بیوگرافی گوین هود

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی گوین هود به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 گوین هود کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و بازیگر اهل آفریقای جنوبی است. شهرت او با فیلم ساتسی(۲۰۰۵) شروع شد و توانست در اسکار همان سال برنده اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شود. از دیگر فیلم های این کارگردان می توان به مردان ایکس: ولورین(۲۰۰۹) و بازی اندر(۲۰۱۳) اشاره کرد.

زندگینامه گوین هود

بیوگرافی گوین هود

فعالیت هنری

گوین در ۱۲ مهٔ سال ۱۹۶۳ در یوهانزبورگ آفریقای جنوبی به دنیا آمد. شروع فعالیت کارگردانی او با ساختن چند نمایشنامه کوتاه آموزشی به سفارش وزارت بهداشت آفریقای جنوبی بود. اولین فیلم کوتاه تجاری هود فیلم مغازه دار(۱۹۹۸) نام داشت.
اولین فیلم بلند گوین هود که خودش تهیه کنندگی، نویسندگی آنرا نیز برعهده داشت و نقش اول فیلم نیز خودش بود فیلم یک مرد معقول (۱۹۹۹) نام داشت. او سپس فیلم لهستانی زبان در کویر و بیابان(۲۰۰۱) را پس از بیماری کارگردان اصلی آن فیلم برعهده گرفت. این فیلم با اقتباس از رمان در کویر و بیابان سال ۱۹۱۱ نوشته هنریک سینکیهویچ ساخته شد. این فیلم تصویر ی از روابط بین فرهنگی مدرن نشان می دهد.

شهرت گوین هود با کارگردانی فیلم موفق ساتسی(۲۰۰۵) به اوج رسید. این فیلم که محصول کشور آفریقای جنوبی است موفق به دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی در همین سال شد. ساتسی، جوانی تبهکار است که بر اثر حادثه‌ای، مسئول نگهداری نوزادی می‌شود که این آشنایی باعث تغییراتی در زندگی وی می‌شود. این فیلم همچنین نامزد دریافت بهترین فیلم و بهترین فیلم نامه در جشنواره فیلم‌های اروپایی و نامزد دریافت بهترین فیلم خارجی در گلدن گلوب شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی میلوش فورمن
استرداد

فیلم بعدی این کارگردان استرداد(۲۰۰۷) نام دارد که درامی به نویسندگی کلی سین است که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده‌است. داستان این فیلم درباره یک مهندس شیمی به نام انور ال‌ابراهیم می باشد که شهروند آمریکاست و همسر آمریکایی دارد، اما به دست سازمان سی‌آی‌ای به جرم ارتباط با رهبر گروهک‌های تروریستی دستگیر و شکنجه می شود و در همین حین همسر باردارش به دنبال او پای به مکان‌های مختلف دولتی می‌گذارد. این فیلم پس از انتشار با استقبال متوسطی روبه رو شد. با توجه به این که این فیلم ضدشکنجه و ضد تبعیض مسلمانان است طرفداران خاص خود را دارد. البته برخی فیلم را از نظر درام فیلم قوی و از نظر سیاسی فیلم ضعیفی توصیف می‌کنند.

مردان ایکس:ولورین

مردان ایکس:ولورین(۲۰۰۹) فیلم دیگر گوین هود می باشد که بر اساس ابر قهرمان داستان‌های مصور شرکت مارول کامیکس و شخصیت ولورین می‌باشد. این فیلم با نویسندگی دیوید بنیاف و اسکیپ وودز و با هنرپیشیگی ستارگانی همچون هیو جکمن، لیو شرایبر، دنی هوستون می باشد و چهارمین نسخه از مجموعه فیلم‌های مردان ایکس به شمار می رود. داستان و ماجرای این فیلم مربوط به قبل از قسمت اول مجموعه مردان ایکس است و چگونه پیدایش ولورین را روایت می‌کند و گذشته ولورین که در سه قسمت اول در هاله‌ای از ابهام قرار داشت را روشن می‌کند.این فیلم با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری فروشی بالغ بر ۳۷۳ میلیون دلار داشت.

آخرین فیلم بلند گوین که نویسندگی و کارگردانی آنرا بر عهده داشت، فیلم بازی اندر(۲۰۱۳) می باشد که بر پایه رمانی با همین نام، به قلم اورسن اسکات کارد ساخته شده است. داستان این فیلم درباره کودکی نابغه با بازی ایسا باترفیلد است که به مدرسه‌ای پیشرفته در فضا اعزام شده تا به همراه دیگر نوجوانان برای رودررویی با تهاجم بیگانگان در آینده آماده شود. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به هریسون فورد، بن کینگزلی، هیلی استاینفلد، ابیگیل برسلین و آرامیس نایت اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی توماس هادن چرچ

تاریخ تولد
May 12, 1963
سن
۵۶ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
Nominated for 1 BAFTA Film Award
Another 26 wins & 6 nominations

فیلم‌ها
لیست زیر شامل فیلم‌هایی است که به کارگردانی گوین هود ساخته شده‌اند:

یک مرد معقول (۱۹۹۹)
در کویر و بیابان (۲۰۰۰)
ساتسی (۲۰۰۵)
استرداد (۲۰۰۷)
مردان ایکس: بنیاد مردان، ولورین (۲۰۰۹)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی گوین هود
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه