بیوگرافی راب مارشال

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی راب مارشال به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 راب مارشال، کارگردان تئاتر و فیلم و طراح رقص آمریکایی، که با فیلم بسیار زیبای شیکاگو(۲۰۰۲) نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردان شد. علاوه بر آن افتخارات زیادی در مراسم گلدن گلوب، بفتا، امی و . . . بدست آورده است.

زندگینامه راب مارشال

بیوگرافی راب مارشال

فعالیت هنری

مارشال در ۱۷ اکتبر ۱۹۶۰ در مدیسون، ویسکانسین به دنیا آمد. مادرش آن و پدرش رابرت دی مارشال یک پروفسور بود. او در پیتسبورگ، پنسیلوانیا بزرگ شد. خواهر او، کاتلین مارشال، طراح رقص و کارگردان، است. او در سال ۱۹۷۸ از دبیرستان آلدردایس فارغ التحصیل شد و بعد از آن در دانشگاه کارنگی ملون به تحصیل پرداخت. او همچنین در صحنه تئاتر پیتسبورگ کار می کرد که وابسته به شرکت هایی همچون اپرای شهری نور پیتسبورگ می باشد. او ابتدا می خواست به عنوان یک رقاص در نمایش های برادوی کار کند اما در حین انجام یک حرکت دچار دیسک کمر شدیدی شد و پس از دوران نقاهت به شغل طراحی رقص و سپس کارگردانی روی آورد.

شروع فعالیت کارگردانی وی با سریال آنی(۱۹۹۹) بود. این سریال موفق، با کتابی از توماس میهان، ترانه هایی از مارتین کارنین و موسیقی چارلز استروس، برنده جایزه امی در بخش بهترین سریال اقتباسی موزیکال شد.نسخه اصلی این سریال در سال ۱۹۷۷ در برادوی به روی صحنه رفت و نمایش آن به مدت شش سال در تئاتر آلوین(تئاتر نیل سایمون فعلی) ادامه داشت. پس از آن فیلم موزیکال شیکاگو(۲۰۰۲) را از روی نمایشنامه معروف شیکاگو کارگردانی کرد. شیکاگو یک تئاتر موزیکال بر اساس یک کتاب از اب و باب فوس است. داستان آن یک داستان طنز در رابطه فساد سیاسی در بخشی از دادگاه جنایی به نام «مسائل جنایی افراد مشهور» است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علی اصحابی
اولین اجرای تئاتر

اولین اجرای این تئاتر در سال ۱۹۷۵ در تئاتر برادوی بود که باب فوس طراحی رقص آن را بر عهده داشت. این فیلم نامزد دریافت ۱۳ جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی برای مارشال شد، که توانست ۶ اسکار از جمله بهترین طراحی صحنه، بهترین طراحی لباس، بهترین تدوین فیلم، بهترین میکس صدا را برنده شود.همچنین کاترین زتا جونزموفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در این فیلم شد.این فیلم با بودجه ای ۴۵ میلیون دلاری موفق به فروشی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار شد.

فیلم بعدی او خاطرات یک گیشا (۲۰۰۵) که اقتباسی از رمان معروفی به همین نام نوشته آرتور گلدن است که در سال ۱۹۹۷ برای نخستین بار به چاپ رسید.این رمان بر پایه خاطرات یک زن ژاپنی که چندین سال گیشا بوده، نوشته شده‌است. این فیلم که تهیه کنندگی آن را استیون اسپیلبرگ بر عهده داشت، موفق به دریافت ۳ جایزه اسکار بهترین کارگردان هنری، بهترین فیلم برداری، بهترین طراحی لباس و همچنین برنده جایزه گلدون گلوب بهترین موسیقی فیلم شد. این فیلم با بودجه ۸۵ میلیون دلاری توانست ۱۶۲ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد.

سال ۲۰۰۹ بیوگرافی راب مارشال

در سال ۲۰۰۹، راب مارشال فیلم رمانتیک نه، با بازی ستارگانی نظیر دانیل دی-لوئیس، پنه لوپه کروز، نیکول کیدمن، سوفیا لورن را کارگردانی نمود. این فیلم بازسازی فیلم کمدی درام هشت و نیم(۱۹۶۳) به کارگردانی فدریکو فلینی می باشد. داستان این فیلم درباره کارگردان ایتالیایی است که در هنگام ساخت فیلم جدیدش دچار احساسات و مشکلات عاطفی با زنان زندگی اش می شود. این فیلم در ۶۷ امین مراسم گلدن گلوب (سال ۲۰۰۹) نامزد ۵ جایزه از جمله بهترین فیلم موزیکال سال شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جان مایکل مک‌دونا

فیلم بعدی او دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته(۲۰۱۱) که چهارمین سری از فیلم‌های تخیلی دزدان دریایی کارائیب است. در این فیلم جانی دپ در نقش کاپیتان اسپارو و پنلوپه کروز در نقش آنجلیکا، معشوقهٔ سابق جک اسپارو بازی می کنند. این فیلم با بودجه بسیار هنگفت ۳۸۰ میلیون دلاری ریسک بسیار بالایی برای فروش داشت اما توانست با فروشی بالغ بر ۱ میلیارد دلار نظر سرمایه گذاران این فیلم را جلب نماید.

اخرین فیلم

اخرین فیلم او به سوی جنگل(۲۰۱۴) یک فیلم فانتزی موزیکال به سفارش کمپانی والت دیزنی می باشد. این فیلم با اقتباس از رمان جیمز لاپین و استفان سوندهایم و بازی هنرپیشگانی همچون مریل استریپ و جانی دپ و با بودجه ای ۵۰ میلیون دلاری توانست ۲۲۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. داستان این فیلم درباره یک یک نانوا و هسرش است که برای بچه دار شدن باید سفری سخت و اسرارآمیز را درون جنگلی تاریک در پیش بگیرند.

راب مارشال علاوه بر فعالیت به عنوان کارگردان در زمینه طراح رقص نیز فعالیت دارد که از جمله افتخارات آن می توان به نامزدی بهترین طراح رقص برای فیلم های بوسه زن عنکبوتی(۱۹۹۳)، یانکی های لعنتی(۱۹۹۴)، او مرا دوست دارد(۱۹۹۴) و کاباره(۱۹۹۸) در جشنواره تونی اشاره کرد.

تاریخ تولد:
۱۷ اکتبر ۱۹۶۰ (سن ۵۹ سال)، مدیسن، ویسکانسین، آمریکا
شریک:
جان دلوکا
جوایز:
Directors Guild of America Award for Outstanding Directing – Feature Film، بیشتر
آموزش:
Fanny Edel Falk Laboratory School، Taylor Allderdice High School، School of Drama، دانشگاه کارنگی ملون
والدین:
رابرت دی. مارشال، اَن مارشال

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دیوید کراننبرگ
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی راب مارشال
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه