بیوگرافی سم واترستون

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی سم واترستون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 سم واترسون متولد ۱۵ نوامبر ، ۱۹۴۰ ، در ماساچوست بدنیا آمد. سم به همراه خانواده اش در نیو اینگیلند زندگی میکرد. پدرش از انگلیس مهاجرت کرد و معلم زبان در ماساچوست بود. مادرش نیز آلیس آتکینسون نیز یک نقاش هنری بود. در کودکی ، او در محصولات مدرسه به بازی میپرداخت و هم چنین در محصولاتی نیز که به کارگردانی پدرش بود نیز ، بصورت آماتور درام شرکت میکرد. سم اولین بار در سن ۷ سالگی در نقش ” Creon’s page” در ” Antigone” به کارگردانی پدرش به بازی پرداخت.

زندگینامه سم واترستون

بیوگرافی سم واترستون

فعالیت هنری

قبل از رفتن به دانشگاه ، واترسون در مدرسه ی گروتون در گروتون ، ماساچوست درس میخواند ، در واقع این مدرسه یک مدرسه ی مخصوص بود ، در آنجا او به کار بازیگری میپرداخت. در دانشگاه یال ، به مطالعه در رشته ی فرانسوی و تاریخ پرداخت و نتوانست خود را از تئاتر دور نگه دارد. او در ” Oedipus Rex ” و ” Waiting for Godot” کار میکرد. در زمان ساخت ” Waiting for Godot” ، واترسون اعلام کرد که تمام تلاشش رو میخواهد بکند تا به یک بازیگر حرفه ای بدل شود.

با این حال واترسون به موقع به حرفه ی مورد علاقه اش روی نیاورد. در سال دوم دانشگاه ، او در دانشگاه پاریس مشغول بود و هم چنین بنظر می آمد که دیگر نمیخواهد به بازیگری بپردازد. البته فقط برای چند هفته دست از بازیگری کشید و بعد از مدتی باردیگر به کلاس های بازیگری روی آورد و در ورکشاپ اکترز امریکن رفت ، این مکان توسط جان بری بنا شده بود ، او یک کارگردان آمریکایی میباشد. او در واقع تکنیک هایی از ” Stanislavsky” و ” Chekhov” را یاد میدهد.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی آشا محرابی
تلویزیون و سینما بیوگرافی سم واترستون

وسترن عزم خود را جذب کرد تا برای بازی در نقش بندیک در ورژن تلویزیونی ” ofMuch Ado About Nothing” بازی کند. او هم چنین به ایفای نقش تام وینگ فیلد نیز در محصولات تلویزیونی تنسی ویلیامز ” The Glass Menagerie” نیز پرداخته است. در این فیلم بازیگرانی مانند کاترین هپبورن نیز بازی کرده اند. بخاطر این نقش واترسون نامزد دریافت جایزه ی امی اوارد بخاطر بهترین نقش مرد شد. او در برنامه های تلویزیونی زیادی به ایفای نقش پرداخته است ، Dr. Kildare, N.Y.P.D., and Hawk و The Good Lieutenant and My Mother’s House. در سال ۱۹۸۱ ، او در یکی از نقش های موضوعی خود در شبکه BBC ” seven-part Oppenheimer ” بازی کرد ، این نقش یکی از نقش های بیاد ماندنی او میباشد.

از دیگر برنامه هایی که او در آنها به بازی پرداخته : I’ll Fly Away(1991 – ۹۳) ، Three (1969), Cover Me, Babe (1970) ، Who Killed Mary Whats’ername? (1971) ، James Ivory’sSavages (1972). ، The Great Gatsby (1973) ، Rancho Deluxe (1975), Dandy, the All-American Girl (1976), ، Interiors (1978 ، Sweet William (1982), Capricorn One (1978),Heaven’s Gate (1980)

او در سال ۱۹۷۵ بار دیگر به عرصه ی تئاتر بازگشت ، در نقش توروالد هلمر در ” A Doll’s House ” اثر ابسن و هم چنین در تئاتر منهتن به بازی در ” The Three Sisters ” (1982)پرداخته است. به علاوه ی این کارهایش در فیلم های کمدی مانند Lunch Hour, Gardenia و Traveler in the Dark نیز بازی کرده است. در سال ۱۹۹۳ او در نقش آبراهام لینکن در ” Abe Lincoln in Illinois” نیز حضور داشته است ، در یکی دیگر از نقش های جدید خود نیز در تلویزیون ” Gore Vidal’s Lincoln (1988)” حضور یافته است. از جمله فیلم هایی که باعث شد حرفه ی واترسون در تئاتر سینما و تلویزیون نمایان شود ، فیلم موفق ” The Killing Fields ” (1984) بود. او بخاطر بازی در این فیلم نیز نامزد دریافت جایزه ی آکادمی اوارد شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تیلور هاکفورد
پروژه های اخیر بیوگرافی سم واترستون

سال ۱۹۹۴ باردیگر واترسون به سریال های درام تلویزیونی بازگشت ، او بار دیگر در نقش مایکل موریاتی در ” Law and Order” حضور یافت ، نقشش ” Jack McCoy” باعث افزایش رتبه او در این سالها شد ، حتی او توانست بازپرس بخش قضایی شود. بخاطر این عملکرد محشر نیز توانست که سه نامزدی امی اوارد را بدست آورد. او تا سال ۲۰۱۰ و اتمام این سریال به بازی در نقش خود ادامه داد.

بعد از موفقیتش در سریال گفته شده ، واترسون به نشان دادن پرونده های قضایی در اخبار تلویزیونی پرداخت. او در سریال ” Newsroom” در کنار بازیگرانی مانند جف دنیل و امیلی مورتیمر بازی کرد. این برنامه از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ پخش شد. در سال ۲۰۱۵ ، او به سریال “Grace and Frankie” محصول شبکه نت فلیکس رفت. واتر و مارتین در نقش همسر لیلی و جین که شریک های زندگی خود را بخاطر یکدیگر رها میکنند حضور یافت.

زندگی شخصی

واترسون و همسرش لیان وودراف (مدل) با یکدیگر در سال ۱۹۷۶ ازدواج کردند. آنها صاحب ۴ فرزند هستند. البته واترسون از همسر اول خود یک فرزند نیز دارد.

فیلم شناسی

سه (فیلم ۱۹۶۹) (۱۹۶۹)
باغ وحش شیشه‌ای (فیلم ۱۹۷۳) (۱۹۷۳)
گتسبی بزرگ (فیلم ۱۹۷۴) (۱۹۷۴)
کاپریکورن یک (۱۹۷۷)
صحنه‌های داخلی (۱۹۷۸)
دروازه بهشت (فیلم) (۱۹۸۰)
میدان‌های کشتار (فیلم) (۱۹۸۴)
نشان هشدار (فیلم) (۱۹۸۵)
هانا و خواهرانش (۱۹۸۶)
سپتامبر (فیلم ۱۹۸۷) (۱۹۸۷)
جنایت و جنحه (۱۹۸۹)
مرد توی ماه (۱۹۹۱)
نیکسون (فیلم) (۱۹۹۵)
توطئه سایه (۱۹۹۷)
بیهوشی (فیلم) (۲۰۱۵)
دوشیزه اسلون (۲۰۱۶)
بی‌خدا (مجموعه تلویزیونی) (۲۰۱۷)
بر اساس جنسیت (۲۰۱۸)
اتاق خبر

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جاستین تیمبرلیک
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سم واترستون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه