بیوگرافی فامکه یانسن

4 سال پیش
بیوگرافی فامکه یانسن
3/5 - (6 امتیاز)

بیوگرافی فامکه یانسن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 فامکی بومی جانسن ( متولد ۱۹۶۴) در هلند بدنیا آمد. اول نام او فامکی به معنای دختر میباشد. بقیه نام او نیز در واقع برداشتی از نام پدر و مادرش میباشد: بومر و جنسن. بومی دو خواهر نیز دارد ،آنتونیتی بومر ( کارگردان) و مارجولین بومر( بازیگر). به علاوه ، بومی توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی و فرانسوی را دارد. زبان آلمانی نیز از دیگر زبان هایی میباشد که یاد گرفته صحبت کند.

زندگینامه فامکه یانسن

بیوگرافی فامکه یانسن

فعالیت هنری

در سال ۱۹۸۴ ، بومی برای حرفه ی فشن به آمریکا آمد. او با “Elite Model Management” همکاری کرد و برای “Yves Saint Laurent, Chanel” و “Victoria’s Secret” کار میکرد. هم چنین بومی در سال ۱۹۸۸ برای چند شرکت نیز کارهای تبلیغاتی انجام میداد. قیافه ی او در واقع با “Hedy Lamarr” و دیگر بازیگران دهه ی ۴۰ مقایسه میشد.

بعد از اینکه در دهه ۹۰ از حرفه ی مدلینگ بازنشسته شد ، جانسن بصورت مهمان در چندین سریال به بازی پرداخت ، مانند “Star Trek: The Next Generation ” (1992) قسمت”The Perfect Mate” در این برنامه او در نقش ” metamorph Kamala” در مقابل پاتریک استیوارت به بازی پرداخت. فیلم بعدی که او در آن به بازی پرداخته است سری ” X-Men ” میباشد. در همان سال به بومی نقش “Jadzia Dax” در ” in Star Trek: Deep Space Nine” پیشنهاد شد. سال ۱۹۹۲ نیز در فیلم جنایی “Fathers & Sons.” به بازی پرداخت.

بیوگرافی فامکه یانسن

در سال ۱۹۹۵ ، جانسن برای اولین بار در فیلم “James Bond” در نقش ” femme fatale Xenia Onatopp” به بازی پرداخت. او هم چنین در کنار اسکات باکولا در “Lord of Illusions” نیز به بازی پرداخته است. بعد از مبارزه ای که در نقش دختر جیمز باند داشت ، جانسن به دنبال نقش های بیشتری برای بازی میگشت ، او در “City of Industry” ( اثر جان ایروان ) ، Celebrity ، Gingerbread Man و Monument Ave به بازی پرداخت. در اواخر این دهه نیز در The Faculty, Rounders, Deep Rising و House on Haunted Hill. بازی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شاهکار بینش‌ پژوه

مردان ایکس

سال ۲۰۰۰ ، ” Dr. Jean Grey” نقش او در مردان ایکس بود. بعد نیز در قسمت بعد در سال ۲۰۰۳ ، باردیگر به بازی در همین نقش پرداخت ، ولی در آخر این فیلم کشته شد. او در ” X-Men: The Last Stand (2006)” نیز به بازی پرداخت. در اخر این فیلم نیز توسط ولورین کشته میشود. در سال ۲۰۱۳ ، بومی در نقش جین در “The Wolverine” حضور یافته است.
در سال ۲۰۱۴ ، او بار دیگر در این سری به بازی پرداخته است این بار او در نقش جین گریی در “X-Men: Days of Future Past” بازی کرده است.

بیوگرافی فامکه یانسن

در سال ۲۰۰۲ ،جانسن درقرار بود در نقش خبیث سرلنا در “Men in Black II”بازی کند ، ولی بخاطر مرگ یکی از اقوامش مجبور شد که بازی در این برنامه را رها کند.
به علاوه ، جانسن در فصل دوم از سریال مشهور “Nip/Tuck” در نقش “Ava Moore” ( برنده ی جایزه ی بهترین هنرمند هالیوود) به بازی پرداخته است.

در سال ۲۰۰۷ ، او در “Turn the River” ( بومی بخاطر بازی در این برنامه برنده ی جایزه بهترین بازیگر زن شد) بازی کرد. همان سال ، او در ” Taken” اثر لاک بیسون بازی کرد. بومی به کارش در تلویزیون ادامه داد ، در سریال ” Winters ” محصول شبکه NBC و برنامه ” The Farm” به بازی پرداخت.

سال ۲۰۱۱ ، بومی اولین کارگردانی خود را در “Bringing Up Bobby” برعهده داشت. او هم چنین نویسندگی این فیلم را نیز عهده دار بود در این فیلم بازیگرانی مانند میلا جووویچ و مارسیا کراس به بازی پرداخته اند. او در “Taken 2 (2012)” و “Taken 3 (2014)” نقش میلز را بازی کرد. بومی در “Hansel and Gretel: Witch Hunters (2013)” نیز به بازی در نقش خبیث موریل پرداخته است. بومی هم چنین برای شبکه Netflix Original نیز بازی کرده است ، در سریال ترسناک “Hemlock Grove” .
او برای بازی در ” The Blacklist: Redemption ” نیز محصول شبکه NBC انتخاب شده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فریبا جدیکار
زندگی شخصی

جنسن با نویسنده و کارگردان کیپ ویلیامز ازدواج کرده است ، او پسر معمار تاد ویلیامز (۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰) میباشد.
بومی با سگ خود ، لیکوری در ” a brindle Boston Terrier” (2007) حضور یافت ، در واقع او یکی از فعالان حقوق حیوانات میباشد. این کمپ از لوگوی ” فرشته ی حیوانات باش” استفاده میکند. در ۲۰ ژانویه ی ۲۰۰۸ ، او در “United Nations Office on Drugs and Crime” توانست به ” a Goodwill Ambassador for Integrity” منصوب شود.

در سال ۲۰۱۶ ، بومی ناراحتی خود را بخاطر اینکه جز تیم بازیگران سری جدید مردان ایکس “X-Men: Apocalypse” نمیباشد ، نشان داد. او گفت: این خیلی جالب است که آنها به راحتی جایگزین میکنند و ورژن های قدیمی نباید دیگر دیده شوند… در حالی که مردان میتوانند در هر سنی باشند.

فیلم شناسی

رز سمی (۲۰۱۹)
روزی روزگاری در ونیز (۲۰۱۷)
مردان ایکس: روزهای گذشته آینده
هانسل و گرتل: شکارچیان جادوگر (۲۰۱۳)
ولورین (۲۰۱۳)
ربوده شده ۲
ربوده شده ۳
ربوده شده (۲۰۰۸)
مردان ایکس: آخرین ایستادگی (۲۰۰۶)
مدح (۲۰۰۴)
ایکس ۲: مردان متحد (۲۰۰۳)
من جاسوس (۲۰۰۲)
مردان ایکس (۲۰۰۰)
خانه‌ای روی تپه جن‌زده (۱۹۹۹)
شهرت (۱۹۹۸)
راندرز (۱۹۹۸)
کادر آموزشی (۱۹۹۸)
چشم طلایی (۱۹۹۵)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فامکه یانسن
3/5 - (6 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه