بیوگرافی مایکل پاول

4 سال پیش
بیوگرافی مایکل پاول
Rate this post

بیوگرافی مایکل پاول به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 مایکل لاتام پاول کارگردان انگلیسی می باشد که به خاطر همکاری اش با کارگردان و فیلمنامه نویس مطرح انگلیسی، امریک پرسبرگر مشهور می باشد. این دو از طریق مکپانی تولیدی خود به نام کمانداران، مجموعه ای از فیلم های کلاسیک بریتانیایی را نوشته و کارگردانی و تولید کردند. از مشهورترین آنها می توان به مدار ۴۹ درجه(۱۹۴۱)، زندگی و مرگ کلنل بلیمپ(۱۹۴۳)، مسئله زندگی و مرگ(۱۹۴۶)، نرگس سیاه(۱۹۴۷)، کفش های قرمز(۱۹۴۸) و داستان هافمن(۱۹۵۱) اشاره کرد. بسیاری از کارگردان مطرح هالیوود از جمله مارتین اسکورسیزی، فرانسیس فورد کاپولا و جورج رومرو، پاول را به عنوان یک تجلی در سینما یاد می کنند.

زندگینامه مایکل پاول

بیوگرافی مایکل پاول

فعالیت هنری

در سال ۱۹۸۱، او جایزه بفتا را به همراه همکارش پرسبرگر به دست آورد که بالاترین افتخار آکادمی فیلم بریتانیا است که می توانید یک فیلمساز کسب کند.

پاول در ۳۰ سپتامبر سال ۱۹۰۵ در بکسبورن، انگلستان به دنیا آمد. او در مدرسه پادشاهی کانتربری و سپس در کالج دالویچ تحصیل کرد. او بعد از فارغ التحصیلی در بانک استانی ملی در سال ۱۹۲۲ مشغول به کار شد اما به سرعت متوجه شد که سرنوشتش یک بانکدار شدن نیست. پاول در سال ۱۹۲۵ از طریق کار با کارگردان رکس اینگرام و کار در استودیو ویکتورین در نیس، فرانسه وارد صنعت فیلم شد. در ابتدا کارهایی نظیر جارو کردن و قهوه درست کردن انجام می داد و بعد از مدتی به فعالیت هایی نظیر عکاسی و نویسندگی و بازیگری پرداخت.

پاول اولین فیلمش را با همکاری رکس اینگرام با عنوان شعبده باز (۱۹۲۶) ساخت. با بازگشتش به انگلستان در سال ۱۹۲۸، در یک سری متنوعی از مشاغل برای فیلمسازان مختلف از جمله به عنوان یک عکاس در فیلم صامت شامپاین(۱۹۲۸) آلفرد هیچکاک مشغول به کار شد. بعد از چند تجربه فیلمنامه نویسی، پاول با همکاری تهیه کننده آمریکایی جری جکسون در سال ۱۹۳۱ شروع به ساخت فیلم هایی یک ساعته کرد که الزامی قانونی برای سینمای بریتانیا می باشد. در طی این مدت، او مهارت های کارگردانی خود را افزایش داد و گاهی اوقات تا هفت فیلم در یک سال ساخت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بهرام دهقانیار
اولین فیلم

اولین فیلمی که به نام پاول ساخته شده است فیلم دو ساعت شلوغ (۱۹۳۱) بود که با بودجه بسیار پایینش فروش متوسطی در گیشه داشت. از ۱۹۳۱ تا سال ۱۹۳۶، پاول ۲۳ فیلم، از جمله پرچم قرمز (۱۹۳۴) و نور خیالی(۱۹۳۵) کارگردانی کرد.

از اولین فیلم هایی که پاول کارگردانی کرده است می توان به فیلم قاچاق (۱۹۴۰) که یک فیلم جاسوسی در زمان جنگ با همکاری امریک پرسبرگر می باشد. در این فیلم کنراد ویت و والری هابسن بازی می کنند. عنوان این فیلم در ایالات متحده خاموشی بود. مدار ۴۹ درجه(۱۹۴۱) فیلم بعدی مایکل پاول است که از بازیگران آن می‌توان به لسلی هاوارد، لارنس الیویه، ریموند مسی، و گلینیس جونز اشاره کرد. پرسبرگر در این فیلم برنده اسکار بهترین داستان شد و نامزد بهترین فیلم و بهترین فیلم نامه نیز شد. این فیلم یکی از پرفروش ترین فیلم های سال ۱۹۴۱ شد.

پس از این موفقیت فیلم یکی از هواپیماهای ما از دست رفته (۱۹۴۲) که داستان آن در هلند تحت اشغال آلمان رخ می دهد. این فیلم، اولین فیلم ساخته شرکت تولیدی کمانداران می باشد که امروزه یکی از بهترین فیلم های بریتانیا در کل دوران تاریخ شناخته شده است. این فیلم نامزد اسکار بهترین فیلمنامه، بهترین نویسنده شد.

از دیگر فیلم هایی که مایکل پاول و امریک پرسبرگر با یکدیگر کارگردانی کردند فیلم رمانتیک زندگی و مرگ کلنل بلیمپ(۱۹۴۳) می باشد. در این فیلم دبورا کار و آنتون والبروک بازی می کنند. در همین سال این دو کارگردان فیلم داوطلب (۱۹۴۴) را که فیلمی کوتاه و سیاه و سفید را به سفارش وزارت اطلاعات انگلیس ساخت. این فیلم که در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد به عنوان تبلیغات برای استخدام در ناوگان هوایی بریتانیا به کار گرفته شد و شماره داوطلب پس از انتشار آن افزایش چشمگیری یافت.

داستان کانتربوری

فیلم بعدی این کارگردان فیلم یک داستان کانتربوری(۱۹۴۴) است که در آن اریک پورتمن، شیلا کارت، دنیسا پرایس یفای نقش میکند. این فیلم سیاه و سفید اولین همکاری بین بین پاول و پرسبرگر و فیلمبردار اروین هیلیر بود. پس از این فیلم می‌دانم کجا می‌روم(۱۹۴۵) را که فیلمی در سبک رمانتیک و درام بود را با همکاری امریک پرسبرگر کارگردانی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نگار حسن زاده

مسئله زندگی و مرگ(۱۹۴۶) دیگر فیلم این دو کارگردان است که در سبک درام و فانتزی و با بازی دیوید نیون، ریموند مسی و کیم هانتر ساخته شده است. اتفاقات این فیلم در طی جنگ جهانی دوم در انگلستان رخ می دهد. این فیلم از دیدگاه ۲۵ منتقد مجله توتال فیلم به عنوان دومین فیلم بزرگ بریتانیایی که تا کنون ساخته شده است لقب گرفت. پس از موفقیت فیلم تکنی‌کالر، نرگس سیاه(۱۹۴۷) را با بازی دبورا و کاتلین بایرون کار کارگردانی کرد. این فیلم با اقتباس از رمان رومر گودن در سال ۱۹۳۹ ساخته شد.

این فیلم یک درام روانشناختی در مورد تنش های عاطفی از حسادت و شهوت در یک صومعه راهبه در دره دورافتاده در هیمالیا است. جک کاردیف، فیلمبردار این فیلم با تصویرهایی پرجنب و جوش و رنگی توانست برنده جایزه اسکار و جایزه گلدن گلوب بهترین فیلمبرداری شود و همچنین آلفرد جانگ برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی هنری گردید.

سایر آثار

از دیگر آثار موفق امریک پرسبرگر و مایکل پاول فیلم کفش‌های قرمز (۱۹۴۸) می باشد که یک فیلم در سبک رمانتیک، درام، و موزیکال با بازی آلبرت باسرمن و ازموند نایت می باشد. این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی هنری و جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم شد. داستان این فیلم درباره یک رقصنده باله است که با پیوستن به یک شرکت رقص باله، هدایت سبک جدیدی از رقص به نام کفش قرمز را برعهده میگیرد. اتاق پشتی کوچک(۱۹۴۹) دیگر فیلم این دو کارگردان است کهبر اساس رمانی به همین نام نوشته نایجل بالکین ساخته شده است که در آن دیوید فارار، کاتلین بایرون و جک هاوکینز بازی میکنند.

رازیانه نایاب(۱۹۵۰) یک فیلم ماجراجویانه به کارگردانی مایکل پاول و امریک پرسبرگر، بر اساس رمان رازیانه سرخ (۱۹۰۵) نوشته بارونس اموسکا اورکزی می باشد. از دیگر فیلم های این دو کارگردان می توان به فراربه زمین(۱۹۵۰) اشاره کرد که با بازی جنیفر جونز و دیوید فارار ساخته شد. این فیلم در آمریکا به نام قلب وحشی اکران شد.

یکی دیگر از آثار موفق مایکل پاول و امریک پرسبرگر فیلم داستان هافمن(۱۹۵۱) می باشد که با اقتباس از اپرای داستان هافمن اثر جیکوب آفنباخ ساخته شد. از ستارگان این فیلم می توان به رابرت رونسویلا و مویرا شیرر اشاره کرد. این فیلم در ۲۴امین مراسم اسکار نامزد جایزه بهترین کارگردان هنری و بهترین طراحی صحنه شد. پاول و پرسبرگر نیز نامزد جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن شدند و توانستند جایزه فیلم استثنایی آن را برنده شوند. آنها همچنین برای بهترین موسیقی در اولین جشنواره بین المللی فیلم برلین موفق به کسب جایزه خرس نقره ای شدند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهیار فاضلی
فیلم آه روزالیندا

این دو کارگردان سپس فیلم آه روزالیندا(۱۹۵۵) را کارگردانی کردند. نبرد رود پلاته(۱۹۵۶) فیلم بعدی این دو می باشد که با بازی آنتونی کوایلی، پیتر فینچ همراه شد. داستان این فیلم درباره نبرد رودخانه پلیت، یک نبرد دریایی در اوایل جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۹ بین نیروی دریایی سلطنتی نیروی دریایی آلمان ها به فرماندهی دریاسالار گراف اسپی می باشد. اکثر نبردهای این فیلم در کشتی های واقعی در دریا ساخته شده است. این فیلم نامزد سه جایزه بفتای بهترین فیلم بریتانیایی، بهترین فیلمنامه بریتانیایی و و بهترین فیلم اقتباسی شد.

از دیگر فیلم های این دوکارگردان می توان به بامهتاب ملاقات خواهم کرد(۱۹۵۷)، جمعیت مرموز(۱۹۶۶)، نگاه دزدکی(۱۹۶۰) و پسری که زرد شد(۱۹۷۲) و آخرین فیلمش، بازگشت به لبه جهان(۱۹۸۷) اشاره کرد.
مایکل پاول در ۱۹ فوریه سال ۱۹۹۰ درگذشت.

تاریخ تولد:

۳۰ سپتامبر ۱۹۰۵، بیکسبورن، بریتانیا
تاریخ مرگ:

۱۹ فوریهٔ ۱۹۹۰، Avening، بریتانیا
همسر:

تلما شونمیکر (ازدواج ۱۹۸۴–۱۹۹۰)، فرنکی ریدی (ازدواج ۱۹۴۳–۱۹۸۳)، گلوریا مری روجر (ازدواج ۱۹۲۷–۱۹۲۷)
کودکان:

کلمبا پاول

کوین مایکل پاول
آموزش:

The King’s School

کالج دالیتچ

نام کامل
Michael Latham Powell
سن
۱۱۴ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
Nominated for 1 Oscar
Another 9 wins & 9 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مایکل پاول
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه