بیوگرافی ایوان رایتمن

4 سال پیش
بیوگرافی ایوان رایتمن
Rate this post

بیوگرافی ایوان رایتمن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ایوان رایتمن تهیه‌کننده و کارگردان یهودی‌تبار متولد چکسلواکی اهل کانادا است. شهرت این کارگردان به خاطر فیلم های کمدی است که بین سال های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ ساخته است. رایتمن مالک شرکت مونته سیتو پیکچرز می باشد که در سال ۲۰۰۰ تاسیس شده است. وی از سال ۱۹۶۸ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده است.

زندگینامه ایوان رایتمن

بیوگرافی ایوان رایتمن

فعالیت هنری

ایوان ریتمن متولد ۲۷ اکتبر سال ۱۹۴۶ در کومارنوی چکسلواکی می باشد. پدر و مادر ریتمن یهودی بودند؛ مادرش از بازماندگان اردوگاه کار اجباری آشویتس و پدرش یکی از جنگجوهای مقاومت زیرزمینی بود. خانواده اش در سال ۱۹۵۰ به کانادا پناهنده شدند. ریتمن در دانشگاه اواکوود تورنتو درس خواند. پس از آن وارد دانشگاه مک مستر شد و موفق به دریافت لیسانس موسیقی در سال ۱۹۶۹ شد.در مدت حضورش در مک مستر تعداد بسیار زیادی فیلم کوتاه تولید کرده است.

اولین فیلم بلند ریتمن بانوی روباهی(۱۹۷۱) نام داشت که در کشور کانادا شاخته شده است. این فیلم اولین حضور بازیگر کانادایی یوجین لوی می باشد. پس از آن فیلم کمدی-ترسناک دحتران آدمخوار(۱۹۷۳) را ساخت که یوجین لوی و آندریا مارتین در آن به نقش آفرینی پرداختند. داستان این فیلم در مورد سه زن جوان است که توسط یک کشیش به آدم خواری موعظه می شوند.

کوفته قلقلی

فیلم بعدی که بیوگرافی ایوان رایتمن کارگردانی آنرا برعهده داشت کوفته قلقلی(۱۹۷۹) نام دارد. در این فیلم کمدی برای اولین باربیل موری در نقش بازیگر ظاهر شد و سرآغاز همکاری وی با ریتمن می باشد. پروژه بعدی ریتمن فیلم استریپز(۱۹۸۱) می باشد که فیلمی کمدی نظامی با بازی بیل موری، هارولد رامیس، وارن اوتس می باشد. داستان این فیلم درباره یک راننده تاکسی می باشد که با از دست دادن خانه، ماشین و دوست دخترش تصمیم می گیرد به ارتش ایالات متحده بپیوندد. این فیلم توانست ۸۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش داشته باشد و پنجمین فیلم محبوب سال ۱۹۸۱ در گیشه آمریکا و کانادا لقب گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دیگو آباتانتانو

شکارچیان روح(۱۹۸۴) فیلم دیگر ریتمن است که در آن بیل موری بازی میکند. این فیلم کمدی ماوراء الطبیعه داستان سه فراروانشناسان غیر عادی است که اقدام به عملیات دستگیری ارواح در شهر نیویورک می کنند. این فیلم با نظرات مثبت از منتقدان و مخاطبان همراه شد و ۲۴۲ میلیون دلار در ایالات متحده و ۲۹۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت.

نامزدی اسکار بیوگرافی ایوان رایتمن

این فیلم نامزد اسکار بهترین جلوه های بصری و بهترین آهنگ اصلی شد. همچنین این فیلم برنده جایزه ساترن برای بهترین فیلم فانتزی شد. پس از این موفقیت ریتمن و کارگردانی فیلم عقاب های قانونی(۱۹۸۶) فیلم پرفروش و موفق دیگری به نام دوقلوها(۱۹۸۸) به نویسندگی ویلیام دیویس، ویلیام اوسبورن، تیموتی هریس و هرشل وینگرود و با بازی آرنولد شوارتزنگر، دنی دویتو کارگردانی کرد. داستان این فیلم درباره یک فردی است که نمونه ی کامل ژنتیکی می باشد که توسط دولت ساخته شده است و پس از مدتی پی می برد که برادری دوقلو دارد که به یتیم خانه ای در لس آنجلس فرستاده شده است و به دنبال برادرش می رود.

شکارچیان روح ۲(۱۹۸۹) دومین قسمت از این سری می باشد که ایوان رایتمن کارگردانی کرده است. این فیلم فانتزی و کمدی ترسناک با بازی بیل مری و دن اکروید توانست به فروش ۲۱۵ میلیون دلاری در جهان دست یابد و تبدیل به هشتمین فیلم پرفروش ترین در سال ۱۹۸۹ شد.

پلیس کودکستان(۱۹۹۰) فیلمی دیگر به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ایوان رایتمن، نویسندگی مورای سالم، هرشل وینگرود و تیموتی هریس می باشد که در آن آرنولد شوارتزنگر در نقش یک کارآگاه مخفیانه در کودکستانی مشغول به کار می شود تا از این طریق پی به راز گمشدن همسر یک فروشنده ی مواد مخدر لس آنجلسی ببرد. این فیلم نیز با فروش ۲۰۰ میلیون دلاری موفقیت تجاری خوبی برای ریتمن بود. پس از کارگردانی فیلم دِیو(۱۹۹۳)، فیلم جونیور(۱۹۹۴) را با بازی آرنولد شوارتزنگر و دنی دویتو کارگردانی نمود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رانویر سینگ
روز پدر

روز پدر(۱۹۹۷) عنوان فیلم بعدی این کارگردان است که در آن بازیگرانی همچون رابین ویلیامز، بیلی کریستال، جولیا لوئیس-دریفوس، ناستاسیا کینسکی ایفای نقش کرده‌اند. شش روز، هفت شب(۱۹۹۸) فیلم کمدی دیگری است که ریتمن کارگردانی کرده است و در آن هریسون فورد به نقش آفرینی پرداخت. فیلمنامه این فیلم توسط مایکل براونینگ نوشته شده است.داستان فیلم درباره یک روزنامه نگار نیویورکی است که توسط دوستش به یک هفته تعطیلات در جزیره بهشتی ماکاتیا در جنوب اقیانوس آرام دعوت می شود.

تکامل(۲۰۰۱) فیلمی علمی-تخیلی به کارگردانی ایوان رایتمن و به بازیگری دیوید دوکاونی و شان ویلیام اسکات و جولیان مور است. داستان فیلم دربارهٔ یک دانشجوی دانشکده افسری آتش‌نشانی و ۲ استاد دانشگاه و یکی از محققین دولت هست که روی پرونده موجودات فضایی که بر اثر برخورد یه شهاب سنگ روی زمین بوجود میایند، کار می‌کنند.

فیلم رمانتیک

پس از یک دوره استراحت، ریتمن فیلم رمانتیک و قهرمانانه دوست دختر استثنایی سابق من(۲۰۰۶) را با بازی اما تورمن و لوک ولسون کارگردانی کرد. داستان این فیلم درباره دختری به نام جنی می باشد که دارای قدرت های مافوق انسانی نظیر آسیب ناپذیری، سرعت زیاد و پرواز می باشد که در روابط عاشقانه با دوست پسرش دچار مشکل می شود و کم کم قدرت هایش را نمایان می سازد. فیلم کمدی و رومانتیک بدون تعهد(۲۰۱۱) عنوان فیلمی دیگر از ایوان ریتمن می‌باشد که اشتون کوچر، کوین کلاین، کری الوس و ناتالی پورتمن در آن بازی می کنند. داستان این فیلم درباره دو دوست می باشد که عهدی می بنند که روابط جنسی خود را بدون اینکه عاشق یکدیگر بشوند ادامه دهند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی قاسم جبلی

روز نیمه نهایی(۲۰۱۴) عنوان فیلمی درام و ورزشی می باشد که به کارگردانی ایوان ریتمن و با بازی کوین کاستنر ساخته شده است. این فیلم درباره تصمیمات سرنوشت ساز مدیر باشگاهی به نام کلیولند براونز است.

تاریخ تولد
October 27, 1946
سن
۷۳ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
Nominated for 1 Oscar
Another 8 wins & 11 nominations

قد: ۱٫۷۷ متر
همسر: ژنویو رابرت (ازدواج ۱۹۷۶)
کودکان: جیسون رایتمن، کاترین ریتمن، کارولاین رایتمن
کتاب‌ها: Ghostbusters: Gozer Temple, Collector’s Edition: Including the Ultimate Visual History Collector’s Edition

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ایوان رایتمن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه