوتاهی ضمن تبریک پیروزی ایشان در مسابقه قهرمانی جهان در آنتالیا ۲۰۱۰ گفت: ضمن تبریک پیروزی افتخار آمیز شما، از اینکه نام شهدای عزیز را بعد از پیروزی گرامی داشتید، صمیمانه تشکر می‌کنم.

بهداد سلیمی در المپیک لندن
در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ او پس از کسب سهمیه المپیک تابستانی لندن در روز سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۰۵+ کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت و در حرکت اول یک ضرب ۲۰۱ کیلو گرم را بالای سر برد و در حرکات بعدی یک ضرب وزنه‌های ۲۰۴ و ۲۰۸ کیلو را بالای سر برد و بعد از وزنه‌بردار روس در جایگاه دوم یک ضرب قرار گرفت.

بهداد سلیمی و زدن رکورد حسین رضازاده
قابل ذکر است وزنه بردار روس هم وزنه ۲۰۸ کیلو را زد و دومی بهداد سلیمی در یک ضرب به خاطر سنگین تر بودن وزن او نسبت به وزنه بردار روس بود. در دوضرب و در اولین حرکت وزنه ۲۴۷ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت دوم نتوانست وزنه ۲۶۴ کیلوگرمی را -که رکورد المپیک محسوب می‌شد- بالای سر ببرد با ۴۵۵ کیلوگرم مدال طلای المپیک را گرفت؛ اما او نتوانست رکورد المپیک را که با ۲۶۳ کیلو گرم در دستان حسین رضازاده است را بزند.

مدال آوری های بهداد سلیمی
با توجه به دومی سجاد انوشیروانی، این نخستین بار بود که در رقابت‌های المپیک در یک وزن، مدال طلا و مدال نقره، همزمان برای ایران به دست آمد؛ هرچند ایران در المپیک هلسینکی ۱۹۵۲، مدال نقره و برنز وزنه‌برداری را در یک وزن در کارنامه المپیکی خود دارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کلودیو تافارل

بهداد سلیمی و کوروش باقری در برنامه تلویزیونی حاضر شدند تا درباره اتفاق‌های اخیر وزنه برداری صحبت کنند که این موضوع به درگیری لفظی سرمربی تیم ملی و قویترین مرد جهان منجر شد. پس از بستری شدن باقری در بیمارستان بهداد سلیمی، به عیادت او رفت و بعد از عیادت وقتی سلیمی در حال ترک بیمارستان بود یک مربی، به سمت سلیمی حمله ور شد و به صورت وی سیلی زد که منجر به پاره شدن لب قوی‌ترین مرد جهان شد. البته سلیمی با رفتاری پهلوانانه از درگیری اجتناب و بیمارستان را ترک کرد. در برنامه ورزش از نگاه دو ؛ بهداد سلیمی اختلافات خود را با رضازاده گفت، همچنین بعد از پخش کلیپی از بازی‌های المپیک اشک‌های بهداد سلیمی جاری شد.

بهداد سلیمی سفیر طلایی بهزیستی و ایرانسل
سلیمی سفیر طلایی بهزیستی و سفیر ایرانسل در مسابقات جهانی و المپیک است.

حذف بهداد سلیمی از المپیک
سلیمی پس از آن که در حرکت اول خود در برابر وزنه ۲۴۵ ناکام شد، در دومین

حرکت همین وزنه را بالای سر برد و موفق شد سه چراغ سفید دریافت کند

اما این بار هم هیات ژوری حرکت وی را قبول نکرد. به این ترتیب سلیمی مجبور

شد یک بار دیگر برای بلند کردن این وزنه تلاش کند اما این بار هم ناکام ماند و به این ترتیب از رقابت ها کنار رفت.

واکنش تند همسر بهداد بعد از حذف بهداد
بعد از حذف ناباورانه بهداد سلیمی که با اشتباهات عجیب داوری همراه بود

؛ همسر او نسبت به این قضیه واکنش نشان داد و با نوشتن جمله : خدا

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهدی حاجی‌زاده

لعنتتون کنه لعنت بسنده کرد و نسبت به حذف همسر خود واکنش نشان داد.

فریاد خجالت بکشید ایرانی ها هنگام توزیع مدال دسته فوق سنگین
بهداد سلیمی وزنه بردار فوق سنگین کشورمان با ناداوری از رقابت

های فوق سنگین المپیک ریو حذف شظد. تماشاگران ایرانی حاصر

در سالن دوم سنترا گل، هنگام توزیع مدال های این دسته شعار

خجالت بکشید را سر دادند و به مسئولین این رقابت ها و داوران

و هیئت ژوری اعتراض کردند.

فعالیت در عرصه باشگاهی

بهداد پس از کسب مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن در ۲۶ مرداد ۹۱ به تیم وزنه برداری باشگاه پرسپولیس تهران پیوست.

شخصی

بهدا سلیمی بعد از اردوی تیم ملی که در آنتالیا بر‌گزار شد به ایران بازگشت و با آلما نصرتی در دوم فروردین ماه سال ۱۳۹۰ بر سر سفره عقد نشست و با هم ازدواج کردند. سلیمی یک خواهر و یک برادر بزرگ‌تر از خود دارد و فرزند آخر خانواده سلیمی است.شروع ورزش سلیمی با ژیمناستیک بود، مدتی را هم به باشگاه کشتی رفت، اما بعد متوجه شد علاقه اش به وزنه‌برداری بیشتر است، این شد که به این رشته روی آورد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بهداد سلیمی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه