بیوگرافی پل گرینگرس

4 سال پیش
بیوگرافی پل گرینگرس
Rate this post

بیوگرافی پل گرینگرس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 پل گرینگرس کارگردان، نویسنده و روزنامه‌نگار سابق انگلیسی می باشد که به خاطر فیلم هایی نظیر هویت بورن، برتری بورن و کاپیتان فیلیپس به شهرت دست یافته است. او همچنین بخاطر ساختن فیلم هایش از روی حوادث واقعی زندگی و همینطور روش استفاده از دوربین دستی شناخته شده است. او که فارغ التحصیل دانشگاه کمبریج می باشد، در سال ۱۹۸۸ اولین فیلم خود به نام تئوری پرواز را ساخت اکنون به عنوان یکی از پردرآمدترین کارگردانان بریتانیا مطرح می باشد.

زندگینامه پل گرینگرس

بیوگرافی پل گرینگرس

فعالیت هنری

پل گرینگرس در ۱۳ آگوست ۱۹۵۵ در شهر چیم در انگلستان به دنیا آمد. مادرش معلم و پدرش یک خلبان رودخانه و دریانوردی تاجر بود. دوران ابتدایی تحصیلش در مدرسه ابتدایی وستکورت،سپس مدرسه گرامر گریوزند و دانشکده سونواک و در آخر کالج کوئینز کمبریج می باشد. البته او در اکتبر ۲۰۱۲، یک مدرک افتخاری از دانشگاه کینگستون به خاطر “نقش برجسته او درتلویزیون و فیلم” دریافت کرد. او که از سن جوانی عاشق فیلم سازی بود، اولین طعم نشستن بر صندلی کارگردانی را در سال ۱۹۸۸ در حال ساخت برنامه بریتانیایی دنیا در عمل چشید. البته در این برنامه به عنوان تولید کننده نیز حضور داشت.

البته در همین دوران او به عنوان کمک نویسنده، سرفصل هایی از کتاب خاطرات جاسوس گیر (۱۹۸۷) که در مورد ارتباط مدیر سابق سازمان جاسوسی بریتانیا با همتایان خود در سازمان سیا می باشد، را نوشت. فیلم تئوری پرواز او در سال ۱۹۸۸ با بازی کنت برانا و هلنا بونهام کارتر، که نقش یک زن مبتلا به بیماری نورون حرکتی ایفا کرده است با موضوع تمایلات جنسی افراد معلول، نتوانست نظر مخاطبین و منتقدین را به خود جلب کند.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی مریم سعادت
فستیوال فیلم بروکسل

البته این فیلم در فستیوال فیلم بروکسل توانست جایزه بهترین فیلم اروپایی را ببرد. او در سال ۱۹۸۹ فیلم احیاشونده را کارگردانی کرد که داستان آن درباره سرباز بریتانیایی است که در جنگ با آرژانتین در فالک لند جا می ماند. این فیلم در فستیوال بین المللی فیلم برلین توانست جایزه بهترین فیلم داخلی را از آن خود کند و برای دریافت خرس طلائی برلین نامزد شود.

در دهه ۹۰، گرینگرس با استفاده شم کارگردانی و مهارت های نوشتاری خود چندین درام تلویزیونی از جمله لبه های برنده (۱۹۹۲)، داستان های جنایی(۱۹۹۳) را ساخت. دیگر کار تلویزیونی او فیلم تلویزیونی قتل استفان لارنس(۱۹۹۹)،می باشد، که داستان یک جوان سیاه پوست است که متهم به قتل می شود و با تحقیقات مادرش، منجر به اتهاماتی در مورد نژادپرستی در پلیس می شود.

او با فیلم بسیار موفق یکشنبه خونین (۲۰۰۲) به دنیای سینما بازگشت. این فیلم تیراندازی یکشنبه خونین سال ۱۹۷۲ سربازان انگلیسی به فعالان ضد توقیف ایرلندی را در یک سبک تقریبا مستند به تصویر می کشد. این فیلم جایزه خرس طلائی جشنواره فیلم برلین در سال ۲۰۰۲،جایزه بهترین کارگردانی در جشنواره فیلم های مستقل بریتانیا و جایزه بهترین تصویربرداری و نوپردازی را در بفتای ۲۰۰۳ و بسیاری جوایز دیگر را از آن خود کرد.

هویت بورن

در سال ۲۰۰۴، او کارگردانی قسمت دوم از مجموعه فیلم‌های هویت بورن به نام برتری بورن را بر عهده داشت. مت دیمون در نقش جیسون بورن در این فیلم به ایفای نقش پرداخت. بورن یک مامور سابق سی‌آی‌ای است که دچار فراموشی شده، ولی قسمت‌هایی از گذشته را به یاد می‌آورد و توسط رئیس پیشین خود تحت تعقیب است. این فیلم توانست به فروش بالایی در گیشه دست یابد. او در سال ۲۰۰۶ فیلم نیمکه مستند یونایند ۹۳ را ساخت که حوادث واقعی پرواز یونایتد ۹۳، یکی از هواپیماهای ربوده شده در حادثه تروریستی ۱۱ سپتامپر می باشد را بر اساس مکالمات تلفنی سرنشینان و اعضای خانواده‌هایشان نقل می‌کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آرمین زارعی (آرمین 2afm)

این فیلم افتخارات زیادی از جمله نامزدی اسکار را برای گرینگری به ارمغان داشت. سپس در سال ۲۰۰۷، قسمت بعدی بورن به نام اولتیماتوم بورن را ساخت که با استقبال چشم گیری از سمت مخاطبان قرار گرفت و فروش بالاتری از قسمت قبلی آن به دست آورد.

فیلم بعدی او، منطقه سبز (۲۰۱۰)، با بازی مت دیمون، در سبک جنگی، تریلر سیاسی، مهیج، و درام داستان افسر ارتش آمریکایی است که اطلاعات سری و جاسوسی را در ارتش برای استفاده از سلاح های کشتار جمعی شکار در منطقه ای جنگی را کشف می کند.یکی از موفق ترین فیلم های او، کاپیتان فیلیپس (۲۰۱۳)، در مورد ربوده شدن یک کشتی باری آمریکایی به نام مائرسک آلاباما توسط دزدان دریایی سومالیایی است. این فیلم بر اساس داستانی واقعی که در سال ۲۰۰۹ اتفاق افتاده ساخته شده و تام هنکس در این فیلم نقش اصلی را دارد. این فیلم ۶ نامزدی اسکار در سال ۲۰۱۴ داشت و در همان سال در گلدن گلوپ، برنده بهترین فیلم شد و گرینگرس جایزه بهترین کارگردان و و تام هنکس جایزه بهترین هنرپیشه را از آن خود کرد.

آخرین فیلم

آخرین فیلم او جیسون بورن (۲۰۱۶)، پنجمین قسمت در مجموعه فیلم‌های بورن است که بازیگرانی همچون مت دیمون، جولیا استایلز، آلیسیا ویکاندر، ونسان کسل و تامی لی جونز ایفای نقش می‌کنند.

فیلم‌ها
۲۲ ژوئیه
برتری بورن
یونایتد ۹۳
اولتیماتوم بورن
کاپیتان فیلیپس
یکشنبه خونین

تاریخ تولد: ۱۳ اوت ۱۹۵۵ (سن ۶۴ سال)، Cheam، ساتون، بریتانیا
همسر: جوانا کی
کتاب‌ها: Spycatcher، United 93: The Shooting Script
جوایز: جایزهٔ بفتای بهترین کارگردانی
فیلم آینده: News of the World

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جنیفر موریسون
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پل گرینگرس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه