بیوگرافی ترزا رایت

4 سال پیش
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی ترزا رایت به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ترسا رایت متولد ۶ مارس ،۱۹۱۸ میباشد ، وی بازیگر آمریکایی است. اولین جایزه ی آکادمی اوارد بهترین بازیگر نقش مکمل را بخاطر بازی در “The Little Foxes” در سال ۱۹۴۱ بدست آورده است.

زندگینامه ترزا رایت

بیوگرافی ترزا رایت

فعالیت هنری

آکادمی اوارد بعدی را نیز بخاطر بازی در سال بعد “Mrs. Miniver”” بدست آورد. در همان سال در فیلم دیگری بازی کرد و بار دیگری نامزدی آکادمی اوارد را بخاطر بازی در “Pride of the Yankees” بدست آورد ، در این فیلم او در مقابل گری کوپر بازی کرده است. به علاوه ی این کارش بخاطر بازی در “Shadow of a Doubt (1943)” اثر آلفرد هیچکاک و ” The Best Years of Our Lives (1946)” اثر ویلیام ویلر شهرت فراوانی دارد.

ترسا نامزدی امی اوارد را بخاطر عملکردش در “Playhouse 90 original” ورژن تلویزیونی “The Miracle Worker (1957)” در برنامه برک ساندی و هم چنین “The Margaret Bourke-White Story,” و سریال درام شبکه CBS به نام “Dolphin Cove (1989)” بدست آورده . در کنار کارگردان های مطرحی چون آلفرد هیچکاک و ویلیام توانست تحسین های زیادی را کسب کند.

ترسا در نیویورک بدنیا آمده است و در نیوجرسی بزرگ شده است. در سال ۱۹۳۶ بود که به بازیگری علاقه پیدا کرد. در این زمان او در مدرسه به بازی های خود میپرداخته است. بورس کار در تئارت شهر را نیز در ماساچوست توانست بدست آورد. برای دو تابستان او در آنجا مشغول به کار بوده است.

رایت بعد ها نیز در نقش های بزرگی چون “Somewhere in Time (1980” ، “The Good Mother (1988)” ، “The Rainmaker (1997)” بازی کرده است.هم چنین در سال ۲۰۰۳ در مراسم آکادمی اوارد حضور یافت ، در سال ۲۰۰۵ وی براثر سکته ی قلبی جان خود را از دست داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لورا برانیگن

بخشی از فیلم‌شناسی
روباهان کوچک (۱۹۴۱)
خانم مینور (۱۹۴۲)
مایه افتخار یانکی ها (۱۹۴۲)
بهترین سالهای زندگی ما (۱۹۴۶)
مادر خوب – (۱۹۸۸)
دلال بیمه (۱۹۹۷)

نام کامل
Muriel Teresa Wright
تاریخ تولد
October 27, 1918
سن
۱۰۱ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Won 1 Oscar
Another 2 wins & 5 nominations

تاریخ مرگ: ۶ مارس ۲۰۰۵، نیوهیون، کنتیکت، آمریکا
همسر: رابرت اندرسون (ازدواج ۱۹۵۹–۱۹۷۸)، نیون بوش (ازدواج ۱۹۴۲–۱۹۵۲)
کودکان: نیون ترنس بوش، مری کلی بوش
کتاب‌ها: The Power Within Me

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ترزا رایت
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه