بیوگرافی اسپایک جونز

4 سال پیش
بیوگرافی اسپایک جونز
2/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی اسپایک جونز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 اسپایک جونز کارگردان، تهیه کننده و فیلنامه نویس اهل آمریکا می باشد. شروع فعالیت وی از سال ۱۹۸۹ است و تعداد بسیار زیادی موسیقی فیلم و آگهی های تبلیغاتی را نیز برای تلویزیون و سینما کارگردانی کرده است. جونز برای اولین فیلمی بلندش به نام جان مالکوویچ بودن(۱۹۹۹) موفق شد در سه رشته بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن کاندیدای جایزه اسکار شود.

زندگینامه اسپایک جونز

بیوگرافی اسپایک جونز

فعالیت هنری

جونز متولد ۲۲ اکتبر سال ۱۹۶۹ در راکویل-مریلند می باشد. دوران تحصیلش را در دبیرستان والت ویتمن و سپس در موسسه هنر سان فرانسیسکو در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا گذراند. شروع فعالیت سینمایی جونز با بازیگری همراه شد. اولین فیلمی که در آن بازی کرد فیلم زندگی احمقانه من(۱۹۹۴) به کارگردانی آلیسون آندرس بود. از فیلم های دیگری که وی در آن ایفای نقش داشته می توان به فیلم بازی(۱۹۹۷) به کارگردانی دیوید فینچر، کله خر(۲۰۰۲) به کارگردانی جف ترماین، که در این فیلم تهیه کننده نیز بود، فیلم مانیبال(۲۰۱۱) به کارگردانی بنت میلر و فیلم گرگ وال استریت(۲۰۱۳) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی اشاره کرد.

اولین فیلم جونز در مقام کارگردان، فیلم جان مالکویچ بودن(۱۹۹۹) می باشد. این فیلم کمدی درام و فانتزی براساس فیلم نامه ای از چارلی کافمن ساخته شده است. این فیلم موفق شد در سه رشته بهترین کارگردان، بهترین فیلم نامه غیراقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن، کاندیدای جایزه اسکار شود. در جان مالکوویچ بودن، جان کیوساک نقش مردِ عروسک‌گردانی را بازی می‌کند که توانسته است تونلی را کشف کند که به ذهن جان مالکوویچِ بازیگرمی‌رسد. پس این موفقیت فیلم اقتباس (۲۰۰۲) را با فیلم نامه ای از چارلی کافمن و با الهام‌گرفتن از داستان دزد ارکیده اثر سوزان اورلئان کارگردانی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی استیون سی میلر
فیلم جان مالکوویچ

این فیلم که شروعش با صحنه هایی از فیلم‌برداری فیلم جان مالکوویچ بودن شروع می‌شود درباره برادر چارلی کافمن افسرده است که شروع به نوشتن فیلمنامه می کند. در این فیلم نیکلاس کیج، مریل استریپ و کریس کوپر بازی میکنند. این فیلم جوایز بسیاری را برنده شد. ازجمله آنها می توان به اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای کریس کوپر، بفتای بهترین فیلم‌نامه اقتباسی برای چارلی کافمن و دونالد کافمن، جایزه ویژه داوران (خرس نقره ای) جشنواره برلین و گولدن گلوب بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای کریس کوپر و بهترین بازیگر زن نقش اصلی برای مریل استریپ، اشاره کرد.

فیلم بعدی جونز جایی که موجودات وحشی هستند(۲۰۰۹) است. این فیلم فانتزی بر پایه ی کتاب مشهوری با همین نام اثر موریس سنداک ساخته شد. در ساختِ جایی که موجودات وحشی هستند، از اجرای زنده، بازی در لباس موجودات دیگر، و تصاویر انیمیشن کامپیوتری استفاده شده است. داستان این فیلم درباره پسر بچه ای است که با فرار از منزل به جزیره‌ای می‌رود که موجودات وحشی در آن‌جا زندگی می‌کنند و در آنجا به عنوان پادشاه آنها پذیرفته می شود.

او(۲۰۱۳)

فیلم بعدی اسپایک جونز با نام، او(۲۰۱۳) در ژانر کمدی رمانتیک و علمی-تخیلی می باشد. از بازیگران این فیلم می توان به خواکین فینیکس، امی آدامز و رونی مارا اشاره کرد. داستان این فیلم درباره یک سیستم‌عامل هوشمند رایانه‌ای دارای صدا و شخصیت یک زن است که می توان رابطه عاطفی با دیگران برقرار کند. این اولین فیلم نامه ای است که جونز به تنهایی نوشته است.اسپایک جونز به خاطر نوشتن فیلم نامه این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شد. این فیلم تاکنون ۵۶جایزه ی دیگر و همچنین نامزد ۵۸ جایزه در جشنواره های مختلف شده است. همچنین فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی نیز شد.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی فلورا سام

اسپایک چندین فیلم کوتاه هم نوشته و ساخته است. از جمله آن ها می توان به آماریلو در صبحگاهی(۱۹۹۷)، من اینجا هستم(۲۰۱۰) اشاره کرد. همچنین وی کارگردانی چندین موزیک ویدیو را هم بر عهده داشته است که موزیک ویدئوی اسلحه انتخاب در سال ۲۰۰۲ برای گروه فت بوی اسلیم، برنده ی جایزه ی گرمی بهترین موزیک ویدئو شد.از آخریم موزیک ویدئوهای او می توان به پیشی بینی از آلبو آرتپاپ لیدی گاگا اشاره کرد. اسپایک در سال ۱۹۹۹با سوفیا کوپلا دختر کارگردان مؤلف تاریخ سینما فرانسیس فورد کوپولا ازدواج کرد که در سال ۲۰۰۳ از وی جدا شد. او در حال حاضر مدیر نوآوری شرکت وایس مدیا می باشد.

نام کامل
Adam Spiegel
تاریخ تولد
October 22, 1969
سن
۵۰ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
Won 1 Oscar
Another 55 wins & 100 nominations

همسر: سوفیا کوپولا (ازدواج ۱۹۹۹–۲۰۰۳)
جوایز: جایزهٔ اسکار بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی، بیشتر
آموزش: Walt Whitman High School (۱۹۸۷)، San Francisco Art Institute، The Field School
نامزد دریافت جایزه: جایزهٔ اسکار بهترین فیلم

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اسپایک جونز
2/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه