بیوگرافی عرفان خان

4 سال پیش
بیوگرافی عرفان خان
Rate this post

بیوگرافی عرفان خان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 عرفان خان از خانواده ای مسلمان در هند متولد شد. او اهل هند میباشد. خان وقتی توانست بورسیه تحصیلی را بدست آورد در دهلی نو در سال ۱۹۸۴ به تحصیل مشغول شد.

زندگینامه عرفان خان

بیوگرافی عرفان خان

فعالیت هنری

از همان کودکی به رژیم گیاه خواری روی آورده بود. خان بعد از مدتی به بمبی سفر کرد ، در آنجا در بسیاری از سریال های تلویزیونی به بازی پرداخت ، Chanakya, Bharat Ek Khoj, Sara Jahan Hamara, Banegi Apni Baat, Chandrakanta, Shrikant (Doordarshan), AnooGoonj on Doordarshan, Star Bestsellers (Star Plus) و Sparsh. بعدن نیز او در برنامه ی دیگری به نام ” Laal Ghaas Par Neele Ghode” حضور یافت ، در این برنامه نامش لنین بود. این داستان براساس ترجمه پراکاش از بازی میخایل شاترو روس تبار بود. در سریال Darr در نقش خبیث اصلی بود.در واقع در این فیلم در نقش یک قاتل سریالی بود.

او نقش یکی از مشهور ترین فعالان سیاسی هند “Makhdoom Mohiuddin” را در Kahkashan عهده دار بود ، کارگردان این برنامه علی سردارجعفری بود.

خان در چند قسمت از Star Bestsellers بازی کرد. در یکی از قسمت ها در نقش مغازه دار بود که در زندگی خود دچار مشکلات زناشویی بود. در این فیلم اوفکر میکرد که همسرش به او خیانت میکند. در نقشی دیگر نیز ، مردی بود که یک حسابدار است ، کسی که مدیر زنش همیشه مورد آزار قرارش میدهد و او نیز انتقام میگیرد. در سریال ” Bhanvar” نیز حضور داشته است ، فقط در دو قسمت . در یکی از قسمت ها ، در نقش مردی بود که کارش به دادگاه کشیده میشود. تئاتر و تلویزیون تا وقتی که میرا نیار به او پیشنهاد کار در “Salaam Bombay! (1988)” را داده بود ، نگه داشتند. البته نقشش در این فیلم در آخر تغییر کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی منوچهر همایون‌پور
سایر آثار مهم

در دهه ۹۰ ، خان در فیلم تحسین برانگیز “Ek Doctor Ki Maut” بازی کرد و هم چنین “Such a Long Journey (1998)”. البته در فیلم های مختلف دیگری نیز حضور داشت. بعد از پشت سرگذاشتن مدت زمان زیادی در فیلم های ناموفق ، با بازی در فیلم “The Warrior” فیلمی تاریخی در کنار بازیگرانی مانند هیماچال پرادش بود. در سال ۲۰۰۱ ، این فیلم باعث شد که خان به شخصیتی جهانی بدل گردد.

در سال ۲۰۰۳ ، نیز او در فیلم کوتاه ” Road to Ladakh” بازی کرد. این فیلم موفق شد و بازدیدکنندگان زیادی داشت. در همان سال ، در نقشی موضوعی در Maqbool حضور یافت. این فیلم اقتباسی از Macbeth اثر شکسپیربود.
اولین فیلم بالیوودی او نیز Rog (2005) بود ، عملکردش از طریق منتقدان مورد ستایش قرار گرفت.

نویسندگان میگویند : عرفان همیشه بالاتر از کلماتی که باید بگوید میگوید. او توانایی اش را از طریق قابلیت هایش در فیلم ها نشان میدهد.
بعدن عرفان در فیلم های زیاد دیگری نیز حضور داشته است مانند : فیلم برنده جایزه منفورترین شخصیت Haasil در سال ۲۰۰۴ . این فیلم ترسناک به حدی جالب بود که باعث میشد از جای خود بلند شید و همش در این فکر باشید که قرار است بعد از این چه شود.

فیلم مترو

در سال ۲۰۰۷ ، او در فیلم Metro بازی کرد و این فیلم نیز توانست جایزه ی بهترین بازیگر مرد را بدست آورد بعد نیز در “The Namesake” حضور یافت. شیمی او در کنار کونکانا سین در این فیلم قابل ستایش بود ، همین نیز باعث شد که این بازیگر یک ستاره ی چندجانبه شود. با بازی در A Mighty Heart و The Darjeeling Limited نشان داد هنوز هم یک بازیگر جهانی میباشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کیوان جهانشاهی

بعد از موفقیتش در هالیوود ، به کارش در تلویزیون ادامه داد. در برنامه ای به نام “Mano Ya Na Mano” بازی کرد. در برنامه دیگری نیز به نام “Kyaa Kahein” بود.
در سال ۲۰۰۸ ، در “, id – Identity of the Soul” حضور یافت. این عملکرد در سطح جهان بود. در فیلم “Slumdog Millionaire´در سال ۲۰۰۸ حضور یافت و توانست برنده ی جایزه ی طلای سینما شود.

در سال ۲۰۰۹ نیز ، در فیلم “Acid Factory” حضور یافت. خان میخواست که در فیلم های اکشن بیشتری به بازی بپردازد. در نقش مامور اف بی آی در New York و بعد از آن نیز در New York, I Love You حضور داشت. فیلم Paan Singh Tomar در مورد زندگی واقعی یکی از قهرمانان ورزشی بود.
او در The Amazing Spider-Man نیز بازی کرده است.

فیلم‌شناسی

فهرست برخی از فیلم‌هایی که عرفان خان در آنها به ایفای نقش پرداخته‌است:

سلام بمبئی-۱۹۸۸
دید-۱۹۹۰
مرگ یک دکتر-۱۹۹۰
اشتباه-۲۰۰۱
جنگجو-۲۰۰۱
گناه-۲۰۰۲
لباس سیاه-۲۰۰۲
حاصل-۲۰۰۳
مقبول-۲۰۰۳
مه-۲۰۰۳
پیاده‌رو-۲۰۰۳
آن-۲۰۰۴
سایه‌های زمان-۲۰۰۵
بیماری-۲۰۰۵
چهره-۲۰۰۵
هفت و نیم دور-۲۰۰۵
شکلات-۲۰۰۵
چی می‌شد اگه-۲۰۰۶
جاده مرگ-۲۰۰۶
سرباز-۲۰۰۶
قاتل-۲۰۰۶
نامسیک-۲۰۰۶
آسمان ما-۲۰۰۷
زندگی در مترو-۲۰۰۷
قسمت-۲۰۰۷
دارجلینگ محدود-۲۰۰۷
قلب قدرتمند- ۲۰۰۷
یک‌شنبه-۲۰۰۸
بمبئی زندگی من-۲۰۰۸
چهار دیوانه-۲۰۰۸
چمکو-۲۰۰۸
قلب کبدی-۲۰۰۸

میلیونر زاغه‌نشین-۲۰۰۸
نیویورک، دوست دارم-۲۰۰۸
نیویورک-۲۰۰۹
بیلوی آرایشگر-۲۰۰۹
کارخانه اسید-۲۰۰۹
هیس-۲۰۱۰
ناک اوت-۲۰۱۰
راست یا دروغ-۲۰۱۰
۷ قتل بخشش-۲۰۱۱
زندگی این سال-۲۰۱۱
متشکرم-۲۰۱۱
پان سینگ تومار-۲۰۱۲
مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز-۲۰۱۲
زندگی پی-۲۰۱۲
ظرف نهار-۲۰۱۳
استاد، همسر و گنگستر بازمی‌گردند-۲۰۱۳
دی-دی-۲۰۱۳
حیدر-۲۰۱۴
ولگرد-۲۰۱۴
غیاسا-۲۰۱۵
شمشیر-۲۰۱۵
احساس-۲۰۱۵
پیکو-۲۰۱۵
دنیای ژوراسیک-۲۰۱۵
دوزخ-۲۰۱۶
خیمه‌شب‌باز-۲۰۱۶
کتاب جنگل-۲۰۱۶
بدون تخت گل رز-۲۰۱۷
آواز عقرب‌ها-۲۰۱۷
مدرسه هندی-۲۰۱۷
تقریبا مجرد-۲۰۱۷
باج‌گیری-۲۰۱۸
پازل-۲۰۱۸
کاروان-۲۰۱۸

مطلب مرتبط:  بیوگرافی میرداماد
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی عرفان خان
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه