بیوگرافی داگلاس سیرک

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی داگلاس سیرک به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 داگلاس سیرک یک کارگردان آلمانی بود که بین سال‌های ۱۹۳۴ تا ۱۹۷۹ میلادی فعالیت می‌کرد. شهرت این کارگردان به خاطر کارگردانی فیلم های ملودرامش در هالییود دهه ۵۰ میلادی می باشد. سیرک در طول ۹ سال فعالیت در آلمان بیش از ۱۵ فیلم و پس از آن در آمریکا بیش از ۱۸ فیلم ساخت که بهترین آنها فیلم زمانی برای دوست داشتن و زمانی برای برای مردن(۱۹۵۸) بود که آخرین این فیلمساز نیز می‌باشد.

زندگینامه داگلاس سیرک

بیوگرافی داگلاس سیرک

فعالیت هنری

سیرک در ۲۶ آوریل سال ۱۸۹۷ در هامبورگ، آلمان چشم به جهان گشود. پدرش یک خبرنگار دانمارکی تبار بود. او چندین سال در کودکی در دانمارک به سر برد و سپس به همراه خانواده اش به آلمان بازگشت. او در اواسط دوران نوجوانی تئاتر را با دیدن نمایش نامه های شکسپیر شناخت. در سال ۱۹۱۹، او برای تحصیل در رشته حقوق به دانشگاه مونیخ رفت، اما خیلی زود مونیخ را به جهت خشونت های جمهوری کوتاه مدت باواریایی شوروی ترک کرد. مدتی نیز برای روزنامه پدرش مطلب نوشت. او قبل از رفتن به دانشگاه هامبورگ و تغییر رشته به فلسفه و تاریخ هنر، مدتی نیز در دانشگاه ینا درس خواند.

در همین دانشگاه بود که در سخنرانی نظریه نسبیت آلبرت انیشتین حضور داشت. مورخ هنر، اروین پانوفسکی، تاثیر بزرگی در زندگی او داشت و یک ترم او را عضو گروه سمینارش کرد و یک مقاله بزرگ برای او در رابطه با نقاشی قرون وسطی آلمانی نوشت. او در مصاحبه ای در سال ۱۹۷۱ اذعان کرد که مدیون پانوفسکی می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شهاب حسینی
سال ۱۹۲۲

در سال ۱۹۲۲، به واسطه جایگزین شدن به جای کارگردانی بیمار، اولین تولید خود را به نام ایستگاه مرگ کارگردانی کرد. در کمال تعجب این فیلم با موفقیت خوبی همراه شد و از همین لحظه به گفته خودش در دنیای تئاتر غرق شد. علاوه بر تئاتر، در بسیاری از هنرهای شکل گرفته شده در این دوران کار می کرد، از جمله نقاشی، که در یک استودیو فیلم در برلین به عنوان طراح و یا ترجمه غزلیات شکسپیر به آلمانی که نوشته های او منتشر نیز شده اند. در همین سال ها بود که دکتر پل ایگر پیشنهاد افزایش حقوق و بازی در فیلمی را به داد اما سیرک کارگردانی را ترجیح داد. در دهه ۱۹۳۰، سیرک به واسطه تهیه و کارگردانی تئاترهای زیاد به یکی از کارگردانان برجسته آلمان تبدیل شد.

اوالین فیلم بلند سیرک آوریل، آوریل(۱۹۳۵) بود که یک بار در آلمان و یک بار در هلند فیلم برداری شد. سیرک در سال ۱۹۳۷ به دلیل گرایشات سیاسی خودش و همسر یهودیش، هیلدا جری بازیگر، آلمان را ترک کرد. مدتی در سوسیس بود و بر روی فیلم های سوئیسی و هلندی کار می کرد. در هنگام ورود به ایالات متحده، نام المانی خود را به داگلاس سیرک تغییر داد.

در سال ۱۹۴۲ با کمپانی کلمبیا پیکچرز قرارداد بست و فیلم گوش خراش ضد نازی به نام مرد دیوانه هیتلر(۱۹۴۳) را کارگردانی کرد. اما از آنجایی که هنوز مجوز فعالیت در آمریکا را نداشت فیلم به اسم جک گرینهالگ منتشر شد. یک سال بعد فیلم دیگری با عنوان طوفان تابستانی(۱۹۴۴) را با بازی لیندا دارنل، جورج سندرز، ادوارد اورت هورتون و آنا لی کارگردانی کرد. فیلم نامه این فیلم را رولند لی با اقتباس از رمان “حزب تیراندازی” از آنتون چخوف نوشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهدی یراحی
سایر آثار

از دیگر فیلم هایی که سیرک در دهه ۴۰ کارگردانی کرد می توان به رسوایی در پاریس(۱۹۴۶)، طعمه(۱۹۴۷)، بخواب، عشق من(۱۹۴۸)، ضدشوک(۱۹۴۹)، کمی فرانسوی(۱۹۴۹) اشاره کرد.دهه ۵۰ میلادی را سیرک با موفقیت در فیلم زیردریایی اسرارآمیز (۱۹۵۰) شروع کرد. در این فیلم مهیج مکدونالد کری، مرتا تورن و رابرت داگلاس بازی می کردند. پس از کارگردانی فیلم تندر روی تپه(۱۹۵۱)، فیلمی درام و رمانتیک به نام قرض پس دادن خانم(۱۹۵۱) را با بازی لیندا دارنل و استفان مک نالی کارگردانی کرد.

داشتان این فیلم درباره خانم معلمی است که در یک قمار مبلغ زیادی را مقروض می شود و مجبور می شود از راههای نامتعارف قرضی را پس دهد. فیلم بعدی این کارگردان آخر هفته با پدر(۱۹۵۱) و جایی برای داماد نیست(۱۹۵۲) نام داشت. شاید بتوان گفت نقطه عطف فیلم های این کارگردان در آمریکا با فیلم کسی دختر مرا دیده؟(۱۹۵۲) شروع شد. در این فیلم کمدی پایپر لوری و راک هادسن بازی می کردند.

وسواس بزرگ (۱۹۵۴) فیلمی دیگر در سبک رمانتیک به کارگردانی داگلاس سیرک می باشد. از ستارگان این فیلم می توان به جین وایمن ، راک هادسن و باربارا راش اشاره کرد. با موفقیت و ایفای نقش بسیار عالی جین وایمن، سیرک در فیلم بعدیش هر چه خدا می‌خواهد (۱۹۵۵) از او استفاده کرد. داستان این فیلم درباره یک زن بیوه است که جوانی طراح عاشق او می شود. بر باد نوشته (۱۹۵۶) نیز موفق تر از فیلم های گذشته اش ظاهر شد. این فیلم درام با بازی راک هادسن، لورن باکال، رابرت استاک، دوروتی مالون درباره فردی میلیونر است که عاشق دختر منشی ای می شود و با او ازدواج می کند اما با به دنیا آمدن فرزندشان تردید می‌کند که پدر بچه خودش نباشد. دوروتی مالون به خاطر بازی در این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی باسیل پولدوریس
زمانی برای عشق ورزیدن و زمانی برای مردن

زمانی برای عشق ورزیدن و زمانی برای مردن(۱۹۵۸) فیلم دیگر سیرک است که با بازی جان گوین و کینن وین ساخته شد. با وجود موفقیت زیاد فیلم تقلید زندگی(۱۹۵۹) و پس از یک بیماری سخت، ایالات متحده را ترک و از فیلمسازی بازنشسته شد. در سال ۱۹۸۵ او جایزه افتخاری فیلم باواریا را برنده شد. داگلاس سیرک در ۱۴ ژانویه ۱۹۸۷، در لوگانو سوئیس در مونیخ درگذشت.

بخشی از فیلمشناسی
کسی دختر مرا دیده؟ (۱۹۵۲)
وسواس باشکوه (۱۹۵۴)
هر چه خدا می‌خواهد (۱۹۵۵)
بر باد نوشته (۱۹۵۶)
زمانی برای عشق ورزیدن و زمانی برای مردن (۱۹۵۸)

نام کامل
Hans Detlef Sierck
تاریخ تولد
April 26, 1897
سن
۱۲۲ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
۴ wins & 7 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی داگلاس سیرک
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه