بیوگرافی دیوید ییتس

4 سال پیش
بیوگرافی دیوید ییتس
Rate this post

بیوگرافی دیوید ییتس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 دیوید یتس نویسنده و کارگردان تلویزیونی و سینما می باشد که بیشتر کارهای او در تلویزیون بریتانیا و بی بی سی انجام گرفته است. شهرت اصلی او به خاطر کارگردانی چهار قسمت آخر سری فیلم های هری پاتر می باشد. این فیلم ها با موفقیت بزرگ تجاری همراه با تمجید منتقدان همرا شد و برای او جوایزی همچون جایزه بریتانیایی آکادمی بریتانیا برای بهترین کارگردانی را برایش به ارمغان داشت. یاتس یکی از اعضای موسس کارگردانان بریتانیا است.

زندگینامه دیوید ییتس

بیوگرافی دیوید ییتس

فعالیت هنری

دیوید یتس در ۳۰ نوامبر سال ۱۹۶۳ در لنکاشیر انگلستان متولد شد. او پدر و مادرش را زمانی که جوان بود از دست داد. یتس پس از تماشای فیلم آرواره های استیون اسپیلبرگ در سال ۱۹۷۵ به شغل فیلمسازی علاقه مند شد. او با دوربین ۸ میلیمتری که مادرش قبل از مرگش برای او خریده بود چندین فیلم کوتاه ساخته بود. دیوید یاتس بعد از اتمام دروس جامعه شناسی، سیاست، و ادبیات در کالج سنت هلن به دانشگاه اسکس رفت و در سال ۱۹۸۷ از دانشگاه فارق التحصیل شد. در سال ۱۹۸۸، یاتس اولین فیلم جدی خود را به نام هنگامی که من یک دختر بودم را در سویندون ساخت.

این فیلم به عنوان بهترین فیلم کوتاه در جشنواره بین المللی فیلم سانفرانسیسکو لقب گرفت و به یتس کمک کرد تا بتواند در مدرسه ملی سینما و تلویزیون در بکنزفیلد انگلستان تحصیل کند. همچنین بی بی سی او را برای کارگردانی فیلم کوتاه پرتقال و لیمو(۱۹۹۱) انتخاب کرد. پس از فارغ التحصیلی در سال ۱۹۹۲، یاتس یک قسمت از سریال تصاویرمتحرک را کارگردانی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مارتین استار

بین سال های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶، یتس در کارگردانی چندین اپیزود برای سریال های بیل و داستان سه شهر ساحلی شرکت داشت. اولین فیلم سینمایی یتس فیلم به دنبال تیچبورن(۱۹۹۸) نام داشت که با بازی بورت پوگ و جان کانی همراه شد. این فیلم از روی داستان واقعی که در اواخر قرن ۱۹ اتفاق افتاده ساخته شده است که در آن زمان لرد تیچبورن، نهمین مرد اشراف زاده ثروتمند در انگلستان ناپدید می شود.

سریال های تلویزیونی

پس از آن یتس روی به کارگردانی سریال های تلویزیونی آورد و چندین اپیزود از سریال های گناهان(۲۰۰۰)، روشی که زندگی می‌کنیم (۲۰۰۱) که جایزه بهترین سریال درام در جشنواره فیلم بفتا بریتانیا را برنده شد و مجموعه تلویزیونی روش بازی نوشته پاول آبوت (۲۰۰۳) را کارگردانی کرد. پس از کارگردانی فیلم تلویزیونی بازدیدکنندگان جوان (۲۰۰۳) و ساخت چند اپیزود از سریال ترافیک سکس (۲۰۰۴) که برنده جایزه بهترین سریال درام در جشنواره فیلم بفتا بریتانیا شد، فیلم تلویزیونی دختری در کافه نوشته ریچارد کورتیس (۲۰۰۵) را کارگردانی نمود که برندهٔ جایزهٔ Emmy بهترین کارگردانی فیلم تلویزیونی شد.

بزرگترین و مهمترین فیلم این کارگردان، پنجمین فیلم از سری هری پاتر،به نام هری پاتر و محفل ققنوس(۲۰۰۷) نام داشت که نام این کارگردان را در دنیا مطرح نمود. این قسمت نیز بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ جی.کی. رولینگ ساخته شد و با فروشی معادل ۹۴۰ میلیون دلار در سراسر جهان عنوان دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۰۷ انتخاب شد. پس از آن ششمین قسمت از مجموعه فیلم‌های سینمایی هری پاتر به نام هری پاتر و شاهزاده دورگه(۲۰۰۹) را کارگردانی کرد. این فیلم نیز با فروش بالای ۹۳۴ میلیون دلاری سی‌وچهارمین فیلم پرفروش تاریخ شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بهنام تشکر

هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت اول(۲۰۱۰) و قسمت دوم(۲۰۱۱) که هشتمین و آخرین فیلم از سری فیلم‌های هری پاتر است، با فروش بیش از ۱٫۳ میلیارد دلار، هشتمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان لقب گرفت. این فیلم نقدهای خوبی از جانب منتقدان دریافت کرد و از سایت های مختلف نمرات بالایی دریافت کرد.

افسانه تارزان

افسانه تارزان(۲۰۱۶) دیگر فیلم این کارگردان می باشد که بر اساس شخصیت ساختگی به همین نام، اثر ادگار رایس باروز ساخته شده است. در این فیلم بازیگرانی همچون الکساندر اسکارشگرد در نقش تارزان و مارگو رابی، ساموئل ال. جکسون حضور دارند. این فیلم نیز با موفقیت تجاری خوبی همراه بود و با بودجه ۱۸۰ میلیون دلاری توانست ۳۵۶ میلیون دلار فروش داشته باشد.

آخرین فیلم دیوید یتس که قرار است در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۱۶ به صورت سه‌بعدی و آی‌مکس اکران جهانی شود، فیلم فانتزی و درام جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها(۲۰۱۶) می باشد که در آن جی.کی.رولینگ اولین تجربه‌ی فیلمنامه‌نویسی را تجربه می کند. این فیلم اولین قسمت از یک سه‌گانه است. داستان این فیلم درباره یک جادوگر ناشی است که با اشتباهش روابط جامعه‌ی جادوگری و غیرجادوگری را دچار بحران می‌کند.

جوایز
۲۰۰۱: جایزه بهترین سریال درام در جشنواره فیلم بفتا بریتانیا به خاطر سریال روشی که زندگی می‌کنیم
۲۰۰۴: جایزه بهترین سریال درام در جشنواره فیلم بفتا بریتانیا به خاطر سریال ترافیک سکس
۲۰۰۶: جایزه بهترین کارگردانی برای ساخت فیلم تلویزیونی به خاطر فیلم دختری در کافه

تلویزیون
وقتی که دختر بودم (۱۹۹۱)
گناهان (۲۰۰۰)
روشی که زندگی می‌کنیم (۲۰۰۱)
مجموعه تلویزیونی روش بازی نوشته پاول آبوت (۲۰۰۳)
بازدیدکنندگان جوان (۲۰۰۳)
ترافیک سکس (۲۰۰۴)
بخشنده (۲۰۱۱)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اورنلا موتی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی دیوید ییتس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه