بیوگرافی روبرتو بنینی

4 سال پیش
بیوگرافی روبرتو بنینی
3/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی روبرتو بنینی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 روبرتو بنینی کمدین، بازیگر، فیلم‌نامه نویس و کارگردان تئاتر و تلویزیون ایتالیایی است که به خاطر کارگردانی و بازیگری در یک فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار شده است. وی یکی از دو کارگردانیست که برای کارگردانی خودش اسکار بازیگری را در یافت کرده‌است. وی برای فیلم زندگی زیباست در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول و بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان موفق به دریافت اسکار شد.

زندگینامه روبرتو بنینی

بیوگرافی روبرتو بنینی

فعالیت هنری

بنینی در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۵۲ در کاستیلیون فیورنتینو در استان آرتزو ایتالیا به دنیا آمد. پدرش نجار و کشاورز و مادرش بافنده بود. اولین تجربه خود در سینما در حرفه بازیگر تئاتر در سال ۱۹۷۱، در پراتو بود. او که تجربه بازی در فیلم های زیادی را دارد، اولین فیلمش را در سال ۱۹۸۳ کارگردانی کرد. تو مرا نگران می‌کنی(۱۹۸۳) با بازی خودش و نیکولتا براسچی بود که بعدها با نیکولتا ازدواج کرد و تبدیل به یکی از ستارگان فیلم هایش شد.

تجربه بعدی بنینی به عنوان بازیگر و کارگردان در فیلم هیچ چیزی نمانده که انجام بدی پس گریه کن(۱۹۸۵) می باشد. در این فیلم کمدی ایتالیایی ماسیمو تروسی نیز بازی میکند. داستان این فیلم افسانه ای است که در آن شخصیت های اصلی به طور ناگهانی به قرن ۱۵ و قبل از سال ۱۴۹۲ بر میگردند. آنها شروع به پیداکردن کریستف کلمب میکنند تا او را از کشف قاره آمریکا (به دلایل شخصی) متوقف کنند، اما قادر به رسیدن به او نمی شوند.

در آغاز سال ۱۹۸۶، بنینی در سه فیلم از کارگردان آمریکایی جیم جارموش حضور داشت، مغلوب قانون(۱۹۸۶)، شب روی زمین(۱۹۹۱)، کافه و سیگار(۲۰۰۳). در سال ۱۹۹۰، او عضو هیئت داوران ۴۰ امین جشنواره بین المللی فیلم برلین بود. در سال ۱۹۹۳، او در فیلم پسر پلنگ صورتی، به کارگردانی بلیک ادواردز بازی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مجید جعفری
شیطان کوچک

شیطان کوچک(۱۹۸۸) فیلم بعدی بنینی است که کارگردانی کرده است. علاوه بر بنینی بازیگران دیگری از جمله والتر ماتیو، استفانیا ساندرلی نیکولتا براسچی و جان لوری در اسن فیلم حضور داشتند. فیلم بعدی بنینی جانی استچینو(۱۹۹۱) نام دارد که علاوه بر خودش همسرش نیکولتا براسچی نیز در آن حضور داشت. در سال ۱۹۹۱ این فیلم پرفروش ترین فیلم در ایتالیا بود. داستان این فیلم درباره یک راننده اتوبوس دانش آموزان مبتلا به سندرم داون است که شباهت قابل توجه به جانی استچینو یک مافیایی ایتالیایی دارد و همین موضوع باعث مشکلاتی برایش می شود.

هیولا(۱۹۹۴) فیلمی کمدی به کارگردانی بنینی و محصول مشترک ایتالیا و فرانسه می باشد که در آن روبرتو بنینی در نقش مردی است که به دلیل سوء تفاهم از رفتار عجیب و غریبش به اشتباه توسط پلیس به جای یک قاتل زنجیره ای شناسایی می شود. این فیلم نیز در زمان اکرانش تبدیل به پرفروش ترین فیلم ایتالیا شد. زندگی زیباست(۱۹۷۷) فیلمی ایتالیایی به کارگردانی روبرتو بنینی است که یکی از برترین آثار کمدی جهان محسوب میشود. این فیلم دو نیمه دارد: نیمهٔ اول این فیلم دربارهٔ گوییدو یک یهودی است که تازه به شهر آمده درگیر ماجرای عشقی می‌شود.

جایزه اسکار

نیمهٔ دوم فیلم به مسئلهٔ یهودی‌ستیزی در زمان جنگ جهانی دوم می‌پردازد. این فیلم علاوه بر نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی توانست جایزهٔ اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان، اسکار بهترین موسیقی متن و همچنین اسکار بهترین بازیگر مرد (روبرتو بنینی) را در سال ۱۹۹۸ کسب کرد. این فیلم بیست‌وششمین فیلم برتر تاریخ سینما در سایت IMDb شناخته شده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سلنا گومز

پس از موفقیت فیلم زندگی زیباست بنینی فیلم بعدیش را به نام پینوکیو(۲۰۰۲) که فیلمی در سبک فانتزی بود را کارگردانی کرد. از بازیگران آن می‌توان به روبرتو بنینی، نیکولتا براسچی، و کیم روسی استوارت اشاره کرد. این فیلم بر اساس ماجراهای پینوکیو اثر کارلو کولودی ساخته شده است. این فیلم زمانی که در آمریکا اکران شد با موج زیادی از انتقادها مواجه شد. مخصوصا دوبله آمریکایی این فیلم که صدای فردی جوان را برای بنینی گذاشته بودند. نسخه انگلیسی زبان این فیلم در رده بندی گوجه فرنگی گندیده در رده چهارم بدترین ۱۰۰ فیلم سال ۲۰۰۰ قرار گرفت. نسخه دوبله انگلیسی این فیلم نیز جایزه تمشک طلایی بدترین فیلم، بدترین فیلمنامه، بدترین بازسازی و بدترین بازیگر زوج (روبرتو بنینی و نیکولتا براسچی) را دریافت کرد.

ببر و برف(۲۰۰۵) آخرین فیلم روبرتو بنینی در نقش کارگردان می باشد که فیلمی کمدی ودرعین‌حال رومانتیک است که نگاهی هم به جنگ عراق دارد و صحنه‌هایی از آن در عراق می‌گذرد. ژان رنو هنرپیشه فرانسوی نیز در این فیلم در نقش فؤاد که شاعری عراقی‌ست بازی کرده‌است. داستان این فیلم عشق یک‌جانبه آتیلیو با بازی بنینی به ویتوریا با بازی نیکولتا براسچی است که در واقع علاقه‌ای به آتیلیو ندارد. روبرتو بنینی در آخرین حضور خود در سینما در فیلم تقدیم به رم با عشق(۲۰۱۲) به کارگردانی وودی آلن بازی کرد.

فیلم‌شناسی

بازیگر

۱۹۷۰ – Onda Libera
۱۹۷۷ – برلینگوار، دوستت دارم
۱۹۷۹ – روزها شماره‌گذاری شده‌اند
۱۹۷۹ – نور زن
۱۹۷۹ – Chiedo asilo
۱۹۷۹ – ماه
۱۹۷۹ – Letti selvaggi
۱۹۸۰ – Il Pap’occhio
۱۹۸۱ – Il Minestrone
۱۹۸۱ – Anche i ladri hanno un santo
۱۹۸۳ – F.F.S.S. cioè che mi hai portato a fare sopra Posillipo se non mi vuoi più bene?
۱۹۸۳ – اثرات شخصی
۱۹۸۳ – تو مرا نگران می‌کنی
۱۹۸۳ – Tutto Benigni
۱۹۸۴ – Non ci resta che piangere
۱۹۸۴ – Cinématon
۱۹۸۶ – مغلوب قانون
۱۹۸۸ – شیطان کوچک
۱۹۹۰ – صدای ماه
۱۹۹۱ – شب روی زمین
۱۹۹۱ – جانی استکانیو
۱۹۹۳ – پسر پلنگ صورتی
۱۹۹۴ – هیولا
۱۹۹۷ – زندگی زیباست
۱۹۹۹ – آستریکس و اوبلیکس گرفتن سزار
۲۰۰۲ – Roberto Benigni – Chaos With Method
۲۰۰۲ – پینوکیو
۲۰۰۳ – قهوه و سیگار
۲۰۰۵ – ببر و برف
۲۰۱۲ – تقدیم به رم با عشق

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کارا دلوین

کارگردان
۱۹۸۳ – تو مرا نگران می‌کنی
۱۹۸۴ – Non ci resta che piangere
۱۹۸۸ – شیطان کوچک
۱۹۹۱ – جانی استکانیو
۱۹۹۴ – هیولا
۱۹۹۷ – زندگی زیباست
۲۰۰۲ – پینوکیو
۲۰۰۵ – ببر و برف

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی روبرتو بنینی
3/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه