بیوگرافی پرویز هادی

6 سال پیش
بیوگرافی پرویز هادی
2/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی پرویز هادی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 پرویز هادی باسمنج کشتی گیر اهل آذربایجان شرقی (متولد ۲۵ آبان ۱۳۶۶) که در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی می گیرد و یکی از سنگین وزن های خوب تیم ملی کشتی ایران است.

زندگینامه پرویز هادی

بیوگرافی پرویز هادی

شروع فعالیت ورزشی

پرویز هادی برای اولین بار در ۱۰ تیر ۱۳۸۸ و در سن ۲۱ سالگی در یک رقابت بین المللی کشتی بزرگسالان به نام مسابقات جایزه بزرگ طلایی در جمهوری آذربایجان شرکت کرد و در بین چهارده نفر دوازدهم شد. او در اواخر بهمن سال ۱۳۸۸ در مسابقات جام تختی به میدان رفت و سوم شد و مدال برنز دریافت کرد. مهدی رستم پور روزنامه نگار ورزشی، کسب مدال برنز پرویز هادی را یکی از نکات روشن جام تختی نامید و در این مورد نوشت که پس از سال ها، از استان آذربایجان یک کشتی گیر مستعد و آینده دار توانست چهره شود. پرویز هادی در ۱۲۰ کیلوگرم با فیزیک بدنی مناسب و قابلیت های فنی کشتی گرفتن در سنگین وزن، کار کردن عالی با دست ها و جسارت در اجرای فنون پرتابی، به مدال برنز رسید. هادی یک سال بعد و در اسفند ۱۳۸۹ مجدداً در رقابت های جام تختی که این بار در جزیره کیش برگزار می شد شرکت کرد و بار دیگر سوم شد. هادی بعداً و در سال های ۱۳۹۲، ۱۳۹۳، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۶ به مقام اول وزن ۱۲۵ کیلوگرم جام تختی رسید.

حضور در مسابقات جهانی

پرویز هادی در مسابقات کشتی قهرمانی آسیا ۲۰۱۲
کشتی گیر پرویز هادی برای اولین بار به عضویت تیم ملی کشتی در آمد و نماینده سنگین وزن ایران در رقابت های قهرمانی آسیا شد. پرویز هادی در دور نخست نوبویوشی آرکیدا از کشور ژاپن را مغلوب کرد و در کشتی دوم آیال لازاریف از قرقیزستان مغلوب کرد و مرحله نیمه نهایی صعود کرد و در مقابل جارگالیسایخان از کشور مغولستان هم پیروز شد و به دیدار فینال راه پیدا کرد. هادی در دیدار فینال لیانگ لی کشتی گیر خوب از چین را در دو تایم ۲ بر ۰ و ۴ بر ۰ شکست داد و اولین مدال طلای خود را در مسابقات آسیا کسب کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لیلا ابراهیمی

پرویز هادی در مسابقات کشتی انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن
کشتی گیر پرویز هادی در روز ۱۱فروردین سال ۱۳۹۱ در رقابت های انتخابی المپیک ۲۰۱۲ قزاقستان شرکت کرد و در این مسابقات به آرتور تایمازوف کشتی گیر عنوان دار و پرقدرت جهان باخت و در نهایت به مقام سوم این دوره از مسابقات رسید و با توجه به اینکه نفرات فینالیست این رقابت ها سهمیه المپیک ۲۰۱۲ را کسب می کردند، پرویز هادی موفق به گرفتن سهمیه المپیک نشد. بعد از سوم شدن هادی در این مسابقات قرار بر این شد محمدرضا آذرشکیب به مسابقات انتخابی المپیک چین اعزام شود اما به علت آسیب دیدگی محمدرضا آذرشکیب، پرویز هادی به این رقابت ها اعزام شد و موفق شد مقابل تمام حریفانش پیروز شد و سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن را برای ایران کسب کرد. اما پرویز هادی در مسابقات انتخابی تیم ملی ایران برای حضور در المپیک به کمیل قاسمی باخت و به مسابقات المپیک ۲۰۱۲ اعزام نشد.
اعزام نشدن هادی به المپیک در ابتدا باعث افت روحی او شد اما رسول خادم سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با او صحبت کرد و به او دلگرمی داد و هادی خود را از نظر روحی بازیابی کرد.

کشتی گیر پرویز هادی در مسابقات کشتی قهرمانی آسیا ۲۰۱۳
پرویز هادی در فروردین سال ۱۳۹۲ برای دومین بار به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد. او در دور نخست مسابقات لازارف از قرقیزستان را مغلوب کرد و در دور دوم آناکولف از کشور تاجیکستان و نام کیونگ جینگ از کشور کره جنوبی را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه پیدا کرد و در دیدار فینال جارگالیسایخان از کشور مغولستان را شکست داد و برای دومین بار به عنوان قهرمانی آسیا رسید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کووای لنارد

پرویز هادی در مسابقات کشتی بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون
پرویز هادی در ۷ مهر ۱۳۹۳ در رقابت های کشتی آزاد سنگین وزن بازی های آسیایی اینچئون شرکت کرد. هادی در کشتی اول ژی وی دنگ از کشور چین را با نتیجه ۱۱ بر ۰ مغلوب کرد و در کشتی دوم جارکال سای خان از کشور مغولستان را با نتیجه ۶ بر ۰ را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. هادی در نیمه نهایی نماینده کره جنوبی را با نتیجه ۹ بر ۱ مغلوب کرد و در دیدار فینال دولت شبان بای نماینده قزاقستان را ۶ بر ۱ شکست داد و قهرمان سنگین وزن مسابقات کشتی بازی های آسیایی اینچئون شد.

پرویز هادی در مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۱۵ لاس و گاس
پرویز هادی در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ موفق شد حریفانی از جمله کمیل قاسمی و جعفر شمس ناتری را شکست داد و هادی برای نخستین بار برای اعزام به مسابقات جهانی انتخاب شد.
پرویز هادی در دور نخست الکسی شیماروف از کشور بلاروس و در دور دوم سسلان گاگولوف از اسلواکی را با نتیجه ۱۰ بر ۰ مغلوب کرد و در دور سوم به بیلان ماخوف از کشور روسیه شکست خورد و با توجه به باخت بیلان ماخوف، پرویز هادی از دور مسابقات کنار رفت و به مقام نهم رسید.

البته پرویز هادی قبل از اعزام به مسابقات دچار شکستگی از ناحیه پا شد اما در مسابقات شرکت کرد.

حاشیه ها

کسب عنوان پهلوان ایران توسط کشتی گیر پرویز هادی
پرویز هادی در روز ۱۲ دی ۱۳۹۳ هجری خورشیدی در مسابقات

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سیاوش اکبرپور

کشتی پهلوانی ایران شرکت کرد و موفق شد به مسابقه

پایانی این رقابت ها صعود کند. هادی در مسابقه پایانی با

نتیجه ۸ بر ۲، جابر صادق زاده از مازندران را شکست داد

و به عنوان پهلوان ایران در سال ۱۳۹۳ شناخته شد.
حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در روز ۲۹

بهمن ۱۳۹۳ طی مراسمی بازوبند پهلوانی ایران را بر بازوی پرویز هادی بست.

افتخارات ورزشی پرویز هادی

مسابقات کشتی بازی های آسیایی

طلا مسابقات اینچئون ۲۰۱۴ در وزن ۱۲۵ کیلوگرم

مسابقات کشتی قهرمانی آسیا

طلا مسابقات گومی، کره جنوبی ۲۰۱۲ در ورن ۱۲۰ کیلوگرم

طلا مسابقات دهلی نو، هند ۲۰۱۳ در وزن۱۲۰ کیلوگرم

طلا مسابقات بانکوک ۲۰۱۶ در وزن ۱۲۵ کیلوگرم

 

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پرویز هادی
2/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه