بیوگرافی میلوش فورمن

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی میلوش فورمن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 یان توماس فورمن (Jan Tomáš Forman) که بیشتر با نام میلوش فورمن شناخته شده فرزند پروفسور رادولف فورمن و آنا اسووبیا که یک هتدلدار بود در کاسلاو جمهوری چکسلاواکی در ۱۸ فوریه سال ۱۹۳۲ به دنیا آمد.

زندگینامه میلوش فورمن

بیوگرافی میلوش فورمن

فعالیت هنری

پدرش یهودی و مادرش پروتستان بود. در اوایل کودکی، با از دست دادن پدر و مادرش در اردوگاه آلمانی اسرای جنگی آشویتز، یتیم شد. پدرش به خاطر عضویت در یک گروه مقاومت چک و مادرش به خاطر خرید و فروش غیرقانونی خواربار، زندانی شدند. پدر او در بوخنوالت و مادرش را در آشویتس جان سپرد، و میلوش خیلی زود یتیم شد. او شروع به تحصیل در رشته فیلمنامه نویسی در آکادمی فیلم پراگ ((F.A.M.U کرد. در فیلم های ساخت چکسلواکی خود، پیتر سیاه (۱۹۶۴)، عاشق ورزش (۱۹۶۵)، و توپ آتش نشانی (۱۹۶۷)، او سبک خاصی از کمدی خود را خلق نمود.

او در زمان حمله به کشورش توسط نیروهای پیمان ورشو در تابستان ۱۹۶۸ از اروپا به ایالات متحده ترک مکان کرد. به رغم مشکلات فراوان، او فیلم خاموش (۱۹۷۱) را ساخت که مورد تحسین منقدین قرار گرفت اما در گیشه سینما موفقیتی بدست نیاورد و بعد از آن توسط فیلم (پرواز بر فراز آشیانه فاخته) دیوانه از قفس پرید (۱۹۷۵) که اقتباسی از رمان کن کیسی بود، به شهرت جهانی رسید و توانست ۵ جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کند. پس از خلق یک نسخه فیلم جدید از کتاب روابط خطرناک در والمونت (۱۹۸۹)، با بازی آنت بنینگ و کالین فرث، فورمن کار ساخت فیلم های زندگینامه ای خود را با مردم علیه لری فلینت (۱۹۹۶) ادامه داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آنا فریل
سایر آثار

این پروژه مشقتهای یک بنیانگذار مجله بدنام و کلاهبردار با بازی وودی هارلسون و کارتنی لاو را به تصویر می کشد.فورمن کار خود را با فیلم مردی بر روی ماه (۱۹۹۹) که یک کمدی با بازی جیم کری و اندی کافمن بود، ادامه داد. در هزاره جدید، فورمن فیلم اشباح گویا(۲۰۰۶)، و فیلم موزیکال قدم زدن ارزشمند (۲۰۰۹) را در کشور خود کارگردانی کرد.

از دیگر فیلم های مهم میلوش فورمن می توان به فیلم موزیکال مو (۱۹۷۹) و زندگینامه ولفگانگ آمادئوس موتزارت، آمادئوس (۱۹۸۴)، که برنده هشت اسکار شد، اشاره کرد. وی نیز موفق به کسب چهار جایزه حقوق بازیگران از بنیاد حقوق هنرمندان در فستیوال سالانه جان هیوستون شده است. فورمن در فیلم های سوزش سر دل (۱۹۸۶) و حفظ ایمان (۲۰۰۰) به عنوان بازیگر نیز نقش آفرینی کرده است. فورمن سه بار ازدواج کرد و آخرین آن ها در سال ۱۹۹۹ با مارتینا فورمن نویسنده بوده است. خاطرات او، برگرد، در سال ۱۹۹۴ به چاپ رسید و در سال ۲۰۱۳ جایزه یک عمر دستاورد را از انجمن کارگردانان امریکا دریافت کرد.

مهم ترین جوایز

جوایز اسکار

۱۹۷۵: دیوانه از قفس پرید (برنده)
۱۹۸۴: آمادئوس (برنده)
۱۹۹۶: مردم علیه لری فلینت (نامزدی)
گلدن گلوب

سی و سومین مراسم گلدن گلوب: دیوانه از قفس پرید (برنده)
چهل و دومین مراسم گلدن گلوب: آمادئوس (برنده)
سی و نهمین مراسم گلدن گلوب: رگتایم (نامزدی)
پنجاه و چهارمین مراسم گلدن گلوب: مردم علیه لری فلینت (برنده)

کن

۱۹۷۱: فرار از خانه (برنده جایزه بزرگ)
۱۹۶۸: The Fireman’s Ball (نامزدی)
برلیناله

مطلب مرتبط:  بیوگرافی وحید شیخ زاده

۱۹۹۷: مردم علیه لری فلینت (برنده)[۲]
۱۹۹۹: مرد روی ماه (برنده)
بفتا

۳۰مین دوره جوایز بفتا: دیوانه از قفس پرید (برنده)
سی و نهمین دوره جوایز بفتا: آمادئوس (نامزدی)
۱۹۷۱: فرار از خانه (نامزدی – بهترین فیلم)
۱۹۷۱: فرار از خانه (نامزدی – بهترین فیلمنامه)
جایزه سزار

۱۹۸۴: آمادئوس (برنده)
۱۹۷۵: دیوانه از قفس پرید (نامزدی)
۱۹۷۹: مو (نامزدی)
۱۹۸۹: والمونت (نامزدی)
دیوید دی دوناتلو

۱۹۷۵: دیوانه از قفس پرید (برنده)
۱۹۸۴: آمادئوس (برنده – بهترین فیلم)
۱۹۸۴: آمادئوس (برنده – بهترین فیلمنامه)
۱۹۷۹: مو (برنده)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی میلوش فورمن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه