بیوگرافی چارلز والترز

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی چارلز والترز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 چارلز والترز، رقصنده، طراح رقص، و کارگردان آمریکایی که با فیلم های موزیکالی که برای کمپانی متروگلدوین مایر ساخته است، شناخته شده می باشد. از فیلم های مهم او می توان به مالی براون غرق نشدنی(۱۹۶۴)، اخبار خوب(۱۹۴۷) و رژه عید پاک (۱۹۴۸) اشاره کرد.

زندگینامه چارلز والترز

بیوگرافی چارلز والترز

فعالیت هنری

والترز در ۱۱ نوامبر سال ۱۹۱۱ در پاسادنا کالیفرنیا به دنیا آمد. او در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس تحصیل کرده است. قبل از حرفه کارگردانی فیلم، والترز یکی از کارگردانان پیشرو در زمینه رقص در متروگلدوین مایر بود. از بین فیلم هایی که او طراحی رقص آنها را انجام داده است می توان به مرا در سنت لوئیس ملاقات کن(۱۹۴۴) به کارگردانی وینسنت مینلی با بازی جودی گارلند و فیلم بهترین پابه جلو(۱۹۴۳) به کارگردانی ادوارد بازل و بازی لوسی بال و ویلیام گاکستون و همچنین فیلم دختر دیوانه(۱۹۳۲) به کارگردانی ویلیام ای سیتر و تعطیلات تابستانی (۱۹۴۸) اشاره کرد. او که در دوران جوانی رقصنده نیز بود،در چندین نمایش موزیکال در برادوی از جمله بگذارید با آن رودررو شویم(۱۹۴۱ تا ۱۹۴۳) طراح رقص بوده است.

والترز پس از مشارکت در کارگردانی فیلم حماقت های زیگفلد(۱۹۴۶) با جمعی از کارگردانان دیگر، اولین فیلم مستقل و بلندش به نام اخبارخوب(۱۹۴۷) بر پایه نمایشی موزیکال از سال ۱۹۲۷ با بازی جون آلیسون و پیتر لافورد را کارگردانی کرد. این فیلم با موفقیت همراه شد و تهیه کنند مشهور آن زمان آرتور فرید، والترز را برای کارگردانی فیلم رژه عیدپاک(۱۹۴۸) انتخاب کرد. علارغم مشکلات اولیه در تولید، جن کلی در حین تمرین با مصدومیت مچ پا همراه شد و فرد آستر جایگزینش شد، ولی این فیلم یکی از بهترین فیلم های آن سال شد.

این فیلم با ترانه هایی از ایروینگ برلین، داستان یک رقصنده را نشان می دهد که شریک زندگیش او را به خاطر داشتن یک شغل تک نفره ترک میکند و او از یکی از دختران گروه کر برای جایگزینی او استفاده می کند. فیلم بعدی او بارکلی های برادوی(۱۹۴۹) فیلم رنگی موزیکال با بازی فرد آستر و جینگر راجرز درباره زن و شوهری عضو یک تیم موزیکال کمدی بود. البته هنرپیشه این فیلم در ابتدا گارلند بود که در حین ساخت فیلم جینگر راجرز جای آن را گرفت. این فیلم یکی از پرفروش ترین فیلم های آن دوران بود و در بین مخاطبین بسیار محبوب شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عطا عمرانی
سهم تابستان

سهم تابستان(۱۹۵۰) دیگر فیلم موزیکال والترز بود که زوج گارلند و کلی، با همراهی ادی براکن و گلوریا دهیون در آن نقش آفرینی کردند. جودی گارلند در طول فیلمبرداری با بسیاری از مشکلات شخصی مواجه شد و در پایان این سال قراردادش با متروگلدوین مایر فسخ شد.والترز در سال ۱۹۵۱ فیلم سیاه و سفید سه مرد به نام مایک، را با بازی جین وایمن در نقش یک مهماندار هواپیما که سه مرد از او خواستگارى می کنند، را کارگردانی کرد. این فیلم نسبت به فیلم های قبلی والترز با محبوبیت کمتری همراه بود. این فیلم در سال ۱۹۷۹ در پی نافرجامی در تمدید ثبت حق تکثیر در لیست مالکیت عمومی آمریکا قرار گرفت.

والترز با فیلم کارناوال تگزاس (۱۹۵۱) به عرصه فیلم های موزیکال برگشت. این فیلم با وجود بازی ستارگان متروگلدوین مایر از جمله استر ویلیامز، هوارد کیل، رد اسکلتون و میلر خیلی زود فراموش شد. والترز با هنرپیشه محبوبش آستر، در فیلم زن زیبای نیویورکی (۱۹۵۲) باز هم نتوانست موفقیتی بدست آورد و علارغم صرف بودجه ۵/۲ دلاری تنها توانست نزدیک به ۲ میلیون دلار فروش داشته باشد. فیلم بعدی او که بسیار محبوب نیز شد لیلی(۱۹۵۳) نام داشت. در این فیلم لزلی کارون نقشِ دختر یتیم و سادهٔ فرانسوی‌ای را بازی می‌کند که رابطهٔ عاشقانه‌ای با مدیر یک کارناوال عروسک‌گردانی برقرار می‌کند.

لزلی کارون نیز موفق شد برای بازی در این فیلم برای دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن نامزد شود. همچنین این فیلم نامزد ۶ جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی شد که تنها توانست جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم را از آنِ خود کند.

سال ۱۹۵۳

در سال ۱۹۵۳ والترز بسیار پرکار بود و توانست سه فیلم بلند بسازد. فیلم موزیکال خطرناک زمانیکه خیس است، را با بازی استر ولیامز و فرناندو لاماس کارگردانی کرد. در همان سال فیلم موزیکال رمانتیک آهنگ شعله ور را با بازی جوآن کرافورد و مایکل وایلدینگ که درباره ستاره تئاتر برادوی و پیانیست تمریناتش است را کارگردانی کرد. کرافورد با این فیلم بعد از ۱۰ سال غیبت به متروگلدوین مایر بازگشت. سومین فیلمش در سال ۱۹۵۳ فیلم بسادگی عاشق شو را با بازی ایستر ویلیامز و ون جانسون بود. پس از دو سال او فیلم کفش راحتی شیشه ای(۱۹۵۵) که فیلمی موزیکال با اقتباس از داستان سیندرلا بود را برای کمپانی متروگلدوین مایر ساخت. در این فیلم لزلی کارون و مایکل وایلدینگ به نقش آفرینی پرداختند. در همان سال فیلم تله پیشنهادی(۱۹۵۵) را نیز کارگردانی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کیگان-مایکل کی

فیلم کمدی موزیکال جامعه مرفه(۱۹۵۶) با بازی بینگ کراسبی و گریس کلی با موسیقی کول پورتر دیگر فیلم این کارگردان می باشد. این فیلم درباره موسیقیدانان جاز معروفی است که با رقابتی از طرف یک روزنامه نگار مواجه می شوند. این فیلم آخرین فیلم گریس کلی قبل از اینکه همسر شاهزاده موناکو شود، بود. فیلم بعدی او، نزدیک آب نرو که یک کمدی درباره یک کارمند روابط عمومی نیروی دریایی آمریکاست که در جزیره ای در اقیانوس آرام در جنگ جهانی دوم ساکن می شود. این فیلم با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته ویلیام برینکلی با بازی گلن فورد و جیا اسکالا می باشد.

این فیلم یکی از چندین فیلم کمدی فورد پس از بازی خیره کننده اش در فیلم قهوه خانه ماه آگوست می باشد. فیلم بعدی او به نام ازهردختری بپرس(۱۹۵۹) در ژانر کمدی رمانتیک با بازی دیوید نوین و شرلی مک لاین می باشد. و شرلی مک لاین برای بازی در این فیلم توانست جایزه بفتای بهترین بازگر زن خارجی را در سال ۱۳۵۹ به دست آورد.

لطفا گل‌ های آفتاب‌ گردان‌ را نخورید

لطفا گل‌ های آفتاب‌ گردان‌ را نخورید(۱۹۶۰) دیگر فیلم کمدی ولترز با بازی دوریس و دیوید نوین می باشد که با فروش بالایی که داشت موفقیت خوبی در گیشه به دست آورد. پس از چند همکاری به عنوان دستیار کارگردان فیلم رمانتیک دو عاشق(۱۹۶۱) را بر اساس کتاب سیلویا اشتون وارنر کارگردانی کرد. این فیلم به یازدهمین جشنواره بین المللی برلین راه یافت. بیلی رز بزرگ(۱۹۶۲) فیلمی موزیکال با بزای دوریس دی و استفان بوید از دیگر کارهای والترز می باشد. این فیلم با اقتباس از نمایشنامه موزیکال بزرگ ساخته بیلی رز می باشد. این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار راجرز و هارت شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کالارا کلامی

مولی براون غرق نشدنی(۱۹۶۴) دیگر فیلم موزیکال چارلز والترز بر اساس کتابی به همین نام نوشته ریجارد موریس می باشد. این فیلم داستان زندگی مارگارت براون، که در سال ۱۹۱۲ در حادثه غرق شدن کشتی تایتانیک جان سالم به در است، می باشد. دبی رینولدز برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن بود.

آخرین فیلم والترز فیلم قدو بزن،فرار نکن(۱۹۶۶) می باشد.داستان این فیلم کمدی رنگی با بازی گری گرانت در زمان المپیک سال ۱۹۶۴ در توکیو اتفاق می افتد.
برنت فیلیپ کتابی به نام، چارلز والترز: کارگردانی که رقص را درهالیوود ساخت نوشته است و در آن فیلم به زندگی خصوصی والترز به عنوان یک مرد همجنسگرا پرداخته است. والترز در ۷۰ سالگی بر اثرسرطان ریه درگذشت. او یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود در بلوار هالیوود دارد.

تاریخ تولد
November 17, 1911
سن
۱۰۸ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
Nominated for 1 Oscar
Another 3 wins & 6 nominations

تمام فیلم هایی که کارگردانی کرده است:

Ziegfeld Follies (1946)
Good News (1947)
Easter Parade (1948)
The Barkleys of Broadway (1949)
Annie Get Your Gun (1950) (uncredited)
Summer Stock (1950)
Three Guys Named Mike (1951)
Texas Carnival (1951)
The Belle of New York (1952)
Lili (1953)
Dangerous When Wet (1953)
Torch Song (1953)
Easy to Love (1953)
The Glass Slipper (1955)
The Tender Trap (1955)
High Society (1956)
Don’t Go Near the Water (1957)
Gigi (1958) (uncredited)
Ask Any Girl (1959)
Please Don’t Eat the Daisies (1960)
Cimarron (1960) (uncredited)
Go Naked in the World (1961) (uncredited)
Two Loves (1961)
Billy Rose’s Jumbo (1962)
The Unsinkable Molly Brown (1964)
Walk, Don’t Run (1966)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی چارلز والترز
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه