بیوگرافی جاناتان دمی

4 سال پیش
بیوگرافی جاناتان دمی
Rate this post

بیوگرافی جاناتان دمی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جاناتان دمی کارگردان، تهیه کننده و نویسنده، که در سال ۱۹۹۱ برای کارگردانی فیلم سکوت بره‌ها توانست جایزه اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کند.این کارگردان آمریکایی، بخاطر گستره وسیع حیطه کاریش، از فیلم های سینمایی تا کنسرت های ویدئویی تا مستندها، شناخته می شود.

زندگینامه جاناتان دمی

بیوگرافی جاناتان دمی

فعالیت هنری

جاناتان دمی،با نام اصلی رابرت جاناتان دمی زاده ۲۲ فوریه ۱۹۴۴در بالدوین ایالت نیویورک در ایالات متحده می باشد. اولین حضور او به جهان فیلم به عنوان یک منتقد برای مقاله های دانش آموزی در دانشگاه فلوریدا در گینزویل در سال ۱۹۶۰ بود. دیمی با ترک تحصیل کار خود را در دانشگاه به پایان رساند، اما او خیلی زود متوجه علاقه اش به کار بررسی فیلم شد. در نهایت پدر دیمی، که در روابط عمومی یک سازمان کار می کرد، فرزندش را به جوزف ای لوین تهیه کننده ، که نوشته های دیمی را دوست داشت معرفی کرد و او را در بخش تبلیغات شرکت تولیدی خود استخدام نمود. انجام کارهای تبلیغاتی برای چند شرکت فیلم سازی دیمی را تبدیل به یک تبلیغات چی برای تهیه کننده و کارگردان راجر کارمن نمود.

سپس کارمن از دمی و دوستش جو ویولا دعوت کرد که فیلم نامه ای برای شرکت بنویسند و ویولا را به کارگردانی و دمی را به تهیه کنندگی این کار تشویق نمود و حاصل این کار فیلم فرشتگان سخت به عنوان آنها آمده (۱۹۷۱) شد. دمی بعد از آن شانس نویسندگی و کارگردانی فیلم حرارت در قفس (۱۹۷۴) را داشت و دو فیلم دیگر برای کارمن تا قبل از کارگردانی فیلم با احتیاط حمل شود (۱۹۷۷) ساخت. اگرچه این فیلم زیاد موفق نبود، اما دمی به کارش در ژانرهای مختلف دیگری نظیر فیلم کمدی-درام ملوین و هاوارد (۱۹۸۰)، فیلم درام شیف کار بعدازظهر تا نیمه شب (۱۹۸۴)، فیلم کنسرت منطق رو بذار کنار (۱۹۸۴)، فیلم درام رمانتیک چیزی وحشی (۱۹۸۶) و فیلم کمدی وقت نمایشه (۱۹۸۸) ادامه داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی وحید رهبانی
سکوت بره ها

اما این فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱) بود،که با بازی جودی فاستر و آنتونی هاپکینز، دمی را به عنوان یک کارگردان درجه یک به دنیای فیلم سازی معرفی کرد. فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ توماس هریس (۱۹۸۸ میلادی) ساخته‌شده و به هانیبال لکتر، نابغهٔ روان‌پزشکی، آدم‌خوار و آدم‌کش زنجیره‌ای می‌پردازد که با استفاده از علم روانشناسی میتواند محیط اطراف خود و انسان های آن را تحت تأثیر قرار دهد و خیلی راحت بر آنها مسلط شود. سکوت بره‌ها در ۱۴ فوریهٔ ۱۹۹۱ میلادی اکران شد و ۲۷۲٫۷ میلیون دلار فروش داشت، در حالی که بودجهٔ فیلم ۱۹ میلیون دلار بود.

این فیلم سومین فیلمی است پس از در یک شب اتفاق افتاد و دیوانه از قفس پرید که برندهٔ همهٔ ۵ شاخهٔ اصلی جایزهٔ اسکار شد: بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین کارگردانی، و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی. همچنین نخستین (و تاکنون تنها) فیلم برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین فیلم در ژانر ترسناک است و نیز، پس از جن‌گیر در سال ۱۹۷۳ میلادی و آرواره‌ها در ۱۹۷۵ میلادی، سومین فیلم از این نوع است که برای دریافت این جایزه نامزد شده‌اند.

فیلادلفیا

فیلم بعدی او درام فیلادلفیا (۱۹۹۳) است که اولین فیلم پرفروش هالیودی است که به مسائلی همچون ایدز، همجنس‌گرایی و هوموفوبیا می‌پردازد. نویسنده آن ران نیسوانر و بازیگران اصلی این فیلم تام هنکس و دنزل واشنگتن نام بودند. تام هنکس برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در این فیلم شد.

فیلم معشوق (۱۹۹۸)،با اقتباس از رمان تونی موریسون،با بازی اپرا وینفری ، فیلمی درام-ترسناک می باشد. فیلم مشهور بعدی او ریچل ازدواج میکند (۲۰۰۸)، داستان زن جوانی (با بازی آن هاتاوی) را بیان می کند که به طور موقت از یک مرکز ترک اعتیاد به منظور شرکت در مراسم عروسی خواهرش، خارج می شود. ریکی و فلش (۲۰۱۵) یک کمدی سیاه در مورد خواننده سالخورده راک و رول (مریل استریپ) که با خانواده اش ارتباط برقرار میکند، می باشد. زنیست که خانواده‌اش را به منظور تبدیل شدن به یک ستاره راک و رهبری گروهی موسیقی به نام ریکی و فلش ترک کرده بود و پس از مشکلات فراوان فرصتی برای جبران کارهایش می‌یابد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جینا فیشر

فیلم‌شناسی بیوگرافی جاناتان دمی
ملوین و هاوارد (۱۹۸۰)
سکوت بره‌ها (۱۹۹۱)
فیلادلفیا (۱۹۹۳)
محبوب (۱۹۹۸)
حقیقت درباره چارلی (۲۰۰۲)
کاندیدای منچوری (۲۰۰۴)
ریچل ازدواج می‌کند (۲۰۰۸)
ریکی و فلش (۲۰۱۵)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جاناتان دمی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه