بیوگرافی جیمز کاگنی

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی جیمز کاگنی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جیمز کاگنی متولد ۱۸۹۹ میباشد و در سال ۱۹۸۶ نیز از دنیا رفته است. او بازیگر رقاص ، و بازیگر تئاتر نیز بوده است. بهترین عملکرد وی در فیلم ها بوده است. بیشتر بخاطر عملکرد پر انرژِی اش در فیلم ها بوده که موفقیت زیادی کسب کرده است. تحسین ها و جایزه های زیادی را بخاطر عملکرد فوق العاده که داشته است بدست آورده است. او بیشتر بخاطر بازی در نقش مردهای سخت و قوی در فیلم ها شهرت دارد. وی در The Public Enemy (1931), Taxi! (1932), Angels with Dirty Faces (1938) ، White Heat (1949) بازی کرده است.

زندگینامه جیمز کاگنی

بیوگرافی جیمز کاگنی

فعالیت هنری

در اوایل سال ۱۹۹۹ ، بود که موسسه ی فیلم های آمریکایی جیمز را بین هشتمین بازیگر مرد عالی در بین بازیگر های خود قرار داده است و در سینمای کلاسیک هالیوود نیز این رتبه باریش به ثبت رسیده است. حتی ارن ولز نیز گفته است که شاید او بهترین بازیگری باشد که تابحال پشت دوربین بوده است.

در اولین کار حرفه ای اش او در فیلم ” Every Sailor” در سال ۱۹۱۹ در حال رقص بوده است. او سالهای زیادی را به عنوان رقاص بوده است و هم چنین کمدین. در سال ۱۹۲۵ بوده که اولین بار توانست نقشی بزرگ را بدست آورد. بعد از آن نیز نقش های بیشتری را بدست آورده است. در سال ۱۹۲۹ نیز در نقش اصلی در فیلم ” Penny Arcade” حضوریافت. بعد از بازتابی خوب از سوی مخاطبان ، وارنر بروس قرار دادی هفته ای ۵۰۰ دلاری با وی امضا کرد. در سه هفته ی اول نیز توانست نقش بدست آورد و برای ۷ سال قرار دادش را تمدید کرد. یکی از دیگر کارهای فوق العاده ی وی ” The Public Enemy” میباشد. این فیلم بازتاب واقعن زیادی را برایش داشت ، توانست یکی از بزرگترین بازیگران هالیوود و وارنر شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مت فروئر

در سال ۱۹۳۸ ، توانست اولین نامزدی خود را بدست آورد. این نامزدی بخاطر بازی در ” Angels with Dirty Faces” بود. در سال ۱۹۴۲ نیز کاگنی ، در فیلم “Yankee Doodle Dandy” حضور یافت. برای بار سوم نیز در سال ۱۹۵۵ بخاطر بازی در “Love Me or Leave Me” نقش یک رقاص را بازی کرد. در سال ۱۹۸۱ او در “Ragtime” به بازی پرداخت.

قرارداد با وارنر

در سال ۱۹۳۵ ، او قراردادش را بصورت خاصی با وارنر به شکل دیگری تغییر داد و برای شرکتی مستقل نیز مشغول به کار شد. در سال ۱۹۴۲ ، به مدت ۴ سالی طول کشید تا باردیگر به وارنر بازگردد.

جیمز متولد منهتن ، شهر نیویورک میباشد. در خیابان دی هشتمین خیابان این شهر متولد شده است. پدرش جیمز فرانسیس اول اصلیت ایرلندی داشت ، زمانی که جیمز فرانسیس جونیور متولد شد ، پدرش متصدی بار بوده است. تا زمانی که جیمز اسمش نیز ثبت شود هم یک بوکسور آماتور بوده است ، نامش به عنوان یکی از تلگرافیست ها به ثبت رسیده و مادرش نیز کارولین بوده که پدر وی نیز کاپیتان کشته بوده است.

جیمز دومین فرزند از بین ۷ فرزند میباشد ، دو تا از همزادهایش در زمان بدنیا آمدن از دنیا رفته اند. حتی او نیز در دوران کودکی به سختی مریض بوده ، در حدی که مادرش از این میترسیده که در همان سن پایین جیمز را نیز از دست دهد. بخاطر فقر خانوادشان مجبور بودند که این بیماری ، سختی و رنج را تحمل کند. وقتی هنوز کوچک بود ، دوبار جابه جا شدند.
وقتی او سنش کم بود به رقص روی آورد ، وی در نوجوانی تصمیم داشت که یک بوکسور شود ولی مادرش این اجازه را به او نداد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرهاد دهقان

بازیگر شدن وی نیز خیلی جالب است ، وی عمه اش را در بروکلین ملاقات کرد در این زمان از بلوکها بالا رفت تا فیلم برداری جان بانی را ببیند ، در همین جا نیز بود که به سمت فیلم روی آورد.
کاگ در نیویورک در سال ۱۹۸۶ از دنیا رفت ، علت مرگ وی حمله ی قلبی بوده است . در این زمان وی ۸۶ سال داشت.

جوایز

۱۰۰ سال… ۱۰۰ قهرمان و شرور به انتخاب بفا
جایزه حلقه منتقدان فیلم نیویورک برای بهترین بازیگر نقش اول مرد بخاطر فیلم فرشتگانی با چهره‌های کثیف (۱۹۳۸)
جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد

فیلم‌شناسی
رگتایم (۱۹۸۱)
یک، دو، سه (۱۹۶۱)
دله‌دزدی نکن (۱۹۵۹)
مرد هزار چهره (۱۹۵۷)
راه میان‌بر به جهنم (۱۹۵۷)
آقای رابرتس (۱۹۵۵)
افتخار دیگر ارزشی ندارد (۱۹۵۲)
اوج التهاب (۱۹۴۹)
خون بر خورشید (۱۹۴۵)
احمق آمریکایی خوش‌تیپ (۱۹۴۲)
زنی با موهای شرابی بلوند (۱۹۴۱)
فرشتگانی با چهره‌های زشت (۱۹۳۸)
مأموران اف‌بی‌آی (۱۹۳۵)
شورش در بونتی (۱۹۳۵)
رؤیای نیمه‌شب تابستان (۱۹۳۵)
نیروی دریایی وارد می‌شود (۱۹۳۴)
شهردار جهنم (۱۹۳۳)
جشن فوتلایت (۱۹۳۳)
تاکسی! (۱۹۳۲)
دشمن مردم (۱۹۳۱)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جیمز کاگنی
Rate this post
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • asma
    2 سال پیش

    جیمز کاگنی یکی از اسطوره های کلاسیک هست در فیلم بلوند توت فرنگی درخشید با ریتا هیورث و اولیویا دی هاویلند ❤