بیوگرافی زک اسنایدر

4 سال پیش
بیوگرافی زک اسنایدر
Rate this post

بیوگرافی زک اسنایدر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 زک اسنایدر کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی است، که بیشتر برای ساخت فیلم‌های اکشن و علمی تخیلی شناخته شده است. او که کارگردانی و فیلم سازی را با فیلم طلوع مرگ (۲۰۰۴) شروع کرد، فیلم های دیگری از جمله فیلم پرسروصدای ۳۰۰ (۲۰۰۷)، نگهبانان (۲۰۰۹) و بتمن و سوپرمن: طلوع عدالت (۲۰۱۶) را کارگردانی کرده است. اسنایدر از بنیانگذاران کمپانی فیلم بیرحمانه و غیر معمول است که در سال ۲۰۰۴ تاسیس شده است. اسنایدر اغلب با استفاده از حرکت آهسته در داخل و خارج از صحنه های مبارزه در فیلم های خود مشهور است.

زندگینامه زک اسنایدر

بیوگرافی زک اسنایدر

فعالیت هنری

اسنایدر متولد ۱ مارس ۱۹۶۶ در ویسکانسین متولد شد. مادرش مارشا مانلی، نقاش و استاد عکاسی در مدرسه دی کرافت و پدرش یک استخدام کننده بود. اسنایدر در دانشگاه هنر و طراحی در پاسادنا، کالیفرنیا تحصیل کرد. اسنایدر حرفه سینمایی خود را به عنوان فیلمبردار و حرفه کارگردانی را با ساختن تبلیغات تلویزیونی برای شرکت هایی نظیر آیودی، سوبار، نیسان، نایک و ریبوک شروع کرد.

اسنایدر اولین تجربه فیلم سازی خود را با بازسازی فیلم ترسناک طلوع مردگان (۲۰۰۴) آغاز کرد. این فیلم نوشته جیمز گان و دوباره سازی فیلمی به همین نام به کارگردانی جورج رومرو در سال ۱۹۷۸ است. در این فیلم بازیگرانی همچون سارا پلی، وینگ ریمز، جیک وبر و کوین زیگرز ایفای نقش می‌کنند. این فیلم با بودجه ۲۸ میلیون دلاری توانست بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. پس از آن فیلم فانتزی حماسی و جنگی ۳۰۰(۲۰۰۷) را بر اساس مجموعه کمیکی به همین نام کارگردانی کرد. فیلم داستان نبرد ترموپیل که بین سپاه هخامنشی و شهرهای یونان رخ داد را روایت می‌کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رضا مرتضوی
آثار فیلم ۳۰۰

در این فیلم که از لحاظ تصویر گری واقعیت، شخصیت سازی‌های دروغین و نمایش چهرهٔ ایرانیان انتقادات زیادی به آن وارد شد، اما با فروش بالای ۴۵۰ میلیون دلاری بیست و چهارمین فیلم پرفروش در تاریخ سینمای آمریکاست. بعد از اکران این فیلم ایرانیان اقدام به برپایی یک طومار اینترنتی علیه ساخت و نمایش این فیلم کردند که تا پایان زمان جمع‌آوری امضا، بیش از پنجاه هزار امضای مجازی برای آن جمع شده بود.

فیلم بعدی اسنایدر نگهبانان(۲۰۰۹) می باشد که این فیلم نیز بر اساس مجموعه کمیکی به همین نام از آلن مور و دیو گیبونز ساخته شده است. داستان این فیلم درباره ابرقهرمانانی است که بعد از جنگ ویتنام و در زمان ریاست جمهوری ریچارد نیکسون و جنگ سرد، لاش می‌کنند تا راز قتل یکی از همکاران خود، ادوارد بلیک (کمدین) را حل کنند. مشت ناگهانی(۲۰۱۱) دیگر فیلم پرهزینه این کارگردان است که با بودجه ۸۵ میلیون دلاری ساخته شد. این فیلم اکشن و فانتزی با هنرپیشگی امیلی براونینگ، داستان زن جوانی است که به یک موسسه روانی سپرده می شود.

برای ازعهده این کار برآمدن، او تیمارستان را به عنوان یک فاحشه خانه درنظرمیگیرد و تیمی متشکل از چهار رقصنده / زندانی تشکیل میدهد تا قبل از اینکه قسمتی از مغز او را جداکنند از آنجا فرار کنند. این فیلم با نظرات منفی منتقدین همراه شد و در فروش نیز موفقیتی نداشت.

مرد پولادین

مرد پولادین(۲۰۱۳) نام فیلم بعدی زک اسنایدر و با نویسندگی دیوید اس. گویر و تهیه کنندگی کریستوفر نولان می‌باشد. این فیلم ابرقهرمانی بر پایه شخصیت سوپرمن کتاب‌های کمیک شرکت دی‌سی کامیکس ساخته شده‌است. هنری کویل در نقش سوپرمن، امی آدامز در نقش لوئیس لین، مایکل شانون در نقش ژنرال زاد، دایان لین در نقش مارتا وین، کوین کاستنر در نقش جاناتان کنت، لارنس فیشبرن در نقش پری وایت و راسل کرو در نقش جور-ال در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم با وجود نقدهای منتقدین با استقبال خوب مردم همراه شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مه‌لقا باقری

از نکات قابل توجه در این فیلم زمینه مذهبی آن است که در واقع روایتی است از فلسفه موعودگرایی و ریشه‌های مباحث مهدویت و نیاز بشر به یک منجی. از شباهت‌های اخلاقی و شخصیتی کلارک به مسیح گرفته تا نقل قولهای متعدد فیلم که شباهت‌های زیادی به گفتار و اعتقادات مسیحیان راجع به بازگشت مسیح در آخر الزمان دارد. این فیلم با بودجه هنگفت ۲۲۵ میلیون دلاری توانست فروش بالای ۶۹۰ میلیون دلاری دست پیدا کند.

۳۰۰: ظهور یک امپراتوری(۲۰۱۴)، ادامه ای بر قسمت قبلی این فیلم می باشد که بر اساس کتاب مصوری به نام خشایارشا نوشتهٔ فرانک میلر ساخته شده است. داستان این فیلم نیز روایتگر نبرد آرتمیزیوم بین سپاهیان لشکر خشایارشا به فرماندهی آرتمیس و سپاهیان لشکر تمیستوکلس می‌باشد. این فیلم با ایراداتی همراه بود که دانشگاه کمبریج پنج اشتباه تاریخی این فیلم را افشا کرده است. از جمله این اشتباهات می توان به کشته شدن داریوش بزرگ در جریان نبرد ماراتون اشاره کرد، در صورتی که او اصلا در این نبرد حضور نداشته است. در این فیلم اسنایدر به عنوان تهیه کننده حضور داشت.

بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت

بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت(۲۰۱۶) یکی دیگر از فیلم های ابرقهرمانی این کارگردان آمریکایی است. این فیلم دنبالهٔ مرد پولادین می باشد و در آن ستارگانی همچون بن افلک، هنری کاویل، گل گدوت، امی آدامز، لارنس فیشبرن حضور دارند. این نخستین فیلمی است که بتمن و سوپرمن با هم در آن حضور دارند. با وجود فروش بسیار خوب ۸۷۰ میلیون دلاری، منتقدان فیلم طلوع عدالت را محکوم کردندو فیلم نقد‌هایی منفی دریافت کرد. داستان این فیلم درباره تقابل سوپرمن و بتمن با یکدیگر می باشد که در همین حین هیولایی به نام دومزدی نیز برای شهر خطر آفرین می شود. در این فیلم شخصیت دیانا که یک جنگجوی ۵۰۰۰ ساله آمازونی است نیز به فیلم اضافه می شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علی برادری

بعد از تهیه کنندگی فیلم پرفروش جوخه خودکشی (۲۰۱۶)، فیلم های لیگ عدالت قسمت اول (۲۰۱۷) و لیگ عدالت قسمت دوم (۲۰۱۹) پروژه های بعدی این کارگردان است که در مرحله تولید قرار دارند.

فیلم‌شناسی

طلوع مردگان (۲۰۰۴)
۳۰۰ (۲۰۰۷)
نگهبانان (۲۰۰۹)
مشت ناگهانی (۲۰۱۱)
مرد پولادین (۲۰۱۳)
۳۰۰: ظهور یک امپراتوری (۲۰۱۴)
بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (۲۰۱۶)
لیگ عدالت قسمت اول (۲۰۱۷)

تاریخ تولد: ۱ مارس ۱۹۶۶ (سن ۵۳ سال)، گرین‌بی، ویسکانسین، آمریکا
قد: ۱٫۷ متر
همسر: دبورا اسنایدر (ازدواج ۲۰۰۴)
کودکان: آتمن اسنایدر، الی اسنایدر، ایزیکیو اسنایدر، کش اسنایدر، جت اسنایدر، ویلو اسنایدر، سیج اسنایدر، اولیویا اسنایدر
فیلم آینده: زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی زک اسنایدر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه