بیوگرافی ارنست لوبیچ

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی ارنست لوبیچ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ارنست لوبیچ کارگردان، تهیه کننده، نویسنده و بازیگر آلمانی یهودی تباری است که با فیلم های کمدی مودبانه اش به عنوان یکی از ظریف ترین و پیچیده ترین کارگردانان بااعتبار هالیوود شناخته شده است. او در سال ۱۹۴۶، جایزه اسکار افتخاری برای کمک هایش به سینما را دریافت کرد. او همچنین سه بار نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی بود.

زندگینامه ارنست لوبیچ

بیوگرافی ارنست لوبیچ

فعالیت هنری

لوبیچ در تاریخ ۲۹ ژانویه سال ۱۸۹۲ در برلین، آلمان، به دنیا آمد. پدرش سیمون لوبیچ یک خیاط بود که در امپراتوری روسیه به دنیا آمده بود و خانواده او یهودیان اشکنازی بود. او با دنبال کردن شغل پدرش به عنوان خیاط وارد عرصه تئاتر شد و در سال ۱۹۱۱، عضوی از تئاتر ماکس راینهارد آلمان شد. در سال ۱۹۱۳، لوبیچ اولین حضور خود را در سینما به عنوان بازیگر در فیلم همسر ایده آل تجربه کرد. او در بین سالهای ۱۹۱۲ و ۱۹۲۰ در حدود سی فیلم به عنوان بازیگر ظاهر شد و به تدریج بازیگری را رها و به تمرکز بر روی کارگردانی پرداخت.

در سال ۱۹۱۸، اولین حضور جدی اش در کارگردانی با فیلم چشمان مومیایی(۱۹۱۸) رقم خورد. در این فیلم صامت و ترسناک پولا نگری و امیل جینینز بازی میکنند. این اولین تجربه همکاری لوبیچ با نگری بود که منجر به ساخت فیلم هایی موفق دیگری در آینده شد. کارمن(۱۹۱۸) دیگر فیلم موفق ارنست لوبیچ می باشد که یک فیلم در سبک درام با بازی پولا نگری است. فیلمنامه این فیلم بر اساس رمان کارمن توسط پروسپه مریمه نوشته شده بود.

مادام دو باری(۱۹۱۹) نیز فیلمی دیگر از لوبیچ است که از بازیگران آن می‌توان به پولا نگری، امیل یانینگز، و برنهارد گوتزکه اشاره کرد. در همین سال یک فیلم در سبک کمدی رمانتیک نیز به نام عروسک(۱۹۱۹) کارگردانی کرد. البته لوبیچ در سال ۱۹۱۹ بسیار پرکار بود و در همین سال فیلم های دیگری به نام های مسمومیت(۱۹۱۹)، مایر از راه برلین(۱۹۱۹)، همسرمن، ستاره سینما(۱۹۱۹)، دوشیزه سوابی(۱۹۱۹)، شاهزاده اویستر(۱۹۱۹) و شور(۱۹۱۹) را کارگردانی نمود. شروع فعالیت هنری لوبیچ در دهه ۲۰ با فیلم یک شب عربی(۱۹۲۰) بود. در این فیلم آلمانی و صامت پاول وگنر و کارل کلوینگ بازی می کردند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سعید انصاری
گربه وحشی بیوگرافی ارنست لوبیچ

گربه وحشی(۱۹۲۱) دیگر فیلم ارنست لوبیچ است که در سبک کمدی رمانتیک و با بازی پولا نگری و پل گریتز ساخته شد. لوبیچ در سال ۱۹۲۲ آلمان را به مقصد هالیوود ترک کرد و اولین فیلمش را در هالیوود با نام رزیتا(۱۹۲۳) کارگردانی کرد. در این فیلم رمانتیک مری پیکفورد، آیرین ریچ، جورج والش، و چارلز فارل بازی می کردند. سپس یک قرداد ۳ ساله با شرکت برادران وارنر انعقاد کرد که در آن حق انتخاب بازیگر و عوامل فیلم و حتی کنترلی کاملی بر روی نسخه ویرایش شده نهایی فیلم داشته باشد.

با اقامت در آمریکا، لوبیچ شهرت خود را با فیلم های کمدی سطح بالایی همچون حلقه ازدواج(۱۹۲۴)، طرفداران خانم ویندرمر(۱۹۲۵) و اینجا پاریس است(۱۹۲۶) بیشتر کرد. اما این فیلم ها فقط برای کمپانی سودآور بود و سرانجام قراردادش با شرکت برادران وارنر فسخ گردید و او با شرکت های متروگلدوین مایر و پارامونت قرارداد بست.

اولین فیلمش برای کمپانی متروگلدوین مایر فیلم شاهزاده دانش آموز(۱۹۲۷) بود. اولین فیلم ناطق لوبیچ فیلم میهن‌پرست(۱۹۲۸) بود که با بازی امیل یانینگز٬ لوئیس استون و فلورنس ویدور ساخته شد. لوبیچ برای اولین بار نامزد جایزه اسکار برای بهترین کارگردانی شد. لوبیچ پس از ظهور فیلم ناطق به سمت فیلم های موزیکال رفت و اولین فیلم موزیکالش را با نام جلوه عشق(۱۹۲۹) با بازی موریس شوالیه و جانت مک دانلد ساخت. او در این فیلم نیز نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردان شد. فیلم های دیگر لوبیچ، مونت کارلو (۱۹۳۰) و لبخند ستوان (۱۹۳۱) توسط منتقدان به عنوان شاهکارهای سبک موسیقی نوظهور مورد ستایش قرار گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ارون داگلاس
دردسر در بهشت بیوگرافی ارنست لوبیچ

دردسر در بهشت(۱۹۳۲) فیلمی دیگر در سبک کمدی رمانتیک به کارگردانی ارنست لوبیچ است که در آن میریام هاپکینز، کی فرانسیس و هربرت مارشال بازی می کنند. در سال ۱۹۹۱ دردسر در بهشت برای نگهداری توسط کتابخانه کنگره در فهرست ملی ثبت فیلم به عنوان اثری «قابل توجه از دید فرهنگی، تاریخی یا زیبایی‌شناختی» برگزیده شد. پنجره شاد(۱۹۳۴)، یک ساعت با تو(۱۹۳۲) و طرحی برای زندگی(۱۹۳۳) از دیگر فیلم های لوبیچ است.

در سال ۱۹۳۵، او به عنوان مدیر تولید پارامونت منصوب شد و در نتیجه آن تبدیل به اولین کارگردان مطرحی شد که یک استدیوی بزرگ را اداره می کرد. البته بعد از یک سال اخراج شد و به صورت تمام وقت به حرفه فیلمسازی بازگشت. در سال ۱۹۳۶، او به یک شهروند ایالات متحده آمریکا تبدیل شد. در ۲۷ جولای سال ۱۹۳۵ او با بازیگر بریتانیایی ویویان گی ازدواج کرد. در سال ۱۹۳۹، لوبیچ به متروگلدوین مایر نقل مکان کرد و فیلم نینوتچکا(۱۹۳۹) را با بازی گرتا گاربو کارگردانی کرد.

فروشگاه کنار خیابان (۱۹۴۰) اولین فیلم دهه ۴۰ این کارگردان می باشد که یک فیلم در سبک کمدی رمانتیک با بازی مارگارت سولاوان و جیمز استوارت می باشد. این فیلم در فهرست صد فیلم برتر سینمای آمریکا از نظر ۶۲ منتقد فیلم، در رده ۵۸ قرار گرفت.پس از آن فیلم احساس بلاتکلیفی (۱۹۴۱) با بازی مرل اوبرون، ملوین داگلاس و بورگس مردیت را کارگردانی کرد که با موفقیت تجاری خوبی همراه شد. سپس فیلم کمدی درام بودن یا نبودن(۱۹۴۲) را کارگردانی کرد. این فیلم تبدیل به یکی از بهترین کمدی هایش شد. داستان این فیلم درباره گروهی از بازیگران تحت اشغال نازی ها در لهستان می باشد.

همکاری با کمپانی فاکس قرن ۲۰

او سالهای آخر دوران کارش را در کمپانی فاکس قرن ۲۰ به سر کرد، اما به دلیل بیماری قلبی فعالیت خود را محدود، و بیشتر وقت خود را صرف امور نظارتی می کرد. دیگر فیم این کارگردان بهشت می‌تواند صبر کند(۱۹۴۳) می باشد. بعد از این فیلم لوبیچ با ادوین یوستوس مایر در فیلم رسوایی سلطنتی(۱۹۴۵) همکاری کرد. فیلم در مورد زندگی عشقی ملکه روسیه، کاترین کبیر است. کلونی قهوهای(۱۹۴۶) دیگر فیلم لوبیچ است که با فیلم نامه ای از ساموئل هافن اشتاین و الیزابت راینهارت ساخته شد. این فیلم آخرین فیلم ساخته شده توسط لوبیچ است که قبل از مرگش اکران شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی برایان دی پالما

لوبیچ در اثر حمله قلبی در ۳۰ نوامبر سال ۱۹۴۷ در هالیوود درگذشت. پس از مرگ لوبیچ فیلمی دیگر به نام بانویی در پوست‌ قاقم‌(۱۹۴۸) به نمایش درآمد که لوبیچ تنها ۸ روز در آن فیلم قبل از مرگش کارگردان بود.

فیلم‌ها
To Be or Not to Be – ۱۹۸۳
Cluny Brown – ۱۹۴۶
Where Do We Go From Here? – ۱۹۴۵
Heaven Can Wait – ۱۹۴۳
To Be or Not to Be – ۱۹۴۲
That Uncertain Feeling – ۱۹۴۱
۱۹۴۰ – فروشگاه کنار خیابان
Ninotchka – ۱۹۳۹
Bluebeard’s Eighth Wife – ۱۹۳۸
Desire – ۱۹۳۶
The Merry Widow – ۱۹۳۴
One Hour With You – ۱۹۳۲
Trouble in Paradise – ۱۹۳۲
The Last Command – ۱۹۲۸
The Student Prince in Old Heidelberg – ۱۹۲۷
Die Bergkatze – ۱۹۲۱
Anne Boleyn – ۱۹۲۰
Die Austernprinzessin – ۱۹۱۹
۱۹۱۹ – عروسک
۱۹۱۹ – مادام دو باری
Ich Mochte Kein Mann Sein – ۱۹۱۸
Schuhpalast Pinkus – ۱۹۱۶

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ارنست لوبیچ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه