بیوگرافی کرتیس هنسن

4 سال پیش
بیوگرافی کرتیس هنسن
Rate this post

بیوگرافی کرتیس هنسن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 کورتیس لی هنسن کارگردان و هنرپیشه آمریکایی می باشد که در سال ۱۹۹۸ برنده جایزه اسکار برای بهترین فیلمنامه اقتباسی برای همکاری نوشتن فیلم نامه محرمانه لس‌آنجلس(۱۹۹۷) شد. از فیلم های این کارگردان می توان به قتل دوست داشتنی(۱۹۷۳)، اژدهاهای کوچک(۱۹۸۰)، محرمانه لس‌آنجلس(۱۹۹۷)، ۸ مایل(۲۰۰۲) اشاره کرد.

زندگینامه کرتیس هنسن

بیوگرافی کرتیس هنسن

فعالیت هنری

لی هنسن در ۲۴ مارس سال ۱۹۴۵ در رینو، نوادا متولد شد، و در لس آنجلس بزرگ شد. او که در دوران دبیرستان اخراج شده بود، به شغل هایی نظیر عکاس آزاد و سردبیر مجله سینما پرداخت. هانسون در سال ۱۹۷۰، شروع به نوشتن فیلمنامه کرد و اولین همکاری او در نقش نویسنده در فیلم دانویچ ترسناک، یک فیلم اقتباسی از داستان کوتاه لاوکرافت بود.

اولین تجربه کارگردانی، فیلم درجه ب قتل دوست داشتنی(۱۹۷۳) بود. این فیلم با فروش خوبی همراه نشد. اگرچه هانسون چندین صحنه جنسی دیگر به فیلم اضافه کرد و فیلم دوباره منتشر شد ولی باز هم فروش بالایی نداشت و به گفته خودش تجربه بسیار بدی بود. فیلم بعدی او اژدهاهای کوچک(۱۹۸۰) نام داشت که در مورد دو برادر جوان است که با استفاده از مهارت های کاراته خود برای نجات دوستشان که برای باج اسیر شده است، تلاش می کنند.

پس از کارگردانی فیلم کمدی از دستش می دهیم(۱۹۸۳)، فیلم پنجره اتاق خواب(۱۹۸۷) را که یک تریلر روانشناسانه با بازی الیزابت مک گاورن، استیو گوتنبرگ و ایزابل هوپر بود را کارگردانی کرد. فیلم بر رمان شاهدان، نوشته آن هولدن ساخته شده است. سپس فیلم ترسناک و در ژانر زامبی به نام شهر شیاطین(۱۹۸۷) را در همان سال کارگردانی نمود. شهر شیطان آخرین فیلمی بود که دین جاگر در آن بازی می کرد. دهه ۹۰ این کارگردان با فیلم نفوذ بد(۱۹۹۰) شروع شد. این فیلم فیلم نوآر و هیجان آور با بازی راب لاو و جیمز اسپادر داستان فردی را بیان می کند که با اشنایی با یک غریبه تشویق به کشف سمت تاریک خودش می شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کریس کوپر
دستی که گهواره را تکان میدهد

عنوان فیلم هیجان آور روانشناسانه دیگر کورتیس هانسون است که در آن آنابلا اسکوریا و ربکا د مورنی نقش افرینی می کنند. داستان این فیلم درباره یک پرستار کودک کینه توز و روانی است که قصد برهم زدن زندگی یک زن ساده و دزدیدن خانواده اش را دارد. این فیلم با بودجه ۱۱ میلیون دلاری توانست به فروشی بالغ بر ۸۸ میلیون دلار دست یابد. در ادامه این موفقست تجاری فیلم بعدی خودش به نام رودخانه وحشی(۱۹۹۴) را کارگردانی کرد که فیلمی ماجراجویانه با بازی مریل استریپ، کوین بیکن، دیوید استراترن می باشد.

بی شک موفق ترین فیلم کرتیس هنسن فیلم جنایی محرمانه لس‌آنجلس(۱۹۹۷) می باشد که بر اساس رمانی به همین نام از جیمز الروی نوشته شده بود. این فیلم در ۷۰امین مراسم جایزه اسکار در سال ۱۹۹۷، محرمانه لس‌آنجلس نامزد کسب ۹ جایزه بود. اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل به کیم باسینگر تعلق گرفت، و برایان هلگلند و کرتیس هانسن به‌طور مشترک جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را بردند.

داستان فیلم در دهه ۱۹۵۰ در لس آنجلس اتفاق می افتد، روایت سه پلیس لس آنجلس که در گیر ماجرای قتلی در کافه نایت اوول می شوند. در این فیلم ستارگانی همچون کوین اسپیسی، راسل کرو و گای پیرس بازی می کنند. پسران شگفت انگیز(۲۰۰۰) عنوان فیلم کمدی-درام به کارگردانی کرتیس هنسن و نوشته شده توسط استیو کلاوز است. این فیلم بر اساس رمان به همین نام توسط مایکل چابون بود. گرچه مایکل داگلاس با بازی زیبای خودش در این فیلم خوش درخشید اما در مجموع این فیلم نتوانست به فروش بالایی دست پیدا کند و شکستی تجاری بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ملیسا ذاکری
بیوگرافی کرتیس هنسن

مایل هشت(۲۰۰۲) یکی دیگر از فیلم های موفق کرتیس هنسن است که با بازیگری امینم خواننده رپ آمریکایی همراه شد. در این فیلم بریتانی مورفی، کیم باسینگر و مکای فایفر نیز بازی می‌کنند. این فیلم در مورد زندگی یک رپر جوان به نام جیمی «بی ربیت» است که امینم را به تصویر می‌کشد و رشد او در تنگدستی و بدبختی در سال ۱۹۹۵ در دیترویت و تلاشش برای اخذ احترام در میان همسالانش (اکثراً سیاه پوستان آمریکا) را نشان می‌دهد.

این فیلم فروش خوبی داشت و بالغ بر ۲۴۰ میلیون دلار فروش داشت و به خوبی نظرات منتقدان را دریافت کرد. همچنین جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم را با آهنگ خودتو گم کن امینم برد. این اولین بار بود که یک آهنگ هیپ هاپ برنده این جایزه شد. در همین سال هانسون در نقش بازیکر در فیلم موفق اقتباس که فیلم جوایز مهمی را در مراسم اسکار، گولدن گلوب و بفتا از آن خود کرد، حضور داشت.

در میان کفش های او

فیلم بعدی هانسون در میان کفش های او(۲۰۰۵) نام داشت که یک فیلم کمدی درام بر اساس رمانی به همین نام توسط جنیفر وینر است. این فیلم با فیلمنامه اقتباسی از سوزانا گرانت و بازی هنرپیشگانی همچون کامرون دیاز، تونی کولت، و شرلی مک لین ساخته شد. داستان این فیلم در مورد دو خواهر، پدرشان، و نامادری آن ها است. خواهر بزرگتر، رز، یک وکیل است که به تنهایی زندگی می کند و یک کمد پر از کفش دارد. خواهر کوچکتر، مگی، دختری جذاب، بی مسئولیت، و خودخواه است. فیلم درام خوش به حالت(۲۰۰۷) با بازی اریک بانا، درو بریمور، و رابرت دووال نام فیلم بعدی کرتیس هنسن می باشد که در لاس وگاس فیلم برداری شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حسین تهی

آخرین فیلم بلند این کارگردان تعقیب ماوریکس(۲۰۱۲) می باشد که درباره زندگی موج سوار معروف جی موریاریتی می باشد. هانسون بعد از این کار بازنشسته شد و در سال های آخر عمرش دچار بیماری فراموشی پیشانی گیجگاهی شد. وی در ۲۰ سپتامبر سال ۲۰۱۶ در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

تاریخ تولد بیوگرافی کرتیس هنسن :
۲۴ مارس ۱۹۴۵، رینو، نوادا، آمریکا
تاریخ مرگ:
۲۰ سپتامبر ۲۰۱۶، هالیوود هیلز، لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا
آموزش:
Montclair College Prep School
کتاب‌ها:
L.A. Confidential: The Screenplay
جوایز:
جایزهٔ اسکار بهترین فیلم‌نامهٔ اقتباسی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کرتیس هنسن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه