بیوگرافی مایکل چیمینو

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی مایکل چیمینو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 مایکل چیمینو کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده آمریکایی بود که به خاطر کارگردانی فیلم شکارچی گوزن(۱۹۷۸) برنده جایزه اسکار در سال ۱۹۷۸ شده است. او که شروع فعالیت خود را با ساخت فیلم های تبلیغاتی آغلز کرده بود پس از شروع به نوشتن فیلم نامه به عرصه کارگردانی وارد شد. از فیلم هایی که او کارگردانی کرده است می توان به نیروی مگنوم(۱۹۷۳)، رعد و برق(۱۹۷۴) و دروازه بهشت(۱۹۸۰) اشاره کرد.

زندگینامه مایکل چیمینو

بیوگرافی مایکل چیمینو

فعالیت هنری

مایکل چیمینو در ۳ فوریه سال ۱۹۳۹ در نیویورک به دنیا آمد. او از نسل سوم یک خانواده ایتالیایی-آمریکایی می باشد. در کودکی توسط پدرومادرش به مدرسه خصوصی نوابغ فرستاده شد ولی کم کم با جور شدن با بزهکاران روس به دعواهای خیابانی و رفتار بزهکاری آورد. پدر او یک ناشر موسیقی و مسئول موسیقی مارش راهپیمایی و مادر او یک طراح صحنه و لباس بود. پس از اتمام تحصیل از دبیرستان وست بری در سال ۱۹۵۶، وارد دانشگاه ایالتی میشیگان در رشته گرافیک شد. در سال آخر او مدیر هنری، سپس سردبیر، مجله طنز مدرسه اسپارتان شد. سپس در سال ۱۹۶۲ وارد دانشگاه ییل شد و به مطالعه نقاشی و همچنین معماری و هنر تاریخ و تئاتر پرداخت.

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ییل، به منهتن رفت و به کار در کانون تبلیغات خیابان مدیسون پرداخت و به یک کارگردان ستاره تبلیغات تلویزیونی تبدیل شد. در سال ۱۹۷۱، چیمینو به لس آنجلس نقل مکان کرد و به عنوان یک فیلمنامه نویس کار خود را شروع کرد. بعد از چند سال و با روی آوردن به حرفه کارگردانی اولین فیلم بلند خود به نام رعد و برق(۱۹۷۴) را کارگردانی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پل رایزر
آثار مهم

این فیلم در سبک سرقت، زوج هنری، کمدی-درام، و کمدی با بازی کلینت ایستوود، جف بریجز و جرج کندی بود.داستان این فیلم درباره یک کهنه سرباز جنگ کره می باشد که یک فرد بی خانمان و سرگردان را زیر پروبال خود قرار می دهد. قرار بود این فیلم توسط خود کلینت ایستوود کارگردانی شود اما چیمینو نظرش را عوض کرد. این فیلم با بودجه ۴ میلیون دلاری توانست فروش بالای ۲۵ میلیون دلار داشته باشد و همچنین جف بریجز نامزد جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

پس از رد چندین پیشنهاد بلاخره فیلم بعدیش را به کارگردانی، کمک نویسندگی و کمک تهیه کنندگی خودش به نام شکارچی گوزن(۱۹۷۸) ساخت. این فیلم که در گونهٔ جنگی-داستانی قرار می‌گیرد، با نام رولت روسی نیز مشهور است. ستارگاه این فیلم رابرت دنیرو، کریستوفر واکن، و جان سویج در نقش سه رفیق در یک شهر آسیاب های فولادی پنسیلوانیا هستند که در جنگ ویتنام حضور داشتند و اکنون در حال بازسازی زندگی خودشان می باشند. این فیلم با موفقیت بسیار خوبی همراه شد و توانست نظر بسیاری از منتقدین و مخاطبان را جلب کند.

از جوایزی که این فیلم به دست آورد می توان به اسکار بهترین فیلم، اسکار بازیگر نقش مکمل مرد برای کریستوفر واکن، اسکار کارگردانی برای مایکل چیمینو، اسکار تدوین برای پیتر زینر و اسکار صدابرداری اشاره کرد. همچنین رابرت دنیرو نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد و مریل استریپ نامزد اسکار بازیگر نقش مکمل زن و مایکل چیمینو نامزد اسکار فیلم‌نامه غیر اقتباسی شد.

نویسندگی

پس از نویسندگی فیلم نامه برای فیلم رز(۱۹۷۹) به کارگردانی مارک رایدل، فیلم بلند بعدی خودش را با نام دروازه بهشت(۱۹۸۰) کارگردانی کرد. این فیلم حماسی – وسترن با بازی کریس کریستوفرسون ایزابل هوپر، جف بریجز، جان هارت با هزینه بیشتری از بودجه تعیین شده ساخته شد و با انتشار آن یک فاجعه تجاری برای سرمایه گذاران رخ داد و نزدیک بود استودیو ورشکسته شود. این فیلم با بودجه ۴۴ میلیون دلاری تنها در آمریکا ۳٫۵ میلیون دلار فروش داشت. این فیلم به عنوان یکی از بدترین فیلم هایی که تا کنون ساخته شده است لقب گرفته است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فریدون پوررضا

چیمینو پس از این کارگردانی یک درام جنایی به نام سال اژدها(۱۹۸۵) را برعهده گرفت. این فیلم را چیمینو و الیور استون از رمان رابرت دیلی اقتباس کردند. این فیلم نامزد پنج جایزه از جمله بدترین کارگردان و بدترین فیلم نامه شد. این فیلم به شدت برای ارائه کلیشه توهین آمیز در مورد چینی های آمریکایی مورد انتقاد قرار گرفت. فیلم بعدی چیمینو فیلم اکشن سیسیلی(۱۹۸۷) بود که بر اساس رمانی به همین نام از ماریو پوزو نوشته شده است. در این فیلم کریستوفر لمپرت، ترنش استامپ و جان توتورو بازی می کنند. این فیلم نیز با بودجه ۱۶ میلیون دلاری در حدود ۵ میلیون دلار فروش داشت.

سال ۱۹۹۰

در سال ۱۹۹۰، چیمینو کارگردانی یک بازسازی از فیلم ساعات ناامیدی(۱۹۵۵) با بازی هامفری بوگارت را برعهده داشت. ساعات ناامیدی با بازی میکی رورک، آنتونی هاپکینز، میمی راجرز، کلی لینچ، لیندسی کروز، الیاس کوتیاس و دیوید مورس همراه شد. آخرین فیلم بلند چیمینو سانچیسر(۱۹۶۶) نام داشت که در آن وودی هارلسون، جان صدا و آن بنکرافت بازی می کنند.

تاریخ تولد:
۳ فوریهٔ ۱۹۳۹، نیویورک، ایالت نیویورک، آمریکا
تاریخ مرگ:
۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، بورلی هیلز، کالیفرنیا، آمریکا
جوایز:
جایزهٔ اسکار بهترین فیلم، جایزهٔ اسکار بهترین کارگردانی
کتاب‌ها:
Big Jane، Magnum Force
آموزش:
Westbury High School، دانشگاه ايالتي ميشيگان، دانشگاه ييل

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مایکل چیمینو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه