بیوگرافی لاسه هالستروم

4 سال پیش
بیوگرافی لاسه هالستروم
Rate this post

بیوگرافی لاسه هالستروم به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 لارس سون “لاسه” هالستروم یک کارگردان، و فیلم‌نامه‌نویس اهل سوئد است. هالستروم توانایی خارق العاده ای در استخراج بازیگران برنده جایزه دارد. او که از کارگردان‌های مشهور اسکاندیناوی به شمار می‌رود که از ابتدای دهه ۱۹۹۰ در هالیوود ساکن شده و تاکنون فیلم‌های موفقی چون چه چیز گیلبرت گریپ را می‌خورد(۱۹۹۳)، اصول عمارت سایدر، شکلات (۲۰۰۰) و ماهیگیری ماهی قزل آلا در یمن (۲۰۱۱) را کارگردانی کرده است. او همچنین جایزه اسکار بهترین کارگردان را برای فیلم زندگی من به عنوان یک سگ دریافت کرده است.

زندگینامه لاسه هالستروم

بیوگرافی لاسه هالستروم

فعالیت هنری

لاسه هالستروم در ۲ ژوئن ۱۹۴۶ استکهلم سوئد متولد شد. درش یک دندانپزشک و مادرش کارین لیبرگ نویسنده سوئدی بود. هالستروم در جوانی با حضور مدرسه موسیقی آدولف فردریک در استکهلم حرفه اش را با ساخت موزیک ویدیو شروع کرد و مهارت خود را در ساخت موزیک- ویدیو مدیون گروه ABBA است. پس از سال‌ها ساخت موزیک-ویدیو در سال ۱۹۷۷ اولین فیلمش به نام آبا که مستندی درباره گروه آبا، رفروش‌ترین گروه موسیقی پاپ دههٔ ۷۰ میلادی می باشد.

فیلم مهم بعدی او زندگی من به عنوان یک سگ(۱۹۸۵) می باشد که از بازیگران آن می‌توان به آنتون گلانزلیوس اشاره کرد. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم خارجی جشنواره گلدن گلوب در سال ۱۹۸۸، بهترین فیلم اروپایی جشنواره بودیل، جایزه ایندیپندنت اسپیریت بهترین فیلم خارجی شده است. این فیلم داستان اینگمار، یک پسر جوان را بیان می کند که برای زندگی با یک خانواده دیگری فرستاده می شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی گویینت پالرو

اولین فیلم آمریکایی موفق او فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار میدهد (۱۹۹۳)، فیلمی درام است که در آن جانی دپ، جولیت لوئیس و لئوناردو دی‌کاپریو بازی می کنند. پیتر هجس نویسنده نمایشنامه این فیلم است که آن را از رمانی نوشته خودش به همین نام که سال ۱۹۹۱ نوشته بود، اقتباس کرده‌است. لئوناردو دی کاپریو برای ایفای نقش آرنی برادر عقب مانده گیلبرت نامزد دریافت جایزه اسکار و نامزد گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

قوانین خانه سایدر بیوگرافی لاسه هالستروم

قوانین خانه سایدر(۱۹۹۹) فیلمی در سبک رمانتیک و درام به کارگردانی لاسه هالستروم است که با بازی توبی مگوایر، مایکل کین، شارلیز ترون نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردان شد. همچنین مایکل کین برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و جان ایروینگ، فیلم نامه نویس این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی شد.

او در سال بعد با کارگردانی شکلات (۲۰۰۰) با بازی جانی دپ، ژولیت بینوش و جودی دنچ موفقیت خود را تکرار کرد. این فیلم هم از نظر منتقدان موفق بود و هم در فروش موفق بود. این فیلم که بر اساس رمانی به همین نام از جوآن هریس ساخته شده است، داستان زنی را نشان می دهد که به همراه دخترش به یک شهر فرضی در فرانسه مهاجرت می‌کند و پس از مشکلاتی که با مردم متعصب دینی آن شهر پیدا می کند سعی میکند با فروش شکلات روابط انسانی را در آن شهر بهبود بخشد.

این فیلم موفق به کسب چند جایزه از جمله چهار جایزه از جوایز طرح تولید برتر سال ۲۰۰۱، جایزه بوگی سال ۲۰۰۱، جایزه اروپایی فیلم در زمینه بهترین بازیگر زن و همچنین نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین تصویربرداری و بهترین فیلم‌نامه شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بابک صحرایی
اخبار کشتیرانی بیوگرافی لاسه هالستروم

فیلم مهم بعدی هالستروم اخبار کشتیرانی(۲۰۰۱) نام دارد که فیلمی در سبک درام با بازی کوین اسپیسی، جولیان مور، جودی دنچ، کیت بلانشت می باشد. این فیلم با اقتباس از رمان آنی پرولکسب که رنده جایزه پولیتزر نیز شده است ساخته شده است. هالستروم در این فیلم برنده جایزه کارگردانی خرس طلایی در جشنواره بین المللی فیلم برلین و همچنین نامزد گلدن گلوب و بفتا برای هدایت و رهبری بازیگران شد. جان عزیز(۲۰۱۰) نام یک فیلم رمانتیک-دراماتیک آمریکایی به کارگردانی هالستروم می باشد که داستان فیلم اقتباسی از رمانی با همین نام، نوشته نیکولاس اسپارکس است. البته به علت متفاوت بودن پایان فیلم و تعدادی از آخرین صحنه‌های فیلم با کتاب انتقاداتی نسبت به وفادار نبودن سازندگان به داستان رمان اصلی وارد شده است.

هالستروم سپس فیلم کمدی درام رمانتیک، صید ماهی آزاد در یمن(۲۰۱۱) را کارگردانی کرد. داستان این فیلم درباره یک شیخ عرب است که می خواهد در کشور یمن ماهی قزل آلا پرورش دهد و دکتر آلفرد جونز با بازی یوان مک‌گرگور و زنی به نام هریت چتوود تالبوت با بازی امیلی بلانت او را همراهی می کنند. فیلم بعدی او هیپنوتیزم(۲۰۱۲) با بازی لنا اولین به عنوان ورودی سوئد برای بهترین فیلم خارجی اسکار در ۸۵ مراسم اهدای جوایز اسکار انتخاب شد، اما در فهرست نهایی جای نگرفت. فیلمنامه این فیلم براساس یکی از موفق‌ترین رمان‌های جنایی ادبیات سوئد از زمان سه‌گانه «هزاره» نوشته شد.

طبیعت در فیلم‌های هالستروم

اکثر آثار هالستروم در قالبی ساده (به دور از خوراندن مفهوم به بیننده و به اصطلاح فرم هنری افراطی) سعی در نشان دادن مفاهیم انسانی در دل طبیعت دارد. طبیعت در فیلم‌های هالستروم نقش اساسی دارد و گویا بیان می‌کند که انسان دردل طبیعت می‌تواند به رستگاری جاودانه برسد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کریستن ویگ

فیلمشناسی
هدف یک سگ (٢٠١٧)
صید ماهی آزاد در یمن (۲۰۱۱)
چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد (۱۹۹۳)
جان عزیز (۲۰۱۰)
یک زندگی ناتمام (۲۰۰۵)
شکلات (۲۰۰۰)
لومیر و شرکا (۱۹۹۵)
پناهگاه امن (فیلم)
سفر صد پایی
زندگی‌ام هم‌چون یک سگ
اخبار کشتیرانی

تاریخ تولد: ۲ ژوئن ۱۹۴۶ (سن ۷۳ سال)، استکهلم، سوئد
همسر: لنا اولین (ازدواج ۱۹۹۴)، مالو هالستروم (ازدواج ۱۹۷۴–۱۹۸۱)
کودکان: تورا هالستروم، یوهان هالستروم
جوایز: Guldbagge Award for Best Picture
نامزد دریافت جایزه: جایزهٔ اسکار بهترین کارگردانی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لاسه هالستروم
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه