بیوگرافی رابرت زمکیس

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی رابرت زمکیس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 رابرت زِمِکیس کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کنندهٔ آمریکایی برندهٔ جایزهٔ اسکار است. در مدرسه فیلم سازی او موفق به دریافت جایزه اسکار دانشجویی برای فیلم افسانه سنگ (۱۹۸۱) شد.

زندگینامه رابرت زمکیس

بیوگرافی رابرت زمکیس

فعالیت هنری

او با سه گانه برگشت به آینده (۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰) به دنیای فیلم سازی معرفی گردید و برنده اسکار بهترین کارگردانی برای فیلم فارست گامپ (۱۹۹۴) شد. در سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶ مجموعه داستانهای دخمه را کارگردانی نمود و دوباره در فیلم دورافتاده (۲۰۰۰) با هنرمند مشهور تام هنکس همکاری خود را آغاز کرد.

رابرت زِمِکیس در تاریخ ۱۴ مه ۱۹۵۲ در شیکاگو به دنیا آمد. او از دانشگاه هنر سینمایی کالیفرنیای جنوبی ، که در آن، فیلمش برنده جایزه اسکار دانشجویی گردید، فارغ التحصیل شد.فیلم بسیار موفق او افسانه سنگ (۱۹۸۱)، یک کمدی ماجراجویانه با بازی مایکل داگلاس بود. دومین فیلم او در زمینهٔ ماجرایی سه‌گانه بازگشت به آینده هستند: بازگشت به آینده (۱۹۸۵)، بازگشت به آینده قسمت ۲ (۱۹۸۹) و بازگشت به آینده قسمت ۳ (۱۹۹۰). او به خاطر استفاده خلاقانه از جلوه های ویژه مشهور است و هیچ گاه از این که تجربیات جدیدی را در فیلم های خودش آزمایش کند نترسیده است.

همانطور که در فیلم هایش مانند چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟ (۱۹۸۸)، فارست گامپ (۱۹۹۴)وانیمیشن قطار سریع‌السیر قطبی (۲۰۰۴) دیده می شود. بعد از فیلم فانتزیِ مرگ درخور اوست (۱۹۹۲)، زمکیس موفق‌ترین فیلم خود، فارست گامپ (۱۹۹۴) را با بازی تام هنکس ساخت که در سالِ ساختِ آن (۱۹۹۴) از دو رقیب قدرتمند خود (فیلم‌های پالپ فیکشن از کوئنتین تارانتینو و فیلم رستگاری از شاوشنگ از فرانک دارابونت) جلو زد و ۶ جایزهٔ اسکار، از جمله بهترین فیلم سال و بهترین کارگردانی را نصیب زمکیس کرد. او همچنین کاندیدای بفتای بهترین کارگردانی برای فیلم فارست گامپ در سال ۱۹۹۴ بدست آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی وینسنت پاستور
قصه های ترسناک

او همچنین کارگردانی مجموعه تلویزیونی محبوب و ترسناک قصه هایی از دخمه (از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶) را کارگردانی نموده است. تماس فیلم بعدی او با مضمونی علمی-تخیلی و فلسفی در ۱۹۹۷ با بازی جودی فاستر اکران شد که برگرفته از رمانی با همین نام اثر کارل ساگان است. دور افتاده(۲۰۰۰) با بازی تام هنکس و هلن هانت در مورد یک مأمور پُست شرکت فدرال اکسپرس است که بر اثر سقوط هواپیمایش، ۴ سال در یک جزیره به تنهایی زندگی می‌کند. بیشتر داستان فیلم در جزیره مونوریکی – یکی از جزیره‌های «مامانوکا» – متعلق به مجمع الجزایر فیجی فیلمبرداری شده است.

پس از اکران فیلم این جزیره به یک مکان توریستی تبدیل شد.انیمیشن های قطار سریع‌السیر قطبی(۲۰۰۴)، بئوولف (۲۰۰۷) و سرود کریسمس (۲۰۰۹) از دیگر کارهای این کارگردان می باشد.
زِمِکیس در سال ۱۹۹۹، مرکز هنرهای دیجیتال را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تاسیس نمود. آخرین اثر زمکیس، فیلم بند باز با بازی جوزف گوردون لویت است که در سال ۲۰۱۵ اکران شده‌است. این فیلم داستان بند باز معروف فرانسوی است که تصمیم دارد بین برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی روی بند راه برود.

تاریخ تولد:
۱۴ مهٔ ۱۹۵۲ (سن ۶۷ سال)، شیکاگو، ایلینوی، آمریکا
جوایز: جایزهٔ اسکار بهترین کارگردانی، بیشتر
همسر: لسلی هارتر زمکیس (ازدواج ۲۰۰۱)، ماری الن ترینور (ازدواج ۱۹۸۰–۲۰۰۰)
کودکان: اَلکساندِر زمکیس، رایس زمکیس، زین زمکیس، Zsa Zsa Rose Zemeckis
کتاب‌ها: The Journey Begins، Keepsake Memory Book، Back to the Future: Citizen Brown #4

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رابرت زمکیس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه