بیوگرافی باربارا استان‌ویک

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی باربارا استان‌ویک به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 بازیگر سینما و تلویزیون باربارا استانویک در ۱۶ جولای ، ۱۹۰۷ در رابی استیون بدنیا آمد. او کودکی پر دردسری را سپری کرد.وقتی ۴ ساله بود مادرش در تصادف رانندگی کشته شد. پدرش نیز بخاطر مشکلات روانی او را در سن ۵ سالگی رها کرد.

زندگینامه باربارا استان‌ویک

بیوگرافی باربارا استان‌ویک

فعالیت هنری

باربارای جوان بدست خواهرش بزرگ شد و نیاز داشت که زودتر بزرگ شود. در سن ۹ سالگی ، سیگار کشیدن را شروع کرد و ۵ سال بعد نیز مدرسه را رها کرد. راهش را بسوی صنعت سرگرمی پیش گرفت. اولین بار نیز در براودی حضور یافت در سال ۱۹۲۶ در ” The Noose”.

باربارا در اواخر دهه ۱۹۲۰ ، باربارا در سینما به بازی پرداخت ، اولین بار در ” Broadway Nights (1927)” به عنوان رقاص بود. همان سال ، با کمدین فرانک فای ازدواج کرد و در سال ۱۹۲۹ ، در قسمتی از ” The Locked Door (1929)” حضور یافت ، بعد نیز به کارش در عرصه ی تئاتر خاتمه داد و راهی هالیوود شد. با آنکه دیگر در برادوی حضور نداشت و این پایان کارش در این عرصه بود ، با این وجود در عرصه ی سینما نیز با بازی در دو فیلم کارش تقریبن پایان یافت. در سال ۱۹۳۰ او در ” Ladies of Leisure” اثر فرانک کاپرا حضور یافت. این فیلم توجهی که لیاقت او را داشته باشد برایش به ارمغان آورد.

نقش باربارا اولین کارش بود که از سوی زنان بصورت قدرت مند و مثبت نشان داده شد . وقتی کارش به عرصه ی پخش رسید ، برای کار با کلمبیا قرار داد با او بسته شد و بعد نیز در ” Illicit (1931)” حضور یافت. خیلی زود نیز در فیلم های بیشتری حضور یافت مانند : Ten Cents a Dance (1931), Night Nurse (1931) و Forbidden (1932) ، این فیلم باعث شد که باربارا در بین بازیگران رده ی اول هالیوود قرار بگیرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سرگئی آیزنشتاین
نقش های مهم بیوگرافی باربارا استان‌ویک

در بین بهترین های آن زمان مانند بتی دیویس و جوئان کرافورد ، او تمام سعیش را کرد تا نقش ساده ی یک زن را در فیلم ها دوباره نشان دهد. با وجود نشان دادن زنهای خوب و خانه دار در فیلم های هالیوودی که نشان میداد زنهای خانه دار هیچ گونه استرسی ندارند ولی این بازیگر کسی بود که زن ها را باهوش و ایده های خاص خود به نمایش درمی آورد. از جمله ی اینگونه نقش ها ” Ladies They Talk About(1932)” و ” Annie Oakley (1935)” بودند.

در سال ۱۹۳۷ ، باربارا در نقش یک زن توانست نامزدی آکادمی اوارد را برای ” Stella Dallas(1937)” بدست آورد. هم چنین سه بار نیز نامزد دریافت جایزه بخاطر بازی در ” Ball of Fire (1941)” ، ” Double Indemnity (1944)” و ” Sorry, Wrong Number (1948)—” شد.

هر دفعه نیز او بخاطر نقش اصلی بود که بهترین میشد—گرچه ، آرزوی برند جایزه را با خود به گور برد. به علاوه او توانست جایزه ی آکادمی ” Motion Picture Arts” و هم چنین دانشها برای ” Double Indemnity” را بدست آورد ، در واقع این منتقدان بودند که بلند نام او را میگفتند تا چیزی که لیاقتش را داشت را بخاطر بهترین نقشهایش بدست آورد ، مانند نقش قاتل در فیلم مشهور ” noir”. باربارا موفق شد و در سال ۱۹۸۲ بود که توانست جایزه ی هونوراری اسکار را ببرد. او در بیش از ۸۰ فیلم بوده است.

تلویزیون

با بالارفتن سن او ، سعی کرد که بیش از پیش در تلویزیون حضور یابد و کمتر در فیلم . در سال ۱۹۵۲ ، اولین بار در ” Jack Benny Program (1932-55).” به بازی پرداخت ، که اولین حضور او در تلویزیون نیز به حساب می آمد. او کارش را در تلویزیون با سریال ها ادامه داد و در برنامه هایی مانند Goodyear Theater (1957-60), Zane Grey Theater (1956-61) و The Barbara Stanwyck Show (1960-61) بازی کرد و توانست جایزه ی امی اوارد را برای این موضوع ببرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سینا سرلک

یکی از بیادماندنی ترین نقشهایش را میتوان بازی در ” The Big Valley (1965-69)” دانست که او نقش اصلی ویکتوریا بارکلی را عهده دار بوده است.
در دهه ۸۰ ، باربارا در تلویزیون در نقشهای بیادماندنی بیشتری حضور یافت ، در نقش مری کارسون در سال ۱۹۸۳ در سریال کوتاه ” The Thorn Birds ” در کنار ریچارد چامبرلین و راشل وارد بود. برای بازی در نقش مادربزرگ او توانست گلدن گلاب و امی اوارد را بدست آورد. بعد از دو سال او در فیلم ” Dynasty” بازگشت و بعدن نیز در برنامه ی مشهور ” Colbys.” حضور یافت.

زندگی شخصی

برخلاف چهره و نقش هایی که باربارا در آنها به بازی میپرداخت زندگی او و شخصیتش کاملن متفاوت بود. بعد از ازدواج با فای ، صاحب یک پسر شدند. در سال ۱۹۳۵ نیز از یکدیگر طلاق گرفتند. بعد در سال ۱۹۳۹ نیز با رابرت تیلور او ازدواج کرد و در سال ۱۹۵۱ از یکدیگر طلاق گرفتند.
در ۲۰ ژانویه ، ۱۹۹۰ باربارا بخاطر بیماری قلبی از دنیا رفت.

جوایز
اسکار افتخاری ۱۹۸۲
گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش دوم زن برای سریال پرنده خارزار

نامزدی جوایز
نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول برای فیلم استلا دالاس ۱۹۳۷
نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول برای فیلم توپ آتش ۱۹۴۱
نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول برای فیلم غرامت مصاعف ۱۹۴۴
نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول برای فیلم ببخشید شماره اشتباهی است ۱۹۴۵

فیلم‌های برگزیده
آنی اوکلی از جورج استیونس ۱۹۳۵
استلا دالاس کینگ ویدور ۱۹۳۶
مرد محبوب و موفق از روبن مامولیان (۱۹۳۹)
یونیون پاسیفیک سیسیل ب دومیل ۱۹۳۹
ملاقات جان دو فرانک کاپرا ۱۹۴۱
گلوله آنش هوارد هاکز ۱۹۴۱
غرامت مضاعف بیلی وایلدر ۱۹۴۴
ببخشید شماره اشتباه است آناتولی لیتواک ۱۹۴۸
پرونده تارا جردن روبرت سیدوماک ۱۹۵۰
برخورد در شب فریتس لانگ ۱۹۵۲
خطر جان استرجس ۱۹۵۳
ملتزمین رابرت وایز ۱۹۵۴
فردا روز دیگری است داگلاس سیرک ۱۹۵۶
چهل اسلحه ساموئل فولر ۱۹۵۷

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تیلور هاکفورد
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی باربارا استان‌ویک
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه