بیوگرافی تاین دالی

4 سال پیش
بیوگرافی تاین دالی
Rate this post

بیوگرافی تاین دالی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 تاین دالی (انگلیسی: Tyne Daly؛ زادهٔ ۲۱ فوریهٔ ۱۹۴۶) یک هنرپیشه، و قاضی اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۶۸ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از جلمه فیلم های او می توان به سلام، اسم من دوریس است، قاضی امی اشاره کرد.

زندگینامه تاین دالی

بیوگرافی تاین دالی

فعالیت هنری

تیان دالی کارش را در تلویزیون با حضور در برنامه جنایی ” Cagney & Lacey” شروع کرد ، در نقش ماری بت لاسی. او امی اوارد را بخاطر نقش اصلی زن در این درام سریالی برعهده داشت. بعد نیز در “Wings” در سال ۱۹۹۱ حضور یافت. در نقش ماکسین گری در درام “Judging Amy,” در بین سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ حضور داشت. در سال ۲۰۰۰ ، دیلی برای “Lifetime” در Undercover Christmas بازی کرد. در نقش آنی بازی کرده بود. او در سریال “Burn Notice.” نیز حضور داشته است.

دیلی اولین بار در سال ۱۹۶۷ در برنامه کوتاه و زنده ی ” That Summer, That Fall” بازی کرده است. در سال ۱۹۸۸ ، دیلی در برنامه تلویزیونی دولی پارتون نیز حضور داشت. بری برون از کار دیلی خرسند شد و تصمیم گرفت که او را برای “Gypsy” بیاورد. در آپریل ۱۹۸۹ نیز تور آمریکایی رفت. در سال ۱۹۹۰ ، در برنامه “City Center Encores! و در سال ۱۹۹۲ نیز در “The Seagull” بعد از این بازی ها نیز در Love, Loss, and What I Wore. مشغول به کار شد.

در سال ۲۰۱۰ ، او در ” Second Time Around” حضور یافت. در سال ۲۰۰۹ نیز به کار دیگری مشغول بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حسین خانی‌بیک

بعد از حضور در برنامه های تئاتری به بازی در فیلم پرداخت. دیلی در “John and Mary (1969)” بازی کرد. بعد از آن نیز در “Angel Unchained (1970)” و بعد نیز در فیلم اقتباسی “Play It As It Lays (1972)” حضور یافت. بعد از این نیز در “The Adulteress” به بازی پرداخت. در سال ۱۹۷۶ نیز در فیلم “Dirty Harry” و بعد در “The Enforce” به بازی پرداخت. بعد از این بازی ها در برنامه تلویزیونی “Hunter” حضور یافت.
دیلی در سال ۱۹۶۶ با جورج استانفورد ازدواج کرد.

نام کامل
Ellen Tyne Daly
تاریخ تولد
February 21, 1946
سن
۷۳ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Nominated for 5 Golden Globes
Another 11 wins & 24 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تاین دالی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه