بیوگرافی آلن دلن

4 سال پیش
بیوگرافی آلن دلن
3.8/5 - (10 امتیاز)

بیوگرافی آلن دلن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 آلن دولن در حومه شهر پاریس در فرانسه متولد شد. والدینش وقتی ۴ سال داشت از یکدیگر جداشدند. هردو نیز دوباره ازدواج کردند و همین باعش شد که آلن یک خواهر و چند برادر ناتنی نیز داشته باشد. دولن درمدرسه ی کاتولیک درس میخوانده است ، یکی از اولین جاهایی که او در آنجا بوده . معلمان برای مدت زمانی سعی داشت که آلن را متقاعد کنند به مطالعات دینی بپردازد .

زندگینامه آلن دلن

بیوگرافی آلن دلن

فعالیت هنری

در سن ۱۴ سالگی ، مدرسه را رها کرد و به یک مغازه برای کار رفت. به مدت سه سال در ارتش فرانسه بود و بعد نیز در سال ۱۹۵۳ ، اولین بار در جنگ شرکت کرد. مدت زمانی را بعد از مشکلاتش به عنوان گارسون ، فروشنده منشی و … بود. در این زمان او با یک بازیگر دیگر دوست بود و در یک مسافرت کوتاه مدت با او همراه شد ، اینجا بود که حرفه ی بازیگری اش کم کم شروع شد. در کنس ، دیلون توسط یک مرد حرفه دیده شد ، بعد از آزمایش سینمایی آن فرد با آلن قرار داد بست ، از آلن خواست که انگلیسی یاد بگیرد.

وقتی برای یادگیری انگلیسی به پاریس بازگشت ، کارگردانی فرانسوی او را متقاعد کرد که برای بازی در فرانسه بماند. قرار داد قبلی اش کنسل شد و آلن اولین بار در “Quand la femme s’en mêle” به بازی پرداخت. دولن بعدن نیز در فیلم “Women are Weak” حضور یافت. این اولین فیلمی بود که آلن را در آمریکا مشهور کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ریچارد هریس

دولن در دو فیلم حضور یافت که باعث شهرت جهانی او شد ، در سال ۱۹۶۰ ، در “Purple Noon” اثر رنی کلمنت حضور داشت ، این فیلم براساس رمان آقای ریپلی بود. بعد از این نیز در “Rocco and His Brothers” بازی کرد. در نیویورک تامیز اعلام شد که کار آلن در بازیگری فوق العاده است. در سال ۱۹۶۱ ، آلن در “Tis Pity She’s a Whore” حضور یافت ، این اولین باری بود که در صحنه تئاتر بازی میکرد. فروش این برنامه فوق العاده زیاد بود. در این زمان ، دولن در نقش اصلی در “Lawrence of Arabia” حضور یافت. بعدن برای بازی در “Seven Arts” قرار داد بست ، این قرار داد شامل بازی در فیلم جهانی مارکوپولو و پادشاه فرانسه میشد.

سایر آثار

این پروژه سرانجام خوبی نداشت ، با این حال دولن در فیلم موفق دیگری به نام “Any Number Can Win” بازی کرد. با بازی در “Il Gattopardo” توانست موفقیت هایش را بیش از پیش افزایش دهد. به جای گرفتن دستمزد یکی از فیلم هایش این حق به او داده شد که در هر زمینه ای در فیلم ها بتواند قرار دادش را بهم زند. در سال ۱۹۶۴ ، الن کمپانی خود را برپا کرد. او یک فیلم به نام L’insoumis ساخت ، این فیلم بخاطر مسائل داخلی باید دوباره ادیت میشد.

بعد از مدت زمانی استودیوی هالیوود خیلی تمایل داشت از آلن استفاده کند و تصمیم گرفت که او را برای بازی بیاورد. اولین فیلمی که در هالیوود بازی کرد “Joy House (1964)” بود ، در فرانسه اول پخش شد. بعدن نیز در دو فیلم دیگر به نام “The Yellow Rolls Royce” بازی کرد. نقش کوتاهی را در “Once a Thief” داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اندرو لینکلن

دولن با کلمبیا سه قرار داد بست ، اولی فیلم بودجه بالا و اکشن “Lost Command (1966)” بود. شرکت یونیورسال دولن را برای بازی در “Texas Across the River” انتخاب کردند. بعد شرکت سون آرت نیز از او برای بازی در “The Night of the Iguana” و “This Property is Condemned” استفاده کرد. آلن برای مدتی در فیلمی حضور نیافت.

حضور در کنار بزرگان

در کنار بازیگران مشهوری چون استیو مکوین و شن کانری او در ژاپن شهرت زیادی داشت. با این حال بعد از این زمان دیگر نتوانست کارش را در هالیوود ادامه دهد.
بعد از بازی در ۶ فیلم هالیوودی به فرانسه بازگشت تا در “The Last Adventure” حضور یابد. بعد از این دولن فیلم “Le Samourai” را ساخت ، فیلمی کلاسیک. بعد از این نیز او در محصولات شرکت خودش بازی میکرد. اولین فیلم جف بود ، بعد نیز در “Borsalino” حضور یافت تا موفقیت هایش را دو چندان کند.

در اوایل دهه ۷۰ بار دیگر آلن سعی کرد که در هالیوود راه یابد و در فیلم “Red Sun” حضور یافت. این فیلم در آمریکا مشهور شد ولی نه در آمریکا. درسال ۱۹۷۵ ، او در “Zorro” بازی کرد ، این فیلم محصول مشترک ایتالیا و فرانسه بود.

تاریخ تولد:
۸ نوامبر ۱۹۳۵ (سن ۸۴ سال)، سو، فرانسه
شریک(های) زندگی:
رومی اشنایدر (۱۹۵۸–۶۳) (نامزد); میری دارک (۱۹۶۸–۸۲)
نام اصلی:
آلَن فابیَن موریس مارسِل دُلون
نمایش‌های تلویزیونی:
فرانک ریوا، Fabio Montale، Alain Delon’s Final Message
کودکان:
آنتونی دلون، آلن فابین دلون، آنوشکا دلون

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آلن دلن
3.8/5 - (10 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه