بیوگرافی جف گلدبلوم

4 سال پیش
بیوگرافی جف گلدبلوم
Rate this post

بیوگرافی جف گلدبلوم به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جفری لیان گولدیلوم در ۲۲ اکتبر ۱۹۵۲ در پنسیلوانیا بدنیا آمد. او از همان ابتدا میدانست که قرار است بازیگر شود ، ولی او علاقه اش نسبت به حرفه ی بازیگری از دوستان و خانواده اش مخفی کرد. او در این زمان شانس این را داشت که در کلاسهای درام در تابستان شرکت کند و به دانشگاه ” Carnegie Mellon” برود. در سن ۱۷ سالگی ، او راهی نیویویرک شد ، و در کنار سانفورد میسنیر به مطالعه مشغول شد.

زندگینامه جف گلدبلوم

بیوگرافی جف گلدبلوم

فعالیت هنری

قبل از اینکه او به دنیای بازیگری فیلم و سینما روی آورد در تولیدات تئاتری مشغول به کار بود ، در دهه ی ۷۰ او به بازی در فیلم هایی مانند : Death Wish (1974),California Split (1974), Nashville (1975) و Annie Hall (1977). او به کارش در عرصه ی سینما و پروژه های سینمایی ادامه داد ، Invasion of the Body Snatchers(1978) و Threshold (1981) از جمله ی این کارها است ، لیان هم چنین به کار در برنامه های تلویزیونی نیز مانند ” The Legend of Sleepy Hollow ” نیز بازی کرده است. در سال ۱۹۸۰ نیز او در سریال ” Tenspeed and Brown Shoe” به بازی پرداخته است. بعدن او در درام تحسین برانگیز ” The Big Chill with Glenn Close” نیز بازی کرد ، در سال ۱۹۸۳ این فیلم شروع شد.

لیان قرار شد که در کنار جنا دیویس در فیلم ترسناک ” Transylvania 6-5000 “(1985) به بازی بپردازد. جنا و لیان بعد از این بازی دچار روابطی عاشقانه شدند ولی در سال ۱۹۸۷ تصمیم گرفتند رابطه را محکم کنند.
لیان و دیویس در باز ساختی از فیلم ترسناک و کلاسیک ” The Fly (1986)” ( اثر دیوید کروننبرگ) بازی کردند. لیان در نقش یک دانشمند هیولا صفت بود که کارهای وحشتناک زیادی انجام میداد. لیان و دیویس در کنار یکدیگر در فیلم کمدی ” Earth Girls Are Easy (1989)” بازی کردند. سال ۱۹۹۰ لیان و دیویس از یکدیگر طلاق گرفتند و فقط در نقش دو دوست در کنار یکدیگر ماندند.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی رابعه اسکویی
آثار مهم بیوگرافی جف گلدبلوم

با ادامه ی کار لیان ، در قسمت های مختلفی از فیلم ها به بازی میپرداخت ، او در دو فیلم بودجه بالا و مشهور نیز در نقش دانشمند به بازی پرداخت ، در نقش دانشمند ایان مالکولم در ” Jurassic Park (1993)” اثر استیون اسپیلبرگ و بعد نیز در قسمت دیگر این فیلم ” The Lost World”(1997) ، برای مدتی لیان و لئورا درن بازیگر این فیمل با لیان در ارتباط بود.

در سال ۱۹۹۶ ، لیان متخصص کامپیوتری که دنیا را نجات میدهد در فیلم علمی تخیلی ” Independence Day” در کنار ویل اسمیت بازی کرد و این فیلم بالای ۸۰۰ میلیون فروش داشت. در اواسط دهه ۹۰ ، لیان در “Little Surprises” ( فیلمی اکشن و زنده ) به بازی پرداخت و توانست نامزد دریافت جایزه ی آکادمی اوارد شود.

او به کارش در پروژه های چندگانه برای مدتی پایان داد ولی در عوض در فیلم های کمدی بیشتر به بازی پرداخت ، او در فیلم کمدی ” Igby Goes Down (2002)” به بازی پرداخت ، بعد نیز در ” The Life Aquatic With Steve Zissou (2004)” حضور یافت. از دیگر فیلم هایی که او در آنها به بازی پرداخته است ، Fay Grim (2007), The Switch (2010) و Morning Glory (2010) میباشد.

او هم چنین در برنامه ی تلویزیونی نیز به بازی پرداخته است ، در ” Will & Grace ” محصول شبکه NBC بازی کرده است.در سال ۲۰۰۹ ، او به بازی در ” Law & Order: Criminal Intent ” پرداخته است ، در نقش بازرس زک نیکولز.
لیان به خاطر کارهایش در تئاتر نیز مشهور میباشد. لیان به تدریس بازیگری در لس آنجلس نیز میپردازد. بجز این او یک پیانو زن ماهر نیز میباشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کایرا نایتلی
زندگی شخصی

لیان سه بار ازدواج کرده است . بار اول در سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۶ ، با ” Patricia Gaul” بوده است. بعد از او نیز او در سال ۱۹۸۷ ، با بازیگر ” Geena Davis” ، سال ۱۹۹۰ او و جنا راه خود را از یکدیگر جدا کردند. در سال ۲۰۱۴ ، لیان با ” Emilie Livingston” رابطه برقرار کرد و بعد از مدتی آنها صاحب فرزند شدند ، که در ۴ جولای ۲۰۱۵ بدنیا آمد.

فیلم ها

پارک ژوراسیک (۱۹۹۳)
جهان گمشده: پارک ژوراسیک (۱۹۹۷)
روز استقلال (۱۹۹۶)
نه ماه (۱۹۹۵)
سیلورادو (۱۹۸۵)
افسانه سوار بی‌سر (۱۹۸۰)
اعتیاد به سفید بزرگ (۱۹۹۶)
سیمپسون‌ها – یک ماهی به نام سلما (۱۹۹۶)
دوستان (مجموعه تلویزیونی) (۲۰۰۳)
اولین بار مینی (۲۰۰۶)
گلی (۲۰۱۲)
موردکای (۲۰۱۵)
روز استقلال: بازخیز (۲۰۱۶)
ثور: رگنوراک (۲۰۱۷)
دنیای ژوراسیک ۲ (۲۰۱۸)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جف گلدبلوم
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه