بیوگرافی آنتونی مینگلا

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی آنتونی مینگلا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 آنتونی مینگلا، کارگردان برنده جایزه اسکار بهترین فیلم که برای اقتباسی ازرمان بیمار انگ‍لیسی مایکل آنداج در سال ۱۹۹۶ معروف است. او فعالیت خود را با نوشتن نمایشنامه برنامه های تلویزیونی کودکان برای BBC و قصه گو جیم هنسون شروع کرد. مینگلا اولین فیلم خود را در سال ۱۹۹۰ با فیلم حقیقتاً، دیوانه‌وار، عمیقاً کارگردانی کرد. فیلم بیمار انگ‍لیسی او در سال ۱۹۹۷ جایزه اسکار بهترین فیلم را برنده شد. فیلم های دیگر او عبارتند از: آقای ریپلی بااستعداد و کوهستان سرد. مینگلا در سال ۲۰۰۸ از خونریزی بعد از عمل جراحی درگذشت.

زندگینامه آنتونی مینگلا

بیوگرافی آنتونی مینگلا

فعالیت هنری

آنتونی مینگلا در ۶ ژانویه ۱۹۵۴ در جزیره وایت انگلستان زاده شد.او از یک خانواده‌ٔ مهاجر اسکاتلندی-ایتالیایی بود که در شغل تولید بستنی مشهور بودند. مینگلا از دانشگاه هال در رشته انگلیسی و تئاتر فارغ التحصیل شد. او کار خود را در تلویزیون در سال ۱۹۸۰ با نوشتن نمایشنامه برنامه های تلویزیونی کودکان برای BBC و قصه گو جیم هنسون شروع کرد. مینگلا در ۲۱سالگی اولین نمایش‌نامه خود را روی صحنه برد و ۱۰ سال بعد با اجرای نمایش «موسیقی نهنگ» نظرها را به خود جلب کرد.

اولین فیلم این کارگردان ، حقیقتاً، دیوانه‌وار، عمیقاً ،که یک فیلم درامِ فانتزی بود در سال ۱۹۹۰ منتشر شد. این فیلم موفق شد جایزهٔ بفتای بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی را از آن خود کند. آقای شگفت‌انگیز فیلمی در سبک کمدی رمانتیک فیلم بعدی او بود که در سال ۱۹۹۳ منتشر شد. در سال ۱۹۹۶، با اقتباس از رمان معروف مایکل اونداتج، فیلم بیمار انگلیسی را با بازی رالف فینس، کریستین اسکات توماس و ژولیت بینوش ساخت که توانست جایزه اسکار بهترین فیلم را در سال ۱۹۹۷ از آن خود کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی میثم معافی

این فیلم داستان خلبان گمنامی را نشان می دهد که در خلال جنگ جهانی دوم دچار حادثه می‌شود و به سبب جراحات نام و گذشته خودش را فراموش می کند.او با نام بیمار انگلیسی به نیروهای متفقین در ایتالیا تحویل داده می‌شودو در آنجا پرستاری به نام هانا (ژولیت بینوش) از او مراقبت می‌کند.از جمله جوایز دیگری که این فیلم برنده شد می توان به جایزه اسکار بهترین کارگردان، بهترین فیلم برداری، بهترین تدوین، بهترین موسیقی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن اشاره نمود.

همکاری با بزرگان بیوگرافی آنتونی مینگلا

فیلم بعدی او، تریلر روانشناسانه‌ای آقای ریپلی بااستعداد (۱۹۹۹)،با اقتباس از رمانی با همین نام نوشتهٔ پاتریشیا های‌اسمیت با بازی مت دیمون و جود لا داستان شخصی را نشان می دهد که طمع زندگی یک شخص ثروتمند را می کند. این فیلم موفق شد در ۵ رشته، از جمله بهترین موسیقی فیلم، بهترین فیلم‌نامهٔ اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد کاندیدای جایزه اسکار شود.

این فیلم همچنین در ۷ رشته کاندیدای جایزه بفتا شد که از آن میان فقط جود لا توانست به‌عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جایزهٔ بفتا (۲۰۰۰) را از آنِ خود کند. فیلم بعدی او بنام بازی (۲۰۰۰) زیاد مورد توجه مردم و منتقدین قرار نگرفت تا اینکه در سال ۲۰۰۳، فیلم کوهستان سرد بر اساس رمانی نوشته چارلز فریزر با بازی ستاره‌های از جمله جود لا، نیکول کیدمن، رنه زلوگررا ساخت.این فیلم برندهٔ جایزه اسکار و جایزه گلدون گلوپ بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای رنه زلوگربه ارمغان داشت.

او همچنین در کارنامه خود کارگردانی صحنه های نمایش را دارد. از جمله اپرای پروانه خانم پوچینی که در سال ۲۰۰۵ به روی سن رفت. فیلم بعدی او، شکستن و وارد شدن (۲۰۰۶) در سبک رمانتیک-درام و جنایی با بازی جود لا نام داشت. آخرین فعالیت او سریال تلویزیونی کارآگاهان درجه یک زن (۲۰۰۸) بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کری واشنگتن

میگلا در ۱۸ مارس ۲۰۰۸ به علت خونریزی شدید در بیمارستانی در لندن درگذشت.

تاریخ تولد: ۶ ژانویهٔ ۱۹۵۴، راید، بریتانیا
تاریخ مرگ: ۱۸ مارس ۲۰۰۸، Charing Cross Hospital، لندن، بریتانیا
همسر: کرلین چوا (ازدواج ۱۹۸۵–۲۰۰۸)
کودکان: مکس مینگلا، حنا مینگلا
کتاب‌ها: Jim Henson’s Storyteller، Minghella on Minghella

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آنتونی مینگلا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه