بیوگرافی جیمز فینلایسون

4 سال پیش
بیوگرافی جیمز فینلایسون
Rate this post

بیوگرافی جیمز فینلایسون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جیمز فینلایسون متولد ۱۸۸۷ است. او بازیگر اسکاتلندی میباشد که بخاطر کار در کمدی بی صدا و صدا دار مشهور بوده است. یکی دیگر از دلایل شهرتش بازی در کنار لورل و هاردی میباشد.

زندگینامه جیمز فینلایسون

بیوگرافی جیمز فینلایسون

فعالیت هنری

او در لاربرت بدنیا آمده است و قبل از اینکه به بازی بپردازد به کار دیگری مشغول بوده است. بعد از مرگ والدینش به آمریکا سفر کرد در بین سال های ۱۹۱۱ و در سن ۲۴ سالگی با برادر خود در آنجا به حرفه ی بازیگری مشغول شد.
با امیلی کورا گالبرت شهروند آمریکایی در سال ۱۹۱۹ ازدواج کرد و در ۱۹۴۲ نیز یکی از شهروندان آمریکایی شد.

در سال ۱۹۱۰ در تئاتر مشغول به کار بود. او در نقش بازرس “teuchter” در “The Great Game” تئاتر نیویورک مشغول به کار شد. او فرصت خیلی خوبی داشت که به یک بازیگر تبدیل شود و این فرصت را نیز از دست نداد. بعدن نیز توانست نقش مشهور راب بیگر را در برادوی “Bunty Pulls the Strings” بدست آورد.

رفتن به لس آنجلس

با رفتنش به لس آنجلس در سال ۱۹۱۶ ، توانست شغلی را در استودیویی بدست آورد. در سال ۱۹۱۹ ، قرار دادی را با “Comedies Corporation” ماک سنت بست. او در بسیاری از برنامه های مکا حضور داشت و نقش های بیادماندنی زیادی را به اجرا درآورد.
در سال ۱۹۲۰ روزنامه ها در مورد او و بازی او در نقش یکی از افراد مشهور در دنیا نوشتند و نسبت به عملکردش گفتند که او یک هیولاست. این موارد در واقع بخاطر قدرت عجیبش در بازی و هم چنین کمدی بود که جدیت خاصی را در کمدی هایش به اجرا در می آورد. در نقش یک بازیگر مستقل ، آخرین فیلم هایی که بازی کرد را در کشور انگلیس به اجرا در آورد. قسمت هایی را در فیلم هایی چون Foreign Correspondent, To Be or Not to Be و Royal Wedding.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ناصر عبداللهی

او در ۳۳ فیلم از لورل هاردی بازی کرده است ، در بیشتر این فیلم ها در نقش خبیث بوده است ، برخی از این فیلم شامل : Big Business (1929) و Way Out West (1937 میشوند. در ۱۹ فیلم در مقابل استن لورل و در ۵ فیلم نیز در کنار اولیور هاردی بوده است.
او آخرین بار در کنار استفانی اینسال بازیگر انگلیس صبحانه خورد ، در سال ۱۹۵۳ روز ۱۳ از ماه جولای وضعیت جسمی خوبی نداشت و سرما خورده بود ، وقتی این بازیگر زن به خانه ی او آمد جسد او را یافت که براثر سکته ی قلبی جان داده بود. وی در سن ۶۵ سالگی مرد.

تاریخ تولد: ۲۷ اوت ۱۸۸۷، لاربرت، بریتانیا
تاریخ مرگ: ۹ اکتبر ۱۹۵۳، لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا
همسر: امیلی کورا گیلبرت (ازدواج ۱۹۱۹)
آموزش: George Watson’s College، دانشگاه ادینبرو
والدین: ایزابلا فینلایسون، اَلکساندِر فینلایسون

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جیمز فینلایسون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه