بیوگرافی لورا لینی

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی لورا لینی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 لارا لینی متولد ۵ فوریه ی ، ۱۹۶۴ ، بازیگر آمریکایی است. لینی در منهتن بدنیا آمده است. مادرش پرستار بود که در مرکز سرطان مشغول به کار بوده است. پدرش نیز بیشتر بخاطر اینکه پروفسور بوده است شناخته شده است.

زندگینامه لورا لینی

بیوگرافی لورا لینی

فعالیت هنری

لینی اولین بار در نقش کوتاهی در سال ۱۹۹۰ در “Lorenzo’s Oil (1992)” و بعد در “Dave (1993)” حضور یافت. بعد نیز در مینی سریال “Tales of the City” بازی کرده است. او به عنوان بازیگر در سریال های Congo (1995), Primal Fear (1996) و Absolute Power (1997) نیز حضور داشته است. در سال ۱۹۹۸ ، اولین موفقیت بزرگ خود را با بازی در فیلم جیم کری به نام “The Truman Show” بدست آورد. بخاطر بازی در این برنامه مورد تحسین زیادی قرار گرفت. بخاطر بازی در سال ۲۰۰۰ در فیلم “You Can Count on Me” نیز نامزد جایزه ی آکادمی اوارد بهترین بازیگر شد.

مهم ترین آثار

در همان سال ، او در نقش مدل یک هنرمند در فیلم بودجه پایین “Maze” بازی کرد. در سال ۲۰۰۳ نیز ، لینی در فیلم های بیادماندنی زیادی حضور یافت ، از جمله The Life of David Gale, Love Actually و Mystic River. فیلم های بعدی او نیز نامزدی های دیگری را برایش به ارمغان آورد. عملکردش در سال ۲۰۰۴ ، در فیلم “Kinsey” نامزدی آکادمی اوارد بهترین بازیگر مکمل را برایش به ارمغان آورد. در سال ۲۰۰۵ ، در فیلم “The Exorcism of Emily Rose” و بعد از آن نیز در درام کمدی “The Squid and the Whale” حضور داشت. در سال ۲۰۰۶ نیز در “Man of the Year” ، “Driving Lessons” در سال ۲۰۰۷ نیز در “Breach” ، “The Nanny Diaries” و “The Savages” حضور داشته است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آلیسون بروکس جانی

در سال ۲۰۰۸ در “The Other Man” ، در سال ۲۰۱۰ ، در “Hyde Park on Hudson.” و در سال ۲۰۱۶ نیز در “Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows” بازی کرده است.

او در تلویزیون نیز حضور داشته است . در سال ۲۰۰۲ او در مینی سریال “Wild Iris” و بعد از آن در سال ۲۰۰۸ در “Abigail Adams,” بازی کرده است. به علاوه در قمستی از “Law & Order” نیز حضور داشته است. در سال ۲۰۱۶ ، لینی قرار شد که در سریال دیگری نیز به بازی بپردازد ، به نام ” Tales of the City”.

جوایز و افتخارات
لورا لینی در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۷ نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن و در سال ۲۰۰۴ نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده بود.
کاندیدای بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم رودخانه میستیک در نقش Annabeth Markum در سال ۲۰۰۳

نام کامل
Laura Leggett Linney
تاریخ تولد
February 05, 1964
سن
۵۶ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Nominated for 3 Oscars
Another 37 wins & 85 nominations

قد: ۱٫۷ متر
نامزد دریافت جایزه: جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن، بیشتر
همسر: مارک اشکر (ازدواج ۲۰۰۹)، دیوید ادکینز (ازدواج ۱۹۹۵–۲۰۰۰)
کودکان: بِنِت آرمیستد اشکر

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لورا لینی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه